Stránka 1 z 2

zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 05.11.2019 18:47
od TatkaSmoula
Tak jsem dneska sedl na zadek. Najeto 98tis a zadni kotouce jsou po smrti. Desticky dobry, vyska dobra, ale uplne se droli jak z perniku, kotouce vydreny. Nejsem jezdec rallye, jezdim defenzivne a porad stejne trasy. Tudiz brzdy potrebuju opravdu minimalne.
To to delaji z ceho? To je z masla? Na predku mne to samy ceka asi za mesic az nasusim nejake obezivo.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 05.11.2019 19:56
od Beda
Abys mel sjety kotouce a desky neopotrebeny, tak bys musel mit dost odolnou smes desticek vuci opotrebeni, ze zerou kotouce, a tak by se nemely drolit nebo te spatne chapu ... co se droli?

U vsech Kia/Hyundai auto, co jsem mel/mam, jsem mel spotrebu vetsinou dvoje desticky na jedny kotouce :idea:

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 05.11.2019 21:20
od TatkaSmoula
Tady byly vydreny kotouce, byly na nich vydreny drazky a desk byly celkem jeste dobry. Akorat material na nich se drolil jak pernik. Skrabnuti sroubovaku vydrolilo kus desky.

Jinak se na tebe, Bedo, laskave obratim s nalezenim dilu podle VIN kodu. Az se bude delat predek chtel bych ponekud slusnejsi kotouce a desky. Ne :kia:

pak bych poslal SZ. Dekuji

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 06.11.2019 05:35
od Štefan BY
Ahoj, neviem z čoho to robia. Ja som zadné komplet menil minulu jeseň- 55000km. Včera mi v servise zahlasili že treba aj predne vymeniť ( že to majú za sebou)... mám 66000km ide mi to 1:1 doštičky:Kotúče.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 06.11.2019 08:10
od TatkaSmoula
to Sanchez:
Neberu v zadnem pripade osobne, ale nevim jak uz bych mel lip ridit. Jsem tezce defenzivni ridic s dlouhodobou prumernou spotrebou (benzin 1,4CVVT, vedu od doby koupe, je to za 4 roky) 5,76l/100km. Tedy v jizde brzda-plyn-brzda to asi nebude.
To nic, v servise mi taky rekli, ze by pomalu meli delat nejen v sade desky na napravu, ale rovnou k tomu davat i kotouce. Ze by se to mozna mohlo vyplatit.

Kde jsou doby, ze kotouce prezily auto. To bylo v dobach kone kdy se vsechno delalo jen na oko a material nebyl kosmickych kvalit.
Ach jo, chudak srajtofle. Uz se mne pomalu boji a utika.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 06.11.2019 12:32
od Beda
Pozor na doporuceni servisu, u cee'da jsem dal na doporuceni, ze treba vymenit predni desticky, protoze si evidentne borci mysleli, ze je budou menit oni. :huh: Jenze jsem je predbehl ja :evil: a pak jsem docela koukal, ze desky maji jeste minimalne tretinu vysky do limitu :o Takze dle meho stylu jezdeni a dosavadnimu opotrebeni by zvladli klidne jeste jeden dalsi rok jezdeni.

Na kotoucich se udelaji vetsinou drazky, kdyz desticky spatne chodi ve vedeniv (jsou sekle) a nebo cela pakna je sekla (muj pripad u dvou koupenych aut z druhe ruky) => nekdo neprovedl vycisteni vedeni brzd a promazani vodicich cepu.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 06.11.2019 17:51
od Kiakdejv
Mám momentálně najeto přes 99000km a vzadu mám původní brzdy a to je od koupě auta vůbec nešetřím. Teď u přehazování pneu jsem si zadek více prohlížel a pořád je na deskách tzv. dost masa. Až mě to zaráží.
Co se týká předních tak ty jsem měnil za Brembo jen kvůli zvlnění.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 06.11.2019 17:57
od jendax
Mám podobnú skúsenosť, ako Béďa - 2 platničky 1 kotúč, ale treba kotúče dať trocha zrovnať v sústruhu, predsa si nové platne lepšie sadnú a ako píše, tak treba všetko vyčistiť a premazať a platničkám vybrúsiť "zemědelské" vôle, aby sa v strmeni nekúsli. Prvé som menil po 95 000, len som nedal zrovnať tie kotúče a pri 135 000 mi to prestávalo brzdiť. Teraz som to 140000 km menil komplet: kotúče K.O. a platne cca 50% . Dal som originál od TRW a spokojnosť - Carens III 2008 140k. Ten tvoj prípad bude najskôr "zubom času", koľko rokov majú tie brzdy? Aha len 4? Tak to je nejaká blbosť. Na Carens ma to stálo 270€ (samozrejme cez známosť-v servise je to rádovo inde) aj s pakňami na ručku, no tie som nevymenil, lebo neviem ako - viď nové príspevky.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 08.11.2019 11:41
od Tazipes
V tomto případě asi nemá cenu analyzovat jízdní styly. Pravda je taková, že destičky Kia mají v běhu času diametrálně odlišné vlastnosti. Ty, co jsem tam měl z výroby (pozdní podzim 2010), tak ty měly vlastnosti Carborundum brousku. Vydržely by odhadem 130 tkm, ale ve 100 tkm mi je neplánovaně při garančce vyměnili za nové, začkové Kia. Destičky sice vydržely, ale kotouč byl už v 80 tkm na limitu tloušťky. A taky ty původní, jak jsem zjistil po výměně, moc nebrzdily. Ty nové, co mi tam dali, tak by vydržely cca 60 tkm a na nových kotoučích (výměna ve 120 tkm) není za 30 tkm skoro žádná stopa opotřebení. Takže nejspíš berou destičky od více výrobců podle toho, jakou se jim zrovna podaří uhádat cenu. Teď ve 150 tkm jsem dal lehce předčasně MEYLE-PD Quality 025 239 6617/PD, neb jsem začal tahat velký vlek a taky v ledu a mrazu se mi v tom nechce hrabat. Pohledově působí velmi solidně, měly přibalené i ty tlumící perka a pocitově mi přijde, že brzdí ještě líp, než ty druhé. Zadní desky mi měnili v těch 100 tkm a kotouče tam jsou původní.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 12.11.2019 03:16
od Štefan BY
Nejazdim brzda plyn. A dole kopcom idem vždy s rýchlosťou zaradenou. Ale možno keby som ten pedál nepoužíval :)

Čo sa týka tých predných, je na to nejaký štandard koľko mm má kotúč keď je na výmenu? Lebo auto brzdí, cez STK som teraz v piatok v pohode prešiel a ani volantom netrase pri brzdeni. A keď mi v kii ukazoval "pozrite tie predne brzdy sú na výmenu" nevidel som nič zvláštne.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 12.11.2019 09:13
od Katikakus
Ono to chce naopak cas od casu ty brzdy poradne proslapnout, at se tam neusazuje bordel.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 12.11.2019 11:24
od Tazipes
Ano, každý brzdový kotouč má předepsanou minimální tloušťku. Po jejím překročení to samozřejmě brzdí dál, ale dohaduj se pak s pojišťovnou, že brzdový kotouč o tloušťce gramofonové desky neměl na nehodu vliv a měla by protistraně plnit z tvého povinného ručení v plné výši. Jak jde o peníze, jsou všichni najednou moc pozorní. Masa kotouče, ventilace, tvar a atd. jsou navrženy tak, aby kotouč dokázal absorbovat předepsanou energii při dovoleném ohřátí kotouče. Když odebereš materiál a současně rzí a nečistotami se ucpou ventilační kanálky, jeho schopnost pojmout energii z brzdění se sníží. Někdy to na zabrzdění může stačit, někdy už ne. A někdy si na tom soudní znalec pěkně zarajtuje. Na STK ti zkontrolují krátkodobý brzdný účinek, ale jestli je to schopné korektně brzdit delší dobu tam nikoho nezajímá. Hlavně, když se dostaneš do průseru, tak tě moc nedere, jestli kotouče zvlníš do stavu na vyhození, hlavně že zastavíš. Kdyby ti je zvlnili po každém testu na STK, to by nepotěšilo. U mého Ceeda je na předku nový kotouč 26mm a minimální tloušťka je 24.6mm.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 12.11.2019 12:39
od lubos550
Štefan BY píše:Nejazdim brzda plyn. A dole kopcom idem vždy s rýchlosťou zaradenou. Ale možno keby som ten pedál nepoužíval :)

Čo sa týka tých predných, je na to nejaký štandard koľko mm má kotúč keď je na výmenu? Lebo auto brzdí, cez STK som teraz v piatok v pohode prešiel a ani volantom netrase pri brzdeni. A keď mi v kii ukazoval "pozrite tie predne brzdy sú na výmenu" nevidel som nič zvláštne.


Opotrebenie kotucov vidno podla hlbky ostrej hrany na obvode. Zasada je neprebrzdit sa az do ventilacie kotuca. Max. opotrebenie je dane vyrobcom.

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 12.11.2019 22:05
od Štefan BY
Je mi to jasné, a ide mi o to max opotrebenie, že koľko toje. Keď prestane pršať tak zhodim koleso a zmeriam to.
V servise mi jedine preletelo hlavou, že doprdele takto pred výplatou keď je účet suchý... cenu mi povedali že 290€. Za zadné chceli 200€ minulý rok. Kazdopadne budem viac vedieť keď to odmeriam. Kukol som na ne ešte keď som 2 týždne dozadu prezuval a nezdal sa mi ani milimetrovy ten zub hore...
Inak ďakujem za odpovede :)

Re: zadni brzdy

PříspěvekNapsal: 13.11.2019 07:10
od Karens
Milimeter na jednej strane + milimeter samozrejme aj na druhej, že? A niekto mohol tú hranu pri výmene platničiek aj zraziť, že? Min. hrúbka býva cca 1,6 mm menej ako hrúbka nového.