Dusík v pneu

Tlumiče, odpružení, řízení, brzdy a vše kolem.

Příspěvekod AllInOne » 05.07.2008 16:09

Berka píše:Samozřejmě že to můžeš dofouknout vzduchem, ale to tam ten vzduch můžeš dát rovnou a nemusíš platit za dusík.



Kdžy sem kdysi přezouval kola v pneuservisu, tak se mě ptali co tam chcu, jestli dusík nebo vzduch. Neměl sem info, řekl sem to lepší, tak mě tam dali dusík, já to zaplatil a hotovo, dál jsme to neřešil :shifty:)


díky
AllInOne Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 250  Témata: 2
Registrován: 05.11.2007
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2008)
53000 km @ 5.5 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod gazpetr » 05.07.2008 16:37

S tím dusíkem mám velice dobré zkušenosti. Používám to už na 3. sadě pneumatik, a nemůžu si to vynachválit. Ani si nepamatuji, že bych dofukoval (párkrát jsem byl na kontrole- ZADARMO). Hlavní výhodou by mělo být že se nemění tlak v pneumatikách během jízdy a tím pádem se zvyšuje jejich životnost. :kia:
gazpetr Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 73  Témata: 7
Registrován: 11.05.2008
Bydliště: TACHOV  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Návštěvník » 05.07.2008 18:10

gazpetr píše:S tím dusíkem mám velice dobré zkušenosti. Používám to už na 3. sadě pneumatik, a nemůžu si to vynachválit. Ani si nepamatuji, že bych dofukoval (párkrát jsem byl na kontrole- ZADARMO). Hlavní výhodou by mělo být že se nemění tlak v pneumatikách během jízdy a tím pádem se zvyšuje jejich životnost. :kia:

a kampak jezdíš k PNEU - TOLAR na Doudlevci?
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Raven » 05.07.2008 18:35

Zkuste me poucit. Kazdy je naprosto spokojen s dusikem, ale zatim nikdo nenapsal jaky v tom pozoruje rozdil! V com je to lepsi?
Zkusim to hlavou a ne marketingem (to je takove to tahani penez z volu). Nekdo uvedl stabilni tlak. Je tomu tak doopravdy?? Pokud je v te zaracne smesi opet dominantni dusik (tak jako v obyc. vzduchu) tak roztaznost s teplotou bude obdobna jako u vzduchu. Kazdy plyn meni s teplotou objem, nektery vice, nektery mene. Nicmene dusik je tam stejny a ten zbytek se uz tak neuplatni.
Dalsi veci jest, ze tlak pneu by se mel merit v klidovem stavu a s ohrevem a potazmo se zvysenim tlaku se POCITA. To znamena, ze se "dusik" fouka na vetsi tlak?? O kolik, pokud vubec?? Jaky to ma dopad?? Na zivotnost?? :-) Tomu sami neverite.
Kdyz jsem pred cca 10 lety koupil R19 tak sem nafoukal rezervu na 2.5 by tam byl trochu presah. Po peti letech pred dovolenou jsem si na ni vzpomel. Vytahl a zmeril a kolik myslite, ze mela?? 2.5 A to je volne v kosi pod vozem, vystavena neprizni pocasi. Vuz parkovan venku.
Toz asi tak, ver a vira tva te uzdravi. Na funkci rostlinare to bude mit vliv asi tak jako modry displej na kapacitatoru.
Proto, nez zacnu uvadet na verejnosti sve individualni, nicim neopodlozene pocity tak je dobre si to overit i z jine strany. Ze zkusenosti overene merenim, treba zde: http://www.caravanlife.cz/e107_plugins/content/content.php?content.99



P.S. to uz se jezdi do servisu i s merit tlak v gumach?? Garancka na dusik??


