Stránka 1 z 2

Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 11:28
od jenda86
Zdravím všechny vlastníky i fanoušky :kia:

Jsem tu sice nový, ale koukám a sbírám informace tady už dlouho; zatím jsem vždy našel co jsem potřeboval, ale dnes mám konkrétní dotazy na kterou jsem tu nenašel jednoznačnou odpověď, popř. se diskuze vždy zvrhla mimo téma.

Jsem vlastníkem Ceedu z roku 2011 (po FL), 1.6 crdi 85 kW, a čeká mě 4. garančka, najeto 100tkm.
Cenu, kterou nabídl značkový servis (obepsal jsem 4 tady v okolí Ostravy) se mi zdá předražená s ohledem na to, co jsem tu pročítal. Doteď jsem ty ceny trpěl, ale jelikož budu měnit i brzdové destičky, tak cena poskočila nad mou psychologickou hranici, kterou jsem za to ochoten dát. Rád bych tedy přijel aspoň se svým olejem a nějakými filtry a ušetřit tím na materiálu.

Olej. Hodně tady doporučujete Helix Shell 5W-30. Díval jsem se do faktur z minulých let a dávali mi tam ten samý .. jednou ale s přídomkem ABL a podruhé AG. Bohužel nejsem v tom moc znalý, našel jsem na netu AG, ABL i bez nich ("Ultra"). Který se hodí pro můj motor nejlépe? Jaký je v nich vlastně rozdíl? A dávali vždy 5,3 litru. Takže budu muset koupit 6 litrů oleje? (Po 100 ml se neprodává :) ).

Filtry. Rád bych tam přijel alespoň s palivovým a filtrem do klimatizace. Podle kódů na faktuře jsem našel nějaké výrobky, ale je jich více druhů a u některých jsou i různé rozměry. Máte zkušenosti přímo s konkrétními filtry a mohli byste doporučit?
Palivové filtry 319222E900:
http://www.carsshop.cz/nahradni-dily/fi ... iltron-324
nebo https://www.motointegrator.cz/produkty/ ... 319223a850

A klimatizace 971331H000, např:
http://www.carsshop.cz/nahradni-dily/fi ... iltron-184
https://www.motointegrator.cz/produkty/ ... s-j1340310

Samozřejmě nechci a nepotřebuji to nejlevnější, klidně si připlatím za lepší, protože i tak to bude vždy levnější než od nich.
Děkuji za tipy, popř. za vaše zkušenosti co ještě bych si mohl do servisu přivézt, aby neměli moc keců.

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 13:58
od Berka
Osobně jsem si vždy dodával olej, naopak od servisu jsem pokaždé chtěl vyměnit oba vzduchové filtry bez ohledu na jejich stav a zbytek záležel vždy na rozsahu konkrétní prohlídky.
Při jedné z prohlídek jsem od nich chtěl i vyměnit olej v převodovce (preventivně po 5-ti letech), který si dodají oni a nedopadlo to vůbec dobře, málem jsem skočil po mechanikovi který ho měl měnit...
Pokud si doneseš olej a většinu filtrů tak počítej s tím že ti zrovna dvakrát rádi neuvidí. Musíš si rozmyslet co chceš. Buďto plnou záruku a razítka v servisní knížce za cenu dražšího servisu, nebo si to nech celé udělat jinde a rozluč se se zárukou která předpokládám u tebe hraje určitě důležitou roli.
Prostě filtry bych nechal na nich a brzdy si nech udělat jinde nebo je udělej sám, pokud to zvládneš ještě před návštěvou servisu.

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 14:10
od jenda86
Díky za názor. Diskuze o akceptaci vlastních materiálů v servisu a jejich vliv na záruku jsem tu již četl spoustu a měl jsem na toto téma diskuze i s lidmi přímo z Kia/Hyundai. O tom se tady nechci bavit, protože jsem již rozhodnutý.

U oleje bych byl tedy za konkrétní údaje, který přesně z těch 3 druhů které jsem našel je nejvhodnější (viz výše). Píšeš že jsi donesl vlastní. Máš stejný motor? Který jsi tedy koupil?
U palivového filtru ještě váhám, ale ten do klimatizace si chci dovézt sám. Ocením tedy zkušenosti přímo od těch co to tak již praktikovali/praktikují.

Děkuji za tipy.

