Ahoj, na kW nekoukej. Po faceliftu mel 66 a 77kW. Kazdopadne se jedna jen o nastaveni ridici jednotky cca od 4000 ot/min vyse z duvodu splneni limitu pro EURO V a ta 66kW verze byla delana s ohledem na nemecky trh, kde diky snizenemu (maximalnimu) vykonu majitele platili nizsi povinne ruceni, nebo tak neco. Ale ta zmena je opravdu az nad 4000 tacek a tam uz je vykonu dost, tam ti to vadit stejne nebude, kdyz uz se vydas tak vysoko. Maximalniho krouticiho momentu 137 Nm vsechny (i 66kW !) varianty motoru dosahuji pri 5000 ot/min, predpokladam ze ten moc casto nevyuzijes, pokud si nelibujes ve zvuku splaseneho vysavace. A maximalni vykon dosahuje 66kW verze pri 6000 ot/min a 77kW pri 6300 ot/min. Verze pred faceliftem dosahuje 80kW pri 6200 ot/min (EURO IV). Ja osobne jsem dlouho hledal jak dodat silu 66kW motoru, ale kdyz jsem zjistil ze rozdil je opravdu jen v nejvyssich otackach, tak jsem se na to vykaslal, to stejne nevyuzijes. Druha generace ma "jen" 73kW ale maximalniho krouticiho momentu pry dosahuje v 4200 ot/min a vykonu pri 5500 ot/min. Na prvni pohled tedy slabsi motor, ale pro uzivatele urcite lepsi. Vzdy zalezi na prubehu krivky vykonu motoru podle otacek, ne na maximalni hodnote. Problem 1.4 motoru prvni generace je u nizkych otacek, pri rozjezdech do kopcu a v ostrych zatackach kde musis zpomalit a otacky jdou dolu. Pokud budes mit zapnutou klimu a nalozene auto, mas problem. Je to proste maly atmosfericky motor a relativne tezky vuz. Pro beznou jizdu se to da prezit. A jak uz jsem psal vyse, pri jizde po dalnici to diky 5-ti stupnove prevodovce (ale ani ta 6-ti stupnova otacky na dalnici nijak dramaticky nesnizuje) motor vytacis a vykonu mas dost i na tu klimu i na predjizdeni Felicii

Ale jako argument o dostatecne sile motoru to neobstoji. Do italskych alp po dalnici ve 4 lidech s plnym kufrem a rakvi pohoda. 160 km/h po D1 celou cestu do Prahy (sam), trochu hlucnejsi ale da se. Kopce kolem Zlina (Zoo Lesna

) ve ctyrech lidech s prazdnym kufrem a zapnutou klimou utrpeni.