gazpetr píše:S tím dusíkem mám velice dobré zkušenosti. Používám to už na 3. sadě pneumatik, a nemůžu si to vynachválit. Ani si nepamatuji, že bych dofukoval (párkrát jsem byl na kontrole- ZADARMO). Hlavní výhodou by mělo být že se nemění tlak v pneumatikách během jízdy a tím pádem se zvyšuje jejich životnost. :kia:
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod gazpetr » 06.07.2008 13:44

Na každém šprochu pravdy trochu. Když si přečtu všechny příspěvky na tohle téma, něco na tom asi bude. Já s tím mám dobré zkušenosti jiný tvrdí opak, někdo se odvolává na jiné recenze.
Proč máme vozidla značky KIA ? Podle recenzí ve specializovaných časopisech a pořadech - nic moc, prý zastaralá technologie, nemoderní tvary, tvrdé plasty, nedostupnost náhradních dílů atd.
Nevěřím tomu, že by ten dusík (směs plynů) byl pouze marketingový tah. Ono by se to asi ani moc nevyplatilo. Domnívám se že motoristé vyhazují mnohem více peněz za nějaké nesmyslné doplňky, takže těch cca 100-120 Kč je zanedbatelná částka. Jak jsem psal na začátku Na každém šprochu........ :kia:

P.S. V ceně náplní je i bezplatná kontrola tlaku a dohušťování. Takže když jedete kolem Barumu, tak se nemusíte ani zohýbat.
gazpetr Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 73  Témata: 7
Registrován: 11.05.2008
Bydliště: TACHOV  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Raven » 06.07.2008 16:31

Ale jiste, z celkove sumy zbytecne vyhozenych penez je to drobnost. Nicmene kdyz koupim zbytecny doplnek tak mam alespon zbytecny doplnek, ale pokud vymenim vzduch za skorovzduch tak jen obohacuju chudaka pneumatikare. Ale jo, on ten dobry pocit taky neni k zahozeni. Jinak co se kontroly tlaku tejka, tak me nejak staci pri vymene leto-zima, proste to drzi i se spatnym vzduchem :-)
Jinak jsem stale presvedcen, ze dusik je jen dobrej tah na branku. On je totiz za pusinku a lidi radi zaplatej za neco "lepsiho".
Nekdo tu psal neco o velke molekule dusiku...kyslik ji ma jeste vetsi :-)
A co teprve hlinik! Ale ten se odstehoval ho Humpolce :-)




gazpetr píše:Na každém šprochu pravdy trochu. Když si přečtu všechny příspěvky na tohle téma, něco na tom asi bude. Já s tím mám dobré zkušenosti jiný tvrdí opak, někdo se odvolává na jiné recenze.
Proč máme vozidla značky KIA ? Podle recenzí ve specializovaných časopisech a pořadech - nic moc, prý zastaralá technologie, nemoderní tvary, tvrdé plasty, nedostupnost náhradních dílů atd.
Nevěřím tomu, že by ten dusík (směs plynů) byl pouze marketingový tah. Ono by se to asi ani moc nevyplatilo. Domnívám se že motoristé vyhazují mnohem více peněz za nějaké nesmyslné doplňky, takže těch cca 100-120 Kč je zanedbatelná částka. Jak jsem psal na začátku Na každém šprochu........ :kia:

P.S. V ceně náplní je i bezplatná kontrola tlaku a dohušťování. Takže když jedete kolem Barumu, tak se nemusíte ani zohýbat.
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod PetrLa » 06.07.2008 19:41

No protože su jeden ten z "chudáků pneumatikářů", nebo spíš jejich zaměstnanec, tak taky vím, že se dělá vícero směsí....dělají se ty co jsou více odolné ozónu a ostatním "vnějším" látkám a taky ty co jsou méně odolné (podle jejich použití a umístění viz. např. http://www.diskypneu.cz/radce.htm)....ale zase mají například tu vlastnost, že nepropouští tolik plyny. No a právě ty "plynonepropustné" se dávají dovnitř do bezdušových plášťů, aby tam nemusela být duše :-).

