Hellrider píše:Doteraz nechapem preco su jednotlive ceny modelov tak umelo navysovane
Protože cena se nestanovuje podle nákladů, ale podle toho, co dovolí trh. Automobilky se snaží o co nejvyšší tržby tak, aby jim přinesly co nejvyšší zisky. Bylo by to na dlouho, ale zrovna automobilky mají takové dvě typické cenové taktiky. Základní osekaný model za nízkou cenu a pak drahé příplatky a balíčky. Na nich teprve nejvíc vydělávají, protože náklady na příplatkovou výrobu jsou jen zlomkem ceny... Cílem je dostat ze zákazníka co nejvíce z toho, kolik na auto má nebo je ochoten dát... Jeden ho tak koupí za 300 a druhý za 400 tisíc, jen tam má pár sarapatiček navíc nebo to líp vypadá


Jinak ta taktika drahých dílů či doplňků je běžná a někdy navíc dovedená k dokonalosti tím, že základní výrobek je skoro zadarmo či velmi levný (často hodně pod náklady) a nutný spotřební materiál velmi předražený např. inkoustové tiskárny + náplně, automatické kávovary + kapsle atd... Cílem je co nejvíce rozšířit základní výrobek, byť se ztrátou, a pak rejžovat na spotřebě... Opačně by se tolik nevydělalo.
Takže cenu si vůbec radši nespojuj s náklady, jde jen o to, jak silná je konkurence a kolik je ochoten zákazník zaplatit.
