Kontrolka vlastnej diagnostiky - hľadanie príčiny

Ahojte, potrebujem pomoc. Pred pár dňami mi začala (ceed 2008) počas jazdy blikať oranžová kontrolka. Blikanie bolo tak 10-15 krát po sebe, potom pauza cca 30-60 sekúnd a tak dookola. V manuáli som našiel, že ide o kontrolku "Kontrolka vlastnej
diagnostiky". Žiadne iné kontrolky nesvietili/neblikali. Manuál píše: "Ak kontrolka vlastnej diagnostiky začne striedavo zhasínať a znova sa rozsvecovať, môže byť poškodený katalyzátor, čo by mohlo mať následok pokles výkonu motora. Riadiacu jednotku motora si preto čo najskôr dajte skontrolovať v autorizo- vanom servise Kia." Auto stratilo výkon, ale nezdochýnalo. Len počas jazdy bolo cítiť "lenivosť" motora.
Zašiel som na diagnostiku, aby som zistil, v čom je problém. Vyskytoval sa jediný problém, niečo v zmysle "chyba prvého valca"(presný názov chyby si nepamätám). Teda príčinou problému môže byť čokoľvek súvisiace s prvým valcom. Chybu sme zresetovali. Ako prvé sme sa pustili do výmeny sviečky. Tie neboli už dlhšiu dobu menené, teda dlhšiu ako by sa patrilo. Ako sme čakali alebo dúfali, 3 sviečky boli OK, teda v stave odpovedajúcom dlhšiemu používaniu. Sviečka na valci 1 bola úplne čierna. Sviečky sme vymenili za nové. Potom sme kvôli nedostatku času vrátanie sa v aute ukončili. Došiel som kúsok domov, auto som na parkovisku odpojil od baterky, chvíľu počkal, zapojil a naštartoval. Asi po desiatich minútach sa na aute (naštartované auto na parkovisku, voľnobeh aj na chvíľu vyššie otáčky) neobjavila kontrolka, tak som sa ho rozhodol prevetrať. Po chvíli sa kontrolka opäť rozblikala a auto stále vykazovalo znížený výkon (Aj keď podľa môjho názoru to bolo kúsok lepšie ako pred tým). Zajtra sa mi snáď opäť podarí dostať auto na diagnostiku, no predpokladám, že aj keď sa chyba vyresetuje, nepomôže to.
Nemáte niekto podobné skúsenosti? Neviete mi poradiť, na čo sa ďalej zamerať? Na čo sa pozrieť?
Ďakujem za každú radu.
Auto:
Ceed 2008, 1.4, 77kW, benzín
diagnostiky". Žiadne iné kontrolky nesvietili/neblikali. Manuál píše: "Ak kontrolka vlastnej diagnostiky začne striedavo zhasínať a znova sa rozsvecovať, môže byť poškodený katalyzátor, čo by mohlo mať následok pokles výkonu motora. Riadiacu jednotku motora si preto čo najskôr dajte skontrolovať v autorizo- vanom servise Kia." Auto stratilo výkon, ale nezdochýnalo. Len počas jazdy bolo cítiť "lenivosť" motora.
Zašiel som na diagnostiku, aby som zistil, v čom je problém. Vyskytoval sa jediný problém, niečo v zmysle "chyba prvého valca"(presný názov chyby si nepamätám). Teda príčinou problému môže byť čokoľvek súvisiace s prvým valcom. Chybu sme zresetovali. Ako prvé sme sa pustili do výmeny sviečky. Tie neboli už dlhšiu dobu menené, teda dlhšiu ako by sa patrilo. Ako sme čakali alebo dúfali, 3 sviečky boli OK, teda v stave odpovedajúcom dlhšiemu používaniu. Sviečka na valci 1 bola úplne čierna. Sviečky sme vymenili za nové. Potom sme kvôli nedostatku času vrátanie sa v aute ukončili. Došiel som kúsok domov, auto som na parkovisku odpojil od baterky, chvíľu počkal, zapojil a naštartoval. Asi po desiatich minútach sa na aute (naštartované auto na parkovisku, voľnobeh aj na chvíľu vyššie otáčky) neobjavila kontrolka, tak som sa ho rozhodol prevetrať. Po chvíli sa kontrolka opäť rozblikala a auto stále vykazovalo znížený výkon (Aj keď podľa môjho názoru to bolo kúsok lepšie ako pred tým). Zajtra sa mi snáď opäť podarí dostať auto na diagnostiku, no predpokladám, že aj keď sa chyba vyresetuje, nepomôže to.
Nemáte niekto podobné skúsenosti? Neviete mi poradiť, na čo sa ďalej zamerať? Na čo sa pozrieť?



Ďakujem za každú radu.
Auto:
Ceed 2008, 1.4, 77kW, benzín