Ať si dělá co kdo umí, ale i já "chudák pneumatikář" si nechávám do plášťů hustit tuto směsku plynů, protože prodlužuje životnost vnitřní gumy a taky hůře uniká z pláště a to i přes ventilek a jiné mikrodírky. Proto si zde někteří pochvalují, že nemusí vůbec nebo skoro vůbec dohušťovat pláště.

Ale jak říkám...pumpujte si tam co chcete, třeba do toho prďte :-)
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Příspěvekod Raven » 06.07.2008 22:35

Trosicku pletes pate pres devate. Je tu rec o husteni a ne o kontrukci pneu, ale to nevadi.
Precetl jsem si povidani o plynnych smesich v Tvem odkazu. Zabavne, typicke marketingove zvasty. Na Horsta zatim nemate, ale taky dobry. Zejmena o ohrivani, roztaznosti a jinych vrazednych vlastnostech zbylych cca 20ti procent obsahu vzduchu (O2, CO2, He, Ne, Ar, Kr a Xe).
Narozdil od zatim zde uvedenych argumentu typu "si pochvaluji" jsem u minulem odkazu uvedl konkretni vysledky ziskane merenim, ktere neprokazaly zadny rozdil v ohrevu pneu ani ve zvetsovani tlaku mezi foukanim vzduchem nebo dusikem.
Mensi unik smesi oproti vzduchu: to je uz uplna hloupost, proc - uvedeno vyse.
Zazracna smes nemeni s teplotou objem (vlastne ono se to kolo ani nezahriva, hm). Jak je doopravdy zde: http://mfweb.wz.cz/fyzika/87.htm
Ale jak pises, at si tam kazdej foukne co chce. Ja radsi za ty dve kilca nahustim sebe skopkama :-)





PetrLa píše:No protože su jeden ten z "chudáků pneumatikářů", nebo spíš jejich zaměstnanec, tak taky vím, že se dělá vícero směsí....dělají se ty co jsou více odolné ozónu a ostatním "vnějším" látkám a taky ty co jsou méně odolné (podle jejich použití a umístění viz. např. http://www.diskypneu.cz/radce.htm)....ale zase mají například tu vlastnost, že nepropouští tolik plyny. No a právě ty "plynonepropustné" se dávají dovnitř do bezdušových plášťů, aby tam nemusela být duše :-).

Ať si dělá co kdo umí, ale i já "chudák pneumatikář" si nechávám do plášťů hustit tuto směsku plynů, protože prodlužuje životnost vnitřní gumy a taky hůře uniká z pláště a to i přes ventilek a jiné mikrodírky. Proto si zde někteří pochvalují, že nemusí vůbec nebo skoro vůbec dohušťovat pláště.

Ale jak říkám...pumpujte si tam co chcete, třeba do toho prďte :-)
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod PetrLa » 07.07.2008 19:36

to Raven:

Tak mě napadlo jedno....proč se vlastně unavuju, když ty už jsi přesvědčený o svém a jiná diskuze se nepřipouští.
Smím vědět jaká je tvá profese, že se v tom tak vyznáš?

Jinak přečti si schválně, proč se některým plynům říká inertní a co je jejich výhoda.
A taky jaký vliv mají některé plyny na ostatní látky (např. ozón i ve velmi malých koncentracích).
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Příspěvekod Raven » 07.07.2008 19:50

To neni o presvedceni, to je o faktech.
Jinak neni dulezite co delas, ale jen to chce obcas pouzit hlavu misto medialni masaze pana Horsta. :-)
No, ale abych odpovedel. Uz cca 30 let delam v IT.


PetrLa píše:to Raven:

Tak mě napadlo jedno....proč se vlastně unavuju, když ty už jsi přesvědčený o svém a jiná diskuze se nepřipouští.
Smím vědět jaká je tvá profese, že se v tom tak vyznáš?
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod PetrLa » 07.07.2008 20:02

Raven píše:To neni o presvedceni, to je o faktech.
Jinak neni dulezite co delas, ale jen to chce obcas pouzit hlavu misto medialni masaze pana Horsta. :-)
No, ale abych odpovedel. Uz cca 30 let delam v IT.


