Stránka 1 z 1

1.0 T-Gdi verzie

PříspěvekNapsal: 08.05.2022 20:01
od Otelo
Este pred faceliftom mala kia v ponuke motor 1.0 T-Gdi vo verziach 100Hp a 120Hp. Rozdiel tam bol asi 400 eur v cene , max krutiaci moment zhodnych 172Nm v rovnakom pasme otacok 1500-4000 a tabulky pre spotrebu a emisie uplne totozne. Ako teda dosiahli ten o 20% vyssi vykon? Bolo tam aspon vacsie turbo (pre otacky nad 4000)?

Firma profituning ponuka za akciovych 440 eur pre 100Hp motor softverove vyladenie az na 130Hp/236Nm, pre 120Hp motor na 139Hp/236Nm, tak uvazujem preco, za co :roll:

Tu mi napada, ci by pri takom naladeni nemuseli povolit vyssie otacky turba v porovnani s vyrobcom, cim by mohlo dojst k jeho poskodeniu. Ako by asi na o dost navyseny krutiaci moment zareagovala prevodovka? Ma niekto skusenosti?

Re: 1.0 T-Gdi verzie

PříspěvekNapsal: 08.05.2022 20:53
od MP1
Motor 100 k a 120 k je hardwarovo totožný. Rozdielny je len software.

Určite neodporúčam ho čipovať,
ak plánuješ dodržiavať servisné intervaly. Je veľká pravdepodobnosť, že pri dnešnej zložitosti motorov 1.5 a 1.0 sa nejaké čidlo alebo iná prkotina pokazí. Pri každej reklamácii motora už Kia vyžaduje kontrolu na integritu software. Po slovensky, či nie je čipovaná rj motora. Každá diagnostika sa automaticky ukladá na server.
A zároveň z času na čas je k dispozícii aj aktualizácia rj motora a tá ti zvýšenie výkonu zruší.

Re: 1.0 T-Gdi verzie

PříspěvekNapsal: 08.05.2022 23:32
od Otelo
Na zapad od nas su v ponuke aj moduly, ktore sa zapajaju pred riadiacu jednotku motora, a zasah do sw potom nie je potrebny. Mne to nechyba, len sa zamyslam, preco 120Hp verziu Kia vyradila (aj ked objektivne vraj rozdiel nebolo velmi citit), ostalo tam zbytocne velke okno medzi 100 a 160.

Skusal som najst krivku priebehu vykon/kr.moment pre 100Hp verziu, ale nedari sa mi. Prikladam graf zo sveta motoru pre 120Hp:

Obrázek