Znova prispejem so skúsenosťou ako pokračuje môj "boj" s brzdami.Ako som písal,kotúče po presústužení po mesiaci znova trasú.Tesne po presústružení to bola jedna báseň....trvajúca mesiac
. Začal som hľadať v čom inom by mohol byť problém, nechcelo sa mi veriť,že problém je len v kotučoch.Na nete som narazil na odkaz:
vybrácia bŕzd. Požičal som si odchýlkomer a išlo sa merať. Odchýlku na kotúčoch som nemeral,nemalo to význam.Zameral som sa na náboje.Ľavý predný krásne rovný,ručička sa pri točení triasla okolo nuly,pravý lietal od +0,05 do -0,15mm.Odchýlka na náboji môže byť maximálne 0,03mm.Myslím že absolútna.Na náboji bolo zjavne vidno mechanicke poškodenie,ktorému som predtým nejako nevenoval pozornosť.V
PO som kúpil nový náboj a po odmontovaní otoča z auta mi mechanik ukázal ešte aj vadné ložisko.Malo vôľu,ktorú ale v zmontovanom stave na aute nebolo vôbec cítiť a ani vôbec nehučalo,ako je to pri vadných ložiskách zvykom. Okrem iného bolo aj zle založené,poistný krúžok pri ložisku nebol po celom obvode v drážke.Asi jedna tretina trčala von.Napadajú ma dve možnosti: buď bývalý majiteľ menil ložisko svojpomocne (neočistil otoč z vnútra,ložisko nesadlo správne na svoje miesto a ani poistný krúžok a náboj do ložiska natĺkal kladivom....) ,alebo v zákrute dostal nedotáčavý šmik a vytočeným kolesom do niečoho narazil.To mohlo ohnúť náboj a vyraziť poistný krúžok z drážky
.......za vajcia do prievanu.....
Po výmene náboja s ložiskom pomením ešte aj brzdy a bude dúfam pokoj.