Stránka 1 z 1
napínák rozvodového řetězu

Napsal:
28.09.2011 12:23
od Petr Masák
Zdravím, slyšel někdo z Vás o problémech s napínákem rozvodového řetězu u motorů 1,4 a 1,6 benzín ( prý s docela likvidačními účinky na celý motor ) ?
Četl jste o tom někdo ?
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
28.09.2011 16:23
od zulyk
nie, nic take som nikde nezachytil
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
30.09.2011 08:32
od Katikakus
Celkem zname jsou problemy VW/Skoda 1.2HTP a 1.2TSI s napinakem rozvodoveho retezu, preskakovanim retezu atd.. Nepletes si to s nima? U H/K jsem nic podobneho jeste neslysel.
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
01.10.2011 05:38
od Petr Masák
Zdravím, právě že u Škodovek jsem to již slyšel ale u Kia mě to překvapilo. Prý se to stane při parkování v kopci se zařazenou rychlostí. Jelikož neběží motor tak prý nepracuje hydraulika, napínák povolí a přeskočí řetěz... Ale předpokládám že v hydraulickém okruhu musí být nějaký ventil, který brání snížení tlaku.
Ale podotýkám že nikoho takového neznám, pouze o tom vždy někdo od někoho slyšel ale nikdo nezná konkrétního nešťastníka.
Takže toto prozatím řadím do kategorie jedna paní povídala...
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
01.10.2011 20:07
od Katikakus
Taky to vidim na agenturu JPP...
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
01.10.2011 22:32
od Berka
Slyšel jsem o tom už začátkem tohoto roku. Prý bylo v Čechách několik případů, ale příčina není tak úplně přesně známa. U někoho prý špatně zvolená specifikace oleje, ale spíš bych to viděl na nějakou konstrukční vadu. Prý se to snad stává jen v prvních okamžicích po nastartování než dojde k natlakování mazacích kanálků.
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
07.11.2011 17:31
od Kryshna
Tak doufam, ze to nepotkalo zrovna me, pze minuly tyden mi zacalo podivne cvakat v motoru a je to slyset cim dal vic... :/
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
08.11.2011 08:20
od Jakub
Při přeskočeným řetězu bys už nejezdil vůbec

Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
13.11.2012 19:48
od spevo28
Zdravím stalo sa mi to asi po30 000km,mam ceed 1.4 2008
mozno to bude tym parkovanim. Parkoval som s kopca.
V servise nevedeli asi tri týždne čo to robí.
po vyradeni rýchlosti to vždy zdochlo a potom uplne prestalo štartovať.
Najprv povedali že je to jazdeckou chybou,ale som šofer s povolania a uz mam cez 15 rokov prakse.
poslali ho do Ziliny a az potom povedali ,že to bol ten napinak.oprava vramci zaruky,ale vraj okolo 1600 eur a viac.
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
13.11.2012 20:08
od spacirx
Petr Masák píše:Zdravím, právě že u Škodovek jsem to již slyšel ale u Kia mě to překvapilo. Prý se to stane při parkování v kopci se zařazenou rychlostí. Jelikož neběží motor tak prý nepracuje hydraulika, napínák povolí a přeskočí řetěz... Ale předpokládám že v hydraulickém okruhu musí být nějaký ventil, který brání snížení tlaku.
Ale podotýkám že nikoho takového neznám, pouze o tom vždy někdo od někoho slyšel ale nikdo nezná konkrétního nešťastníka.
Takže toto prozatím řadím do kategorie jedna paní povídala...
CEED je první auto který parkuju už 5 let se zataženou ručkou, dřív jsem všechno parkoval na kvalt. Tak jsem rád, že dělám dobře.

Shuma mi párkrát přes kvalt popojela z kopca, ale tam to zjevně nevadilo.
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
04.12.2012 17:08
od Petr Masák
Tak koukám že přeci jenom na mé původní zprávě něco bylo, jak psal Blackdeath tak se to stalo i jemu.
Ví někdo zda je to uznaná závada a zda se třeba nedá preventivně vyměnit napínák?
Díky
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
07.09.2014 21:49
od vwq
Nedá se nic jiného udělat než sundat víko z hlavy a udělat kontrolu. Na řemenici u kliky je zářez, ten nastavit na čárku na bloku na 0.
V tu chvíli má být na ozubených kolech na vačkách dvě rysky proti sobě a vodorovně k bloku prsou. Pokud tak není, je přeskočeno.
Do minulého týdne jsem si myslel že napínák nemá rohatku. Má ! Bohužel ale pružinka za rohatkou není dost silná a nepřetlačí jí. Je to pochopitelné vzhledem k opotřebení. Pokud by byla příliš silná, docházelo by k pře šponování. Je nutná včasná kontrola a kontrolovat prověšení řetězu. Pokud překročí určitou mez, dojde k přeskočení. Musí se ručně postrčit rohatka.
Snad sem dám brzo obrázek pro ty kterým to není lhostejné a nemají už auto v záruce. Jiná cesta je, dávat opakovaně nové nevytahané rozvody.Drahé.
Technici v kia docela přemýšleli a pamatovali i na to když je třeba vyndat vačky. Ta rohatka jde i uvolnit speciálním klíčem. V prsou motoru je pomocný šroub kterým se tam klíček dává a rohatka se uvolní.
Informace co jsem napsal si přeberte jak chcete ale bez včasné kontroly přeskočí jak 1,4 tak i 1,6. Takže ještě jednou, kontrolujte průvěs řetězu, je to to nejmenší co se dá udělat.
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
09.09.2014 12:58
od S.M-A-RT
Muzes pak kdyztak dat fotky, rad bych to zkontroloval na 1.4

Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
10.09.2014 07:50
od vwq
Vytáhl jsem obrázky. Tak snad to tady poslouží víc lidem

)
Re: napínák rozvodového řetězu

Napsal:
10.09.2014 07:57
od vwq
Ještě tvar klíče na uvolnění rohatky.