Stránka 1 z 1
1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
10.04.2022 20:13
od Pjépa
Ahoj, řeším stále se opakující problém. Po zahřátí a ujetí několika km, vůz padne do nouzaku a ztratí výkon. Na diagnostice se objevuje pouze jediná závada "P0012 poloha vačkového hridele...". Kontrolka motoru se rozsvítí až po ujetí většího množství km a několika startech. Pak už je nutné chybu vymazat diagnostikou, jinak nouzový režim nezmizí ani pro opětovném startu.
Vůz jsem koupil s vydřeným motorem (r.v. 2007). Vyměnil jsem blok i hlavu (r.v. 2011) a většinu dílů použil nových (rozvody včetně kol a ventilu pro ovládání časování vačky, prsa s olejovým čerpadlem, snímač polohy vačky, originál těsnění olej systému a podobně. Olej jsem použil 0W40 dle informací z webu Castrol. Motor byl komplet celý rozebraný perfektně vyčištěný a správně složený. Rozvody jsou nastaveny správně, tlak oleje je v normě, vše by mělo být mechanický v pořádku.
Oba motory G4FC jsou téměř identické. Jediné rozdíly, které jsem zaznamenal byly v jiném uchycení palivové lišty a u novějšího již není sítko v olejovém kanále pod ovládacím ventilem časování vačky.
Máte někdo nějaké nápady?
Předem děkuju
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
10.04.2022 21:19
od pixel
Už jsem sice dlouho mimo obor, ale pokud si vzpomínám tak se stávalo, že zlobil ventil na přestavení vačky ovládaný elektricky. Mechanický se přidíralo šoupátko uvnitř. Někdy pomohlo demontovat a vyčistit vyfoukat. Zůstávala tam nějaká šponka.
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
10.04.2022 22:37
od Pjépa
Ten ventil fungoval, ale pro jistotu jsem ho také vyměnil.
Bohužel na můj problém to nemělo žádný vliv.
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
11.04.2022 07:32
od pixel
Chtělo by to hodit na diagnostiku nebo připojit osciloskop k seniorům vačky a kliky. Podívat se jestli vačka drží nastavení úhlu. Jestli se neposouvá. Potom to systém vyhodnotí jako chybu sensoru. Může to ještě dělat to ozubené kolo na vačce na rozvodu.
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
11.04.2022 11:21
od therion
Pjépa píše:
Vůz jsem koupil s vydřeným motorem (r.v. 2007). Vyměnil jsem blok i hlavu (r.v. 2011) a většinu dílů použil nových (rozvody včetně kol a ventilu pro ovládání časování vačky, prsa s olejovým čerpadlem, snímač polohy vačky, originál těsnění olej systému a podobně. Olej jsem použil 0W40 dle informací z webu Castrol. Motor byl komplet celý rozebraný perfektně vyčištěný a správně složený. Rozvody jsou nastaveny správně, tlak oleje je v normě, vše by mělo být mechanický v pořádku.
Oba motory G4FC jsou téměř identické. Jediné rozdíly, které jsem zaznamenal byly v jiném uchycení palivové lišty a u novějšího již není sítko v olejovém kanále pod ovládacím ventilem časování vačky.
Máte někdo nějaké nápady?
Předem děkuju
olej tam prijde 5w40 A3 , ale pokud me pamet neklame tak G4FC preci jen od roku 2007 proslo modifikacema a i zmenou vykonu. Jsou ty rozvody opravdu pro motor z r 2011?
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
11.04.2022 11:41
od Pjépa
Všude jsem narazil na rozsah 2007-2012, ale zkusím to pohledal v katalogu. Rozvody i vačky jsem měl vedle sebe a byly téměř identické, jen ten řetěz je bitelnejsi a napínák má aretaci proti nechtěnému přeskočení. Oboje dle mého nemůže vadit.
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
11.04.2022 14:01
od therion
a cidlo kliky je puvodni?
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
11.04.2022 16:12
od Pjépa
Ano snímač kliky je původní. Pokusím se sehnat někoho s osciloskopem.
Dneska ráno do práce jelo auto normálně. Mám to 20km. Odpoledne cestou zpět se po pěti kilometrech rozsvítil vrtulník (kontrolka motoru). Chvilku před tím to malinko jakoby poškubalo při akceleraci do kopce. Po cca kilometrů to zase jelo normálně až domů. Na diagnostice opět chyba P0012.
Pokusím se přeměřit ty snímače a potom asi už komplet rozdělám kabelový svazek, protože veškeré kostry a hlavní napájení už mám prošlé.
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
11.04.2022 18:43
od therion
No rikam si jestli to nemuze byt na klice neb je to otom jak do jednotka potazmo diagnostika vyhodnoti. A ze zlobi i cidla na klice po zahrati je vcelku caste.
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
23.05.2022 21:48
od Pjépa
Takže na osciloskopu je patrné, že obě čidla fungují správně a ukazují i navzájem vůči sobě správné informace. Prostě jen nedochází k přestavení výfukové vačky. Ventil pro ovládání časování je nový a při zkoušce funkčních členů pracuje správně. Jen prostě za jízdy v tahu nikdy nedojde ke změně časování, proto skáče chyba snímače vačky...
Takže všechno funguje, jen ne za jízdy

Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
24.05.2022 13:32
od therion
Vyfukova vacka u g4fa i c je pevna. Prestavuje se saci. Tak je ucpany kanal od/do solenoidu.
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
01.08.2022 10:57
od Pjépa
Problém vyřešen. Jednoduše jsem použil nevhodný ventil pro změnu časování. Důvodem byla chyba při čtení rozkresu dílů motoru G4FC. Ročníky 2007 a 2011 mají v rozkresu stejné číselné označení tohoto ventilu, ale po rozkliknutí na objednací číslo jsou ventily různé. Fyzicky jsou ventily velmi podobné a při montáži naprosto zaměnitelné. Konstrukčně není jejich záměna nijak ošetřena. Dokonce i kanály na sebe seděly...
Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
01.08.2022 15:30
od johnyfly1
hoi, mozes tu postnut cisla tych dielov dik

Re: 1.6 CVVT 92kW - chyba P0012 poloha vačky

Napsal:
01.08.2022 21:43
od Pjépa
Do verze motoru z 2011 mi seděl ventil s OE číslem KIA 243552B700.
Ve verzi motoru z 2007 jsem měl OE číslo HYUNDAI 243552B000.
Hlava toho staršího motoru má ještě zvláštní sítko pro filtraci nečistot, u novější již sítko chybí a je integrované přímo do toho ventilu...