therion píše: Dam tu priklad v podobe LTFT korekci , kdy po dlouhodoben tenkovani 100 se drzi na -5 az -8% pri ustalene jizde coz namena jednoznacnou usporu paliva.
Ewerlast píše:Ak človek nejazdí iba mesto, tak je 95 úplne postačujúca. Ak má motor priestor sa "vypáliť", teda pri dlhšej jazde, hoci aj iba mimo mesto, tak je to úplne v pohode. Ak niekto jazdí 90% krátkych trás a ešte aj v meste, tak z dlhodobého hľadiska nepomôže ani 100 oktán.
100 oktán odďaľuje detonačné spaľovanie (ktoré pri týchto motor nenastane ani s 95kou) a vo väčšine je 100 oktán E5, nie E10, čo znova pre moderný motor problém nie je, ak sa s ním normálne jazdí
cosmicboy píše:therion píše: Dam tu priklad v podobe LTFT korekci , kdy po dlouhodoben tenkovani 100 se drzi na -5 az -8% pri ustalene jizde coz namena jednoznacnou usporu paliva.
Nejsem chemik, ani profesionál v tomto oboru. Nicméně chápu dobře, že dlouhodobé tankování N100 sníží spotřebu tak významně, že i přes její vyšší cenu uspořím?
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé