Stránka 1 z 2

Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 17.11.2010 01:04
od RUSIN
Pozdravujem všetkých znalých.
Na mojej CEED SW (Extra výbava - s ESP) mám problémy s tuhosťou riadenia. Volant pri rýchlosti cca.130km/hod je tak tuhý, že ním nedokážem plynulo s otáčať. Za veľký nedostatok považujem aj skutočnosť, že pri rýchlostiach už okolo 60km/hod sa volant nevracia do priamej polohy a ja ho najprv ťahám do zákruty a potom zasa do vyrovnania. Je to pre mňa veľmi neprirodzené a ešte som sa s tým nestretol (VW, Peugeot, fiat, Lada, ...)
Dnes bolo auto v servise a aj na skúšobnej jazde, ale elektronika nevykázala nejaké problémy (chyby) a tak sa tým nechceli zaoberať. Ale pre mňa je testom moja pohoda a bezpečnosť.

Môj názor je taký, že nech má riadenie pri vyšších rýchlostiach akokoľvek tuhnúť nesmie spôsobovať neplynulé riadenie a a súčasne pri akékoľvek rýchlosti musí mať tendenciu vracať kolesa do priameho smeru. Gumy, resp. geometriu by som ako príčinu viacmenej vylúčil (iba ak by bola zla už z výroby), lebo to robí na obe strany rovnako a symetricky.

Čo vy na to?

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 17.11.2010 09:34
od Marek_Km
Jedině vyzkoušet jízdu v jiném Cee´dovi...

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 14.12.2010 23:12
od rapko
môžem potvrdiť rovnaké správanie na 2ks KIa Ceed SW 1,6 r.v. 2008 a 2009. Nepovedal by som, že je riadenie pri vyššej rýchlosti tuhé, ide skôr o to že fixuje stabilnú polohu, to znamená je potrebné vyvinúť "silu" na prekonanie odporu, následne však má tendenciu ísť skokom. V praxi má človek pocit akoby ani nevedel ísť rovno, ak chce mierne zabočiť ,pomaly to nedokáže. Ak sa dá raz volant do pohybu beží hladko, zastaví sa a po krátkej chvíli sa zafixuje. Zatiaľ som to veľmi neriešil , len som sa v nich viezol. Trošku som to zveličil , všetko sa deje na hranici vnímania, skúsený vodič to však neprehliadne. Obávam sa , že to bude vlastnosť daného typu serva. Uvidíme čo sa nám podarí vyriešiť - či vôbec.

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 16.12.2010 12:04
od vegas
Já si nemyslím, že ten tvůj problém bude v pořádku.
Určitě bych si nechal zkonstrolovat hladinu oleje v převodovce.
A taky bych se zaměřil n aservo pohon řízení a hladinu kapaliny v servu.

Jestli na tebe ten servis, kam jezdíš, kašle, tak se na ně taky vykašli. Zkus jiný, někoho kdo t oaspon prohlídne a nebude čumět jen do monintoru na výpis závad z řídící jednotky. Hladiny oleje a mazání jim to asi hlásit nebude.

Hodně štěstí a nenech se odbít na toto máš právě záruku.

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 16.12.2010 13:10
od Korejcobijec
:) Taky by mě zajímalo ,kolik má být oleje v elektrickém posilovači :)

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 16.12.2010 15:52
od Tony
on je dosti problém s tím řízením ve vyšších rychlostech že je pořád hodně citlivé. při bočním větru máte co dělat udržet ho rovně a po takové hodině jízdy už vás docela z toho bolí ruce a máte toho plné zuby... já bych ho naopak ještě přitvrdil.
v nízkých rychlostech je to jiná. zvláště ted v zimě se s tím perfektně hází kontra když vám to někde ustřelí. to je jedna báseň. ;) celkově se auto chová na sněhu a ledu velmi dobře a bezpečně. jezdím svižně i ted a neměl jsem ještě problém (klepu na čelo). elektroničtí asistenti dělají co mají a pokud vám to např. při sjíždění mimo rozhrnuté cesty trochu ustřelí dá se to opravdu krásně vybrat. :thu:

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 16.12.2010 17:06
od KamZehr
Musím s Tonym vyslovit naprostý souhlas. Mám ceeda od r. 2007 a žádný problém, přesně se chová tak jak Tony popsal. :thu:

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 16.12.2010 17:39
od vladislav
Mám také 2007 výrobu..Když bylo nové auto tak to šlo točit hodně lehce..Však všude v testech to kritizovalI..Od druhé garančky tam asi nahráli jiný software..Řízeni nemám vůbec co vytknout..Naprosto vyhovuje, aspon mě-.. :drink:

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 17.12.2010 19:25
od -drb-
Tony píše:on je dosti problém s tím řízením ve vyšších rychlostech že je pořád hodně citlivé. při bočním větru máte co dělat udržet ho rovně a po takové hodině jízdy už vás docela z toho bolí ruce a máte toho plné zuby...


Nemám pocit, že problém s udržením směru byl tím, že je řízení až tak citlivé (mám vyrobeno v r. 2008). Špíše bych řekl, že to kolem střední polohy tuhne až moc a přetluče to efekt sbíhavosti kol.