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 14:27
od mv12
Já bych s kabinovým filtrem neprovokoval. Kup ho a vyměň sám, je to otázka 5 min... Pak bych jim jen předem řekl, že je tam nový, nedávno měněný, takže předpokládáš, že je ještě dobrý. Jestli ho zkontrolují, už bych nechal na nich. Olej bych si taky klidně přivezl svůj, aspoň mě prodejce tvrdil, že to u nich není problém (ale já ho budu mít v rámci 777 zdarma, takže to nebudu potřebovat). Každopádně bych si ale od oleje nechal veškeré doklady, protože pokud by byl nějaký nekvalitní, musel by ses vozit po jeho prodejci, servis určitě zapíše, že olej dodán zákazníkem...

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 14:27
od jenda86
OK, díky za názor.

A poví mi tedy někdo jaký typ toho 5W-30 tam dát? :-) Připomínám že jsem rozhodnutý si ho přivézt. Jen chci mít jistotu že je ten správný. Psal jsem to v prvním příspěvku.
Díky.

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 15:44
od mv12
Bohužel u CRDI nevím, co je předepsáno. Pro GDI mi servis řekl, že musím dodržet dvě věci: 5W-30 a hlavně taky ACEA A5, což je norma, kterou musí olej splňovat. Ta není v názvu oleje, takže se hledá hůř - až ve specifikaci... Tipnul bych si, že u Dieselu budou taky důležité tyto dva parametry, ale budou jiné (nutno najít v manuálu), 100% bude mít jinou ACEA...

Pokud bys chtěl Shell, můžeš vyjít z jejich webu, kde lze dohledat doporučená maziva dle typu auta a motoru: http://lubematch.shell.cz/cz/cs/browse

Podle toho, co jsi tu napsal, tak by to mělo asi být: http://lubematch.shell.cz/cz/cs/equipme ... _EFt8Pdzfq
(nefunguje tam odkaz na infolist, tak tady: http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6809,d.bGQ)

Ale zkontroluj, jestli jsem správně zadal typ auta a jestli sedí parametry oleje s předepsaným z tvé dokumentace...

(pro Velkou Británii doporučují http://lubematch.shell.cz/gb/en_GB/equi ... _EFt8Pdzfq)

U obou je ve specifikaci ACEA C3, tak asi máš předepsáno toto? Pak by asi měly vyhovět oba typy.
Můžeš se poohlédnout i u jiných výrobců, kde bych hledal taky dle uvedených parametrů. Když dodržíš Kiou předepsané parametry oleje, neměl by být problém...

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 17:11
od Berka
Specifikaci oleje máš uvedenou v manuálu společně s ostatníma náplněma. Viskozitu můžeš použít 5W-30 i 5W-40.

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 19:12
od crui5er
Jakýkoliv dodaný vlastní materiál nebo náplň může v případě reklamace dílů úzce sovisejících znamenat zásadní důvod pro neuznání reklamace. A to i v případě, kdy výměnu provede autorizovaný servis v rámci garanční prohlídky. Vždy se jistí poznámkou, že byl dodán vlastní materiál a pak ti v případě neuznání reklamace nezbude nic jiného, než situaci řešit přes soudního znalce. I když si přineseš značkový zapečetěný olej, který splňuje všechny specifikace, budou se bránit slovy, že na internetu je spousta prodejců, kteří prodávají padělky známých značek a servis není schopen kvalitu a pravost dodaného oleje posoudit. Proto je dobré si schovávat veškeré doklady o koupi.

A na jednu věc pozor! Některé servisy si účtují při dodání vlastního materiálu dvojnásobnou cenu za práci. Ve finále pak ušetříte pár stovek a klepete se, aby se nic nepřihodilo.

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 20:23
od spd001
Ak ti velmi zalezi na zaruke a nie si typ cloveka ktory si za akychkolvek podmienok obhaji svoju pravdu tak urcite neriskuj a olej + hlavne filtre nechaj na servis ale pred navstevou si skontroluj a hlavne dolej vsetky kvapaliny na max.(voda ostrekovacov,chladiaca zmes,brzdova kvap.) a upozorni na to primacieho technika lebo toto je prve co uctuju a oznam mu ze pelovy mas cisto novy.Ako pisal mv12 pelovy si vymenis podla manualu za 5min a dosticky zvladnes bez problemov po zhliadnuti milionu videii na youtube a navodou ktore najdes aj tu na fore.Ja si dosky a kotuce urcite budem menit sam ale motor necham na servis prave kvoli zaruke a aj kvoli tomu ze v :SK: a :CZ: na sude moc nepochodis ak nemas vela penazi a vela casu

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 21:00
od mv12
Je to samozřejmě větší riziko a záleží na každém, zda mu to stojí za to, ale já bych se oleje nějak moc nebál, pokud jsem si jist tím, kde a co kupuji. Servis ručí za to, že byl vyměněn a nedají tam něco, co tam nepatří. Prodejce za to, že olej má deklarované vlastnosti. Pravděpodobnost, že by došlo k závadě, kterou by Kia rozborem prokázala jako zaviněnou nekvalitním olejem, je velmi nízká a i kdyby, tak pak by to šlo za prodejcem oleje (který by to zase uplatňoval na dodavateli atd.) Takže samozřejmě komplikace, ale řešitelná a hlavně nepravděpodobná (Jen ten olej koupit někde, kde budou ještě za rok fungovat a mají nějaký majetek :lol:)

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 21:15
od Beda
Servis si najde cestu jak zaplatíš za vlastní doneseny materiál, alespoň formou, že ti provedou kontrolu tvé vyměněné věci. Protože musí do nějakého kontrolního listu potvrdit danou operaci, aby byly naplněny podmínky záruky.

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 04.02.2015 22:09
od Pavka
Servis žije ze servisu :lol: . Když potřebuji auto aby fungovalo, tak si to musím zaplatit. U vozidel starších 3let nabízí servis dily se slevama. Alespoň tady v ČB.

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 05.02.2015 22:12
od ceeďák 2014
Asi to sem moc nepatří,ale mám r.2008. Najeto 260 000km už. Olej,filtry,komplet brzdy jsem si dělal sám. Materiál mě vyšel na cca 14000Kč komplet. Kdybych to dal do servisu,tak tipuju,že jim tam nechám dvacku,jak nic... Ten,kdo je trošku zručnější,tak tyto věci zvládne sám. :) Já jen s největší pravděpodobností dám do servisu auto na rozvody...,ale to mám čas ještě 60 000km,tak uvidíme ceny příští rok. :-D :kia:

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 05.02.2015 22:48
od spd001
mv12 píše:Je to samozřejmě větší riziko a záleží na každém, zda mu to stojí za to, ale já bych se oleje nějak moc nebál, pokud jsem si jist tím, kde a co kupuji.Jen ten olej koupit někde, kde budou ještě za rok fungovat a mají nějaký majetek :lol:


V pripade jenda86 by som sa tiez nebal ale v nasom pripade som zatial neni presvedceny nakolko tu neni nikto s GDI a najazdom cez 150tkm co by mohol potvrdit bezproblemovy chod po celu dobu.Viem ze tento motor tu neni rok aj to kedy vzdnikol GDI ale aj tak je tu stale otazka ci raz nerupnu rozvody alebo nieco ine a potom ti oznamia ze napinak ktory funguje na zaklade tlaku oleja nenapol vcas lebo ste pouzili iny olej ako ten nas alebo ze ti upchalo kanalik pre napinak kvoli tvojmu oleju.Ja asi nebudem riskovat a prve min. 3 roky necham olej na servis a dovtedy tu uz hadam bude niekto aj s viac ako 150tkm co ma ujisti v otazke spolahlivosti tohto pomerne mladeho motora z dielne :kia: nie ze by som mu neveril ale vsetko co sa moze pokazit sa raz urcite pokazi :D

Re: Vlastní materiál na garančku

PříspěvekNapsal: 05.02.2015 23:12
od mv12
Tak já mám na 7 let o olej postaráno. Ale když mi řekli, že za litr účtují přes 400 Kč (už nevím přesně), tak kdybych to musel platit, to bych si dost rozmyslel...
Chápu tvou obavu a vím, že může být dost problém, když jednu věc dodává více subjektů, protože to často vede k tomu, že pak případnou odpovědnost svádí jeden na druhého, a zákazník má problém... Na druhou stranu, když tam dáš předepsaný olej, což navíc potvrdí servis v protokolu, tak by museli jedině rozborem oleje prokázat, že složení neodpovídalo deklaraci.