Stránka 1 z 2

motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05.10.2021 12:58
od jula1967
Měl jsem otázku na kia ceed 1,6 gdi na mechanika v servisu Kia,jestli se dá jezdit na 100 oktanový benzín ,třeba Verva 100...?
odpověděl ,že to vypaluje písty a jiné věci se v motoru ničí a vypálí katalizátor.Prý jezdit na 95. Prý motor není stavěný na větší výhřevnost paliva.
Chtěl bych vědět vaše zkušenosti a rady.
Děkuji

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05.10.2021 14:04
od Esperkac
Ja by som sa toho mechanika po jeho odpovedi opýtal dalsiu otazku. Kolko takych aut mu realne znicnych preslo pod rukami.
Ak mal 10-20 aut co jazdili na 100 a poskodilo ich tak nieje ocom. Mal by pravdu. Ale ak sa iba pozamyslal tak...

Niekde este ked bol Favorit som o 100 zistovoval a vraj ma taku vlastnost ze HORI POMALSIE.

To znamena ze vybuch nieje taky velky. Cize to tak nemrdne do piestu a to dava dojem ze motor bezi hladsie.

Lenze ked hori pomalsie teda dlhsiu dobu to znamena aj ze hori este ked sa otvara vyfukovy ventil. Cize je tepelne namahany. A moze horiet este aj vo vyfuku a prehrievat kat.
(to sa deje aj pri 95) ale tu to bude este horsie.

Ci to motor zvladne alebo nie :?: :?: :?:

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05.10.2021 16:37
od snike
V klidu tankuj 100 oktanovy benzin ;) ... pokud ti nevadi vyssi cena. Taky na nej jezdim, jen nedavam Vervu ta je E10 :(

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05.10.2021 16:41
od johnyfly1
verva je sice e10 ale je tam pridana ina zlozka ako pridavali do tych 95...ta dokonca este zvysuje oktanove cislo...ak najdem kde mi o tom písali tak to tu napisem...

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05.10.2021 16:46
od johnyfly1
Na výdajných stojanoch sa u Vervy 100 môžete stretnúť s označením E10, ktoré však v tomto prípade neznačí koncentráciu až 10 obj. % bioethanolu. Verva 100 NEOBSAHUJE štandardne používaný biolieh, ale je založená na báze ETBE (ethyl terc-butyl ether). Číslovka za písmenom E neudává iba maximálnu koncentráciu bioliehu, ale je spojená i s maximálnou koncentráciou kyslíka. Aditiváciou ETBE do Vervy 100 sa zvýšil podiel kyslíka nad 2,7 obj. %, a preto musí niesť označenie E10. Pre staršie automobily je Verva 100 naopak lepším palivom, pretože neobsahuje žiadny biolieh, ale iba ETBE. Medzi naše zákazníky patria motoristi, ktorí vlastnia predvojnové veterány a podľa ich slov sa im palivo Verva 100 osvedčilo ako najlepšie.

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05.10.2021 18:32
od snike
"Na E10 ale na čerpacích stanicích u nás narazíte už dnes. „Řidiči jej znají v podobě prémiového benzinu Verva 100, neobsahujícího biolíh. S lednovým zvýšením podílu ETBE (ethyl-tercbutyl- ether vyráběný z biolihu) zároveň narostlo i oktanové číslo a poměr kyslíkatých látek, takže má ještě lepší vlastnosti,“ uvádí Pavel Kaidl z Unipetrolu. Jejich E5 pod názvem Efecta 95 je ale dál neaditivovaný Natural 95 jako dosud. Ostatní velcí hráči jsou ovšem s uváděním paliva E10 velmi opatrní. Aktuálně ho nenabízí ani Mol, ani OMV. To jsou ovšem také jediné informace, které jsou ochotni v tento okamžik uvolnit – dalo by se říci, že čekají nikoli na to, až budou moci E10 nabízet, ale až budou muset."

https://www.auto.cz/pozor-do-ceska-se-b ... ory-138953

Rozhodnuti co si kdo naleje do motoru je jen na kazdem z nas :yes: ... ja OMV 100 :thu:

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 05.10.2021 19:29
od thornych
S vysooktanovym benzinem u 1.6 GDi opravdu problem neni. Náš predchozi Hyundai i30 1.6 GDi nic jiného nepoznal a žádné následky to po pěti letech provozu nezanechalo (předpokládám že spíše naopak).

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 30.10.2021 14:33
od Michec
Dobrý den,
diskuze zda 95 nebo 98 a 98+aditiva či 100 oktan se vedou pořád.
To co určuje smysl používání N98 a více je nastavení řídící jednotky a kompresní poměr.
To že motory 1.6 GDI mají kompresní poměr 1:11 tedy umí využít N98 se odrazí hlavně na delších trasách i členitém terénu. Motor/jednotka umí upravit předzápal a tím i větší stlačení směsi a tím vznikne i větší tlak na píst. Výsledek je pak znát na úspoře paliva a dojezdu , taky líp táhne do kopců. Úspora není sice nijak veliká , přesto jízdní komfort je znát.(podřazování atd) Navíc některé benzinky nabízí N98 bez biosložky a pokud přidáte k benzínu VIF , pak máte úplně ideální kombinaci pro stabilní výkon motoru+čistotu ventilů,vstřiků a pracovního prostoru motoru = delší životnost , oddálení servisu .
VIF se dá přidávat i do klasické N95 kde dokáže eliminovat negativa biosložek ;)
Takže pro město není problém jezdit N95 a občas dát něco lepšího a pokud dáváte i VIF , tak palivo vylepšíte a motoru pomůžete. Pak už ani nemusíte řešit otázku zda N95 nebo N98 a snad u někoho rozhoduje i dnešní nemalá cena paliv.
Jinak pokud E10 neboli N100 tak u mě vítězí OMV Maxxmotion 100 - drahý ale nejdelší dojezd ;) , verva 100 je taky OK .
Osobně preferuji kombinaci N98 (ONO) + VIF (vím kolik tam toho dám na poměr) a auto jezdí k mé plné spokojenosti.

ps: větší výhřevnost paliva má N95 (lepší na zimu ) - k prvnímu příspěvku jen toto: "změňte mechanika , žvaní hlouposti."

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 30.10.2021 15:14
od Madbugie
presne tak... jedna vec je oktánové číslo a druhá vec sú aditíva... i keď pravda, že u benzínov s vyšším oktánovým číslom väčšinou bývajú aj tie aditíva...

význam to určite má u turbo-motorov, ale skôr tých vysokovýkonných... čo viem keď ešte som mal Forda, tak merali ST, RS na valcoch a 95 vs 100 okt. benzín vedeli spraviť cca 10 až 20 koní, závisí od viacerých podmienok...

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 30.10.2021 20:01
od snike
Vzdy zalezi na jaky benzin je nastavena ridici jednotka motoru. Pokud je na N95 tak benzin s vyssim oktanovym cislem vykon motoru neprida :no:

Tady je test vykonu motoru Seatu Leon 2,0 TSI se vsemi benziny

https://m.autorevue.cz/getimagegallery. ... icle=33637

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 30.10.2021 20:27
od Michec
snike píše:Vzdy zalezi na jaky benzin je nastavena ridici jednotka motoru. Pokud je na N95 tak benzin s vyssim oktanovym cislem vykon motoru neprida :no:

Tady je test vykonu motoru Seatu Leon 2,0 TSI se vsemi benziny

https://m.autorevue.cz/getimagegallery. ... icle=33637


No ono to až tak pravda není. Ta řídící jednotka u motoru který má kompresní poměr 1:11 má na motoru i čidla klepání a umí upravit předstih a tím pádem umí "lepší" benzín posunout zápalování do mínusu tedy počká na větší stlačení/tlak což u N95 nejde tolik protože míň oktanů trpí na předzápal při určitém tlaku . Takže motory 1.6 GDI si s tím umí poradit i řídící jednotky ;) , uměl to i Ford Focus 1.6 Ti-VCT který stejně jako Carens uměl jezdit na N98+VIF daleko úsporněji na delších trasách zhruba 0,5l na 100km , mám to roky odzkoušené :-)
Jasně jednotky jsou nastavené na n95 ale adaptace které se vytvoří při jizdě na n98 pak jednotka používá pokud má lepší palivo. Jedna věc jsou testy a druhá to co odjezdíš v reálu a rozdíl tam prostě je

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 30.10.2021 20:38
od snike
Tohle jsem probiral s clovekem, ktery primo vyvijel a programoval ridici jednotky pro zavodni motory a pri proneseni vety... vyssi oktanove cislo prinese vyssi vykon ... se jen smal ... nekteri zdejsi clenove ho z drivejska znaji osobne ;)

"Lepsi" benzin prinese jen jedine a to ze je cistsi a tim udrzuje motor :yes:

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 30.10.2021 21:23
od profano
A nestačí benzín 95 a přidávat si sám VIF?

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 31.10.2021 13:00
od Michec
Pokud v tom N95 budou biosložky jako že asi jo tak určitě ten VIF pomůže eliminovat ty negativa biosložek . Na město a okolí to bohatě stačí . ;)

Re: motor-100 oktanový benzín

PříspěvekNapsal: 31.10.2021 13:42
od lubos550
Samotny etanol, ani benzin nerobi problem. Ten je skor v tom, ze etanol viaze vodu z okolia. Dokonca ani to nie je az taky problem, ale po case sa v tej vode zacne mnozit nejaka bakteria. Proste ta voda sa skazi a ta bakteria vytvara nejake kysle zlozky (konkretne ocot) ktore posobia velmi korozivne. Pochybujem, ze by nejake aditivum s tymto dokazalo nieco urobit. Jedine, ze by obsahovalo nejake antibakterialne zlozky, alebo nieco, co zabranuje pristupu vlhkosti.