Vypozoroval jsem vlastními pokusy, že v nižších rychlostech (do 50) se auto pěkně srovná a dál perfektně drží jízdu rovně, ale ve vysokých rychlostech (100 či více) stačí mírně pohnout volantem, případně nesrovnat volant na střed a auto se začne velmi mírně stáčet. Kdyby se stáčelo na jednu stranu, okamžitě bych řekl, že mám problém s geometrií, ale efekt je úplně stejný na obě strany. Prostě jako by ztuhlé řízení nedovolilo kolům se úplně srovnat.

V případě, že začne foukat boční vítr, auto se začne chovat jako plachetnice a člověk musí neustále drobně upravovat směr, začne být tato vlastnost šíleně otravná a unavující. Nemám problém se ceedem jezdit dlouhé trasy, ale jakmile fouká vítr, je to opravdu únavné.

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 22.01.2013 16:06
od Marek_Km
:help: Mám problém :!: Popíšu situaci. Včera odpoledne po práci sedám do auta, startuju, hned vylézám a jdu škrabat skla. Oškrábáno, sedám do auta a co nevidím - svítí na mne kontrolka ABS. Mávnu nad tím rukou, protože v tom humusu na silnici se mi nejspíš zašpinilo čidlo. Stejný problém jsem popisoval tuším loni v létě. Jel jsem po zablácené silnici a taky mi to pak jednu jízdu svítilo. Dobře, ale dnes ráno sedám a ta kontrolka svítí zas a k tomu ještě jde trochu ztuha řízení. Nejsem si jistý, jestli to řízení bylo tužší i ráno cestou do práce, ale jestli ano, tak jsem to asi nevnímal, nebo to přičetl té zimě. No a po práci odíždím, svítí opět a asi po 2 km se k tomu ještě rozsvítila kontrolka motoru. To jsem myslel, že mě omyjou. No nic, cestou domů jsem se stavil v jednom ze servisů, kde prodávají Kiu a objednal se na zítřek. Ještě když jsem dorazil do garáží, zkoušel jsem po vypnutí motoru točit volantem a ono to šlo a hezky dlouho. Nestopoval jsem to, ale myslím, že to bylo minimálně 15 sekund a to vím, že když to bylo v pořádku, tak po vypnutí motoru nešlo v momentě volantem zatočit. Zkoušel jsem ještě 2x nastartovat a vypnout a to samé. Tipuju to teda na posilovač. Má s tím někdo podobnou zkušenost? Může to být nějaká pojistka, nebo něco, co by šlo jednoduše opravit? :help:

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 22.01.2013 19:22
od Jakub
Spíš čidlo ABS, které zároveň slouží jako snímač rychlosti. Proto jde to řízení ztuha, protože je v nouzovém režimu (nemá info o rychlosti, takže se nastaví pro jistotu trvale na vyšší rychlost a ztuhne).
Točit s tím jde ještě chvíli po vypnutí motoru. Pak cvakne relé a řízení se vypne.

Nebo to může být konektor u čidla ABS, který netěsní a dostává se do něj voda. Hlavně ta slaná břečka je hezky vodivá....

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 22.01.2013 22:09
od Marek_Km
Díky za pomoc, snad to bude ono. Jen mě udivuje, že se pak rozsvítila a zůstala svítit i ta kontrolka motoru, přitom jsem žádný úbytek výkonu, nebo tak něco nepozoroval... Akorát že vypláznu za diagnostiku zbytečné peníze (pokud je to teda jenom tím špinavým čidlem). Co už no, akorát by mě dostalo, kdyby fakt bylo něco v háji. 5 týdnů po skončení pětileté záruky... A i kdyby to spadalo do motorové sedmileté, tak stejně do autorizáku se s tím tento týden nedostanu a jezdit potřebuju. :( Zítra dám vědět.

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 22.01.2013 22:35
od Beda
Kontrolka ABS mi svitila, kdyz pri vymene tlumice odrovnali (nasekli kabel) cidlo ABS :idea:

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 23.01.2013 18:17
od Marek_Km
Takže ta oprava probíhala následovně: předal jsem auto, borec mě hodil domů a odjel. Pak volal, že z ŘJ nějakou chybu komunikace vymazali a kontrolka CHECK už nesvítí, ale prý nejde komunikovat s ABS. Tak se na to pak ještě dívali, jestli tam někde nebude viditelná závada, ale prý nic. Zhruba 2,5 hodiny to tam měli, museli by to tam mít déle a pak už proměřovat. Takže pak mě mě přijel (k servisu to jsou podle mapy 3 km), v servisu jsem zaplatil jen tu diagnostiku a že se pak ozvu a domluvím termín. Samozřejmě cestou za mnou a do servisu svítila jen kontrolka ABS, až jsem odjel , tak zhruba po kilometru se zas rozvítila CHECK. Takže super den, kdoví co tomu je, jsem naštvaný docela no. Nevím, jestli jsem to hodil do správného vlákna, když to teda nejspíš souvisí jak brzdama, tak kdoví s čím... :angry:

Re: Tuhé riadenie u CEEDa

PříspěvekNapsal: 29.01.2013 11:52
od Marek_Km
Takže nemilosrdný výrok servisu zní, že je to pravé přední čidlo ABS. Zkoušeli to proměřovat důkladně a je to ono. Takže Jakub to popsal naprosto přesně. Samotné čidlo vyjde na 4200 Kč, no a jen zopakuji, že moc nepotěší, že se to stalo 5 týdnů po skončení pětileté záruky. Kdyby měl někdo tip na nějakou levnější variantu (vrakáč apod), budu za ni rád, jinak mi nezbyde, než to nechat objednat a namontovat... :angry: