Trosicku pletes pate pres devate. Je tu rec o husteni a ne o kontrukci pneu, ale to nevadi.
Precetl jsem si povidani o plynnych smesich v Tvem odkazu. Zabavne, typicke marketingove zvasty. Na Horsta zatim nemate, ale taky dobry. Zejmena o ohrivani, roztaznosti a jinych vrazednych vlastnostech zbylych cca 20ti procent obsahu vzduchu (O2, CO2, He, Ne, Ar, Kr a Xe).
Narozdil od zatim zde uvedenych argumentu typu "si pochvaluji" jsem u minulem odkazu uvedl konkretni vysledky ziskane merenim, ktere neprokazaly zadny rozdil v ohrevu pneu ani ve zvetsovani tlaku mezi foukanim vzduchem nebo dusikem.
Mensi unik smesi oproti vzduchu: to je uz uplna hloupost, proc - uvedeno vyse.
Zazracna smes nemeni s teplotou objem (vlastne ono se to kolo ani nezahriva, hm). Jak je doopravdy zde: http://mfweb.wz.cz/fyzika/87.htm
Ale jak pises, at si tam kazdej foukne co chce. Ja radsi za ty dve kilca nahustim sebe skopkama :-)
PetrLa píše:No protože su jeden ten z "chudáků pneumatikářů", nebo spíš jejich zaměstnanec, tak taky vím, že se dělá vícero směsí....dělají se ty co jsou více odolné ozónu a ostatním "vnějším" látkám a taky ty co jsou méně odolné (podle jejich použití a umístění viz. např. http://www.diskypneu.cz/radce.htm)....ale zase mají například tu vlastnost, že nepropouští tolik plyny. No a právě ty "plynonepropustné" se dávají dovnitř do bezdušových plášťů, aby tam nemusela být duše :-).
Ať si dělá co kdo umí, ale i já "chudák pneumatikář" si nechávám do plášťů hustit tuto směsku plynů, protože prodlužuje životnost vnitřní gumy a taky hůře uniká z pláště a to i přes ventilek a jiné mikrodírky. Proto si zde někteří pochvalují, že nemusí vůbec nebo skoro vůbec dohušťovat pláště.
Ale jak říkám...pumpujte si tam co chcete, třeba do toho prďte :-)