Kia mi nikdy nijak nevadila a když se objevil nový Ceed v roce 2007, tak to byla jasný volba - proevropské auto s novou politikou prodeje, ceny, záruky. Když však teď přišel čas na výměnu, tak padlo rozhodnutí na MKII i s ohledem na to, že tak nějak předpokládá, že se poučí, vyladí mouchy auto dospěje a bude to prostě jasná volba a i takto je auto prezentováno v salonu. Mno jo, jenže ono tak uplně není pravda.
Teď mám přímé porovnání mazi těmi vozy a došel sem nyní po někola tisících km k tomuto poznatku
Nove Ceed má přeposilované řízení. V rychlosti od 120 km je hrozně nervozní a neklidný, je neustále nutné drobně korigovat směr. Tohle se u staršího Ceeda neprojevovalo. A to ještě má novej sériově 205/55/16 a starej jezdil na 195/65/15. Logicky bych čekal, že jízdní vlastnosti se posunou směrem nahoru a né dolů. Nemám z toho vůbec radost, ani dobrej pocit.
Náprava má asi jiné materiály silentbloků, či jsou uplně změněny charakteristiky stabilizátorů a tlumičů. Neplánovaný test přišel na dálnici, kdy při 130 za zatáčkou kousek za Prahou byla stojící kolona a nebyla vidět a velmi prudké brzdění do zatáčky auto dokonale rozhodilo s velmi citelným náklonem a vůz byl silně nedotáčivý na hranici ovladatelnosti. Tohle jsem nikdy u MKI nepozoroval za ty léta co si prožilo drsné služby ve firemním závnodním režimu.




Výrobce se nepoučil ani u zadní nápravy a stále se vozí "imaginární kovová skákací krabice" fakt smutný. Trpí tím mnoho uživatelů a řešit to v podstatě nejde.


Chtě nechtě, po detailním analyzování karoserie je vidět, že to slováci trošku flákají, jsou patrné maličké otrřepky, spasování je o 5% horší jde jsem měřil spasování dílů karoserie a jednoznačně to je poznat na dveřích kde na MKI i minimální síla vedla k zabouchnutí veří a u MKII je občas nutné buchnout napodruhé. JE tam o cca 0,8mm rozdíl ve výšce a to jak vlevo tak vpravo. Karoserii sem věnoval pozornost hodně jak u I tak u Druhé generace. Pravděpodobně dochází k únavě výrobních strojů, či změně postupů. Každopádně leč banální, tak změna k horšímu... škoda. MKI byla lepší

Zrcátka jsou jednoznačně horšní u MKII. Jsou menší, jsou ošklivější a mají na sobě méně lakované barvy a víc černého plastu. FUJ.


Na co sem se velmi těšil byl tepmomat. MKI ho neměla a nyní v MKII je... ALE... nevím jak vaše vozy, ale můj při jízdě na tempomat pulsuje. JE prostě cítit jak elektronika nemůže najít ideální nastavení. Je to zjednodušeně jako by počítač měl nastavené korekce +5 jednotek nebo - 5jednotek místo toho aby to uměl posunovat +- 1 jednotka. Takže nepatrně je stále cítit přidá, pustí, přidá pustí... Mě to fakt rozčiluje. Jsem zvyklej z dalších aut na trošku něco jiného.

Budíky.. Je fajn, že konečně má ceed regulaci osvětlení ve všech modelech. Původní MKI měl až v nejvyšších výbavách, jenže regulací nejde ztlumit kontrolka světel zelená a kontrola tempomatu, takže jedete XX hodin v noci a tohle na vás neustále září a hodně to tahá za oči.. škoda škoda škoda. Změna sice k lepšímu, ale stejně to chtělo domyslet o něco víc.

Blba kterýho napadlo středovou přihlárku otočit a otevírat nahoru bych rád poznal a řekl mu to do očí


Do dveří se stále nedá narvat 1,5litrová petka s vodou. Dveře jako kráva s přihrádkou na slona a nešla zvětšit díra o pár cm....

V motorovém prostoru - všimli jste si někdy těch omotávek na kabeleu u ŘJ benzínové 1,6 tky a 1,4ky? Vypadá to, jako by se v tom někdo už vrtal a kromě toho, že to vypadá jak práce Franty Kocourka z Horní Dolní, tak to je z izolačky co bude sát vodu a může to být brzký zdroj problémů. Fuj práce

V salonu jsem málem dostal infarkt, když sem zahlídnul domontované senzory od Jalotronu s budíkem nalepeným na palnubní desce.. To byl teda šok . Tohle vědět, nikdy senzory chtít nebudu. Nenapadlo by mě, že když jsou uvedené v originálním seznamu, že to je bastl. Jediné pozitivum je, že to má taky červenej budíky.

Abych MKII jen nepomlouval - středová konzole a ovládací prvky jsou fajn. Příjemné, intuitivně ovladatelné. Tady se zapracovalo dobře. I volant je příjemný - (akorát to co tvrdí že je kůže mě rozesmálo při předávání auta, že sem skoro myslel, že se spletli a budu to hned rekamovat)
Převodovka je taky daleko lepší, líp se řadí, má příjemnější chod.
MKII má hezčí barvy karoserie a lepší záruku
No a ve svém volnu jsem si četl manuál k autu a zujalo mě především v servisním plánu - benzíny 1,4 a 1,6 po 20tisícíh a nebo při provozu ve ztížených podmínkách méně. a mimo jiné tam je věta - při provozu kde se používá sůl v zimním období.... Takže servis po 10ti tisících v CZ?

V kostce - z fleku bych si vzal zpátky starou MKI dovybavenou výhřevem sedaček a středovou konzolí s MKII.
Ponaučení pro příště - nový vůz si vyzkoušet o mnoho víc než jen pár kiláků okolo salonu. Dneska bych totiž MKII nekoupil, protože doba postoupila a vývojáři zaspali a zas tak velkou přidanou hodnotu jsme s novým autem nedostali. Což je škoda, škoda, škoda a násobí se to tím, že v několika zásadních ohledech je dokocene zhoršení.
Jak to vidíte vy?