od lucin86 » 04.12.2022 02:50
Zdravím, chtěl bych se s vámi podělit o výměnu, kterou jsem právě absolvoval. Po měsíci jsem si ze servisu vyzvednul svého ceeda 1.6 gdi 2015, najeto okolo 85 tisíc, pravidelný servis u Kia. Reklamoval jsem únik oleje (viz moje jiné téma). Z důvodu úniku oleje mi měnili polomotor. Únik oleje způsobil rozpadlý katalyzátor, což způsobilo to, že se do motoru dostaly nečistoty, které vydřely válce. Proto motor začal žrát olej. Aspoň tak nějak mi to bylo vysvětleno. Výměna přišla na poslední chvíli, protože zhruba za měsíc mi končí záruka. Oprava by údajně jinak přišla na 180 tisíc Kč. Přístup servisu byl v pořádku, ale jediný, co mě naštvalo bylo to, že problém s motorem (jeho kovové chrčení při vytoceni otáček nad 3 tisíce) jsem pár měsíců zpátky reklamoval, ale bylo mi to zamítnuto, protože prý nic nezjistili. No a po výměně polomotoru chrčení zmizelo, takže to spolu souvisí. Naštvalo mě to proto, protože kdybych nekontroloval olej, tak bych na únik nepřišel, skončila by mně za měsíc záruka a já bych byl víte kde. Protože 180 tisíc na opravu bych opravdu neměl...Takže dávejte na svoje miláčky pozor a i sebemenší maličkost reklamujte v rámci záruky, teda pokud záruku ještě máte. Jinak mě celkem zaráží, že při relativně málem nájezdu, pořád mám za to, že mám relativně nové auto, dojde k tak závažné opravě za 180 tisíc. Díky bohu za 7 let záruky.... Setkal se někdo s něčím podobným? Údajně v tom servise mají aktuálně další vozidlo ceed se stejným problémem a i s podobným najezdem km. Byť mám ceeda moc rád, tak uvažuji o tom, že si ho ještě chvíli nechám a půjde do světa....
Ceed 1.6 gdi 2015