PetrLa píše:to Raven:

Tak mě napadlo jedno....proč se vlastně unavuju, když ty už jsi přesvědčený o svém a jiná diskuze se nepřipouští.
Smím vědět jaká je tvá profese, že se v tom tak vyznáš?


A já zas už pár pátků dělám v gumárenství a denně vidím co nám to malé množství ozónu ve vzduchu dělá s polotovary. Proto je taky i z tohoto důvodu stanovena nějaká doba zpracování, po kterou lze tento polotovar použít....a věř, že to není moc dlouho.

Ale to je fuk....říkám .... husti si to čím chceš....je to boj každého jednotlivce.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Příspěvekod Raven » 07.07.2008 21:46

Samozrejme do detailu tve profese nevidim, ale jak zabranujete pristupu ozonu obsazenemu ve vzduchu (ktereho je tam 1x10na minus sestou procent) k pneumatice?? Jak to souvisi s hustenim? O kolik me prodlouzi hustenim smesi bez ozonu zivotnost pneu, kterou nekteri normalne ojedou za rok a ja za tri roky. O kolik hodin, dnu, tydnu??? Jakou financni usporu me to prinese? Proste uved nejake empiricky overene cisla, vysledky, testy....
Zkus byt alespon jednou konkretni. Co me donuti se objednavat ci stat frontu na husteni v pneuservisu?


PetrLa píše:
Raven píše:To neni o presvedceni, to je o faktech.
Jinak neni dulezite co delas, ale jen to chce obcas pouzit hlavu misto medialni masaze pana Horsta. :-)
No, ale abych odpovedel. Uz cca 30 let delam v IT.


PetrLa píše:to Raven:

Tak mě napadlo jedno....proč se vlastně unavuju, když ty už jsi přesvědčený o svém a jiná diskuze se nepřipouští.
Smím vědět jaká je tvá profese, že se v tom tak vyznáš?


A já zas už pár pátků dělám v gumárenství a denně vidím co nám to malé množství ozónu ve vzduchu dělá s polotovary. Proto je taky i z tohoto důvodu stanovena nějaká doba zpracování, po kterou lze tento polotovar použít....a věř, že to není moc dlouho.

Ale to je fuk....říkám .... husti si to čím chceš....je to boj každého jednotlivce.
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod vladislav » 08.07.2008 06:35

Hoši nějak vám nerad zasahuji do diskuze,ale můj názor naprosteho laika na tuto věc je... pokud jsem měl pneumatiky nafoukané dusíkem tak to bylo pocitově lepší svezení...a proto také uvažuji,že ten dusík si tam nechám dát... :wink: :wink:
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Příspěvekod Raven » 08.07.2008 07:05

Ale samozrejme. Golega, ktery si prikoupil zlaty dratky mezi CD player a zesilovac za litr taky tvrdi, ze to hraje o poznani lepe. Prece nebude rikat, ze vyhodil litr do vzduchu.
I za pocit se plati a nekdy i hodne :-)) Noale nekupte to!


vladislav píše:Hoši nějak vám nerad zasahuji do diskuze,ale můj názor naprosteho laika na tuto věc je... pokud jsem měl pneumatiky nafoukané dusíkem tak to bylo pocitově lepší svezení...a proto také uvažuji,že ten dusík si tam nechám dát... :wink: :wink:
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod vladislav » 08.07.2008 07:17

Tímto zdravím kamaráda Ravena....jinou odpověd jsem od tebe ani nečekal... :shifty: :shifty: Už jsem nějaký ten kilometr za 30 let jezdění najezdil ..takže se už dá mluvit o nějaké praxi..Přeji ti hezký den.. :) :)
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek / Řízení / Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé