Stránka 1 z 2

Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 14.10.2019 18:06
od raix
Ahojte,
mam Ceed SW 2019 s motorom 1.4 T-GDI, najazdene takmer 9000 km. Pred nejakym casom sa mi zacal z motora ozyvat zvuk/klepot, ktory tam predtym nebol. Tento klepot je pocut cca pri otackach motora 1500 ot./min. resp. v intervale 1250-1750 ot./min. ked je motor v klude na volnobehu a pridam plyn tak, aby sa motor dostal do spominanych otacok. Je to tiez pocut pri jazde ked je zaradeny nejaky rychlostny stupen a auto "brzdim motorom" a zaroven je v spominanom spektre otacok. Robi to pri studenom aj pri zohriatom motore, aj ked pri zohriatom je to o nieco slabsie. V interieri je to pocutelne samozrejme o nieco slabsie ako z vonku a pri vyssej rychlosti, kedy to prehlusia ine zvuky prip. pri zapnutom radiu to nieje pocut.

Skusil som to nahrat (podstatny je zvuk, na obraz som sa nesustredil), je to pocut ked pridam plyn a je to vyraznejsie ku koncu videa.
https://youtu.be/Boc9Jn78WjY

Ma niekto podobnu skusenost? Ak ano, ako ste to riesili, co by to mohlo byt a pod.? Budem vdacny za vsetky prispevky k teme. Dakujem.

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 14.10.2019 20:08
od tyma
Robi to aj mne to bude ked je studeny podla mna

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 14.10.2019 21:09
od lubos550
To je zaujimave. Znie to ako diessel, ked sa uvolni ten pedal. Asi by som si len typol, ze by to mohla byt povolena skrtiaca klapka.

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 15.10.2019 08:17
od only_one
první věcí je nutné zjistit která součástka to přesně vydává. Takže přes kovovou tyčku nebo nějaký stetoskop třeba z aliexpresu za dolar si to poslechnout a zjistit zdroj. U JDček měla podobný zvuk mechanická vysokotlaká AC pumpa na benzín

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 31.10.2019 11:59
od Luke
Hodne neprijemne, prisel jsi na neco? Taky by mne to docela zajimalo, 9000 jeste nemam, ale muze to prijit.

Ja resim jinou vec na stejnem motoru:
Odpozoroval jsem, ze kdyz je motor studeny, auto nedoda plny vykon...teda ne ze bych chtel tyrat studeny motor, ale potreboval jsem se rychle zaradit na studenem aute, byla to vyjimka a prekvapilo mne, jak line to bylo, jakoby byl nizsi tlak turba. Vsimli jste si toho nekdo? Respektive existuje k tomu, nejake oficialni vyjadreni, ze se snizuje plnici tlak turba, nez chladici kapalina dosahne urcite teploty?

Vsimlo si toho udajne vice lidi a dela to i na 1,6tgdi.

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 03.11.2019 18:54
od raix
Zatial som hladal odpovede iba na nete. Nenasiel som takmer nic na roznych strankach venovanych Kii. Avsak nasiel som opis zda sa rovnakeho problemu na hyundai fore, kedze ako vieme pouzivaju ten isty motor.
Koho by to zaujimalo, tu su linky:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 779eeb2813
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=190&t=37519
Udajne je to sposobene rezonanciou od aktuatora a tiahla turboduchadla. Niektori to v hyundai aj riesili a zlou spravou je, ze to v niektorych hyundai servisoch zacali povazovat za "normalny prejav motora". V servise som s tym este nebol, ale urcite sa tam chystam. Dam tu potom vediet, ako to dopadlo.

@Luke-co sa tyka vykonu studeneho motora, je mozne, ze sa mi to par krat stalo tiez, v prvych tyzdnoch, co som mal auto. Bolo to trochu prekvapujuce, ale pripisoval som to skor tomu, ze na auto este niesom zvyknuty a mozno som to "vyslapaval" zle. Teraz sa mi to uz nestava, ale je pravda, ze k studenemu motoru som setrny a vtedy netlacim plyn naplno.

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 05.01.2020 20:28
od raix
Tak uz som s tym bol v Kia servise. Aj ked sa pri odovzdani vozidla do servisu zdalo, ze technik viac-menej suhlasi, ze je od motora nieco pocut, vysledok nieje uspokojivy. Podla zakazkoveho listu urobili diagnostiku a kontrolu motora, ziadne chyby sa neukazali a oficialny vysledok je "Pocas doby vozidla v servise sa uvadzana zavada neprejavila. Motor nevydava ziaden nezvycajny zvuk."
Ak by mal niekto nejaky tip, ako by sa to dalo riesit, sem s tym... Inak na jednom z tych Hyundai for, ktore som spomenul predtym niekto nedavno napisal, ze mu udajne vymenili turbo za novsiu verziu, ktora by to mohla riesit, viac info o tom ale zatial nieje. Je tu niekto, kto by o tom nieco vedel?

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 06.01.2020 22:38
od Osozu
Klepe to aj mne za studena hlavne, zachvilu pojdem na prvu garancku tak im to poviem, uvidime ci ma odbiju ako to zvyknu robiť

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 17.01.2020 12:17
od Niki
Ja som si nevsimol ziadneho klepania, ale je mozne, ze to len nepocujem, nakolko mam vzdy pustenu hudbu.

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 02.04.2020 11:56
od Mark77
Takže špatný aktuator. To je super, když ho nechtějí měnit na záruku. Uvažuji o koupi 1,4tgdi.

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 02.04.2020 12:17
od Niki
Luke píše:Hodne neprijemne, prisel jsi na neco? Taky by mne to docela zajimalo, 9000 jeste nemam, ale muze to prijit.

Ja resim jinou vec na stejnem motoru:
Odpozoroval jsem, ze kdyz je motor studeny, auto nedoda plny vykon...teda ne ze bych chtel tyrat studeny motor, ale potreboval jsem se rychle zaradit na studenem aute, byla to vyjimka a prekvapilo mne, jak line to bylo, jakoby byl nizsi tlak turba. Vsimli jste si toho nekdo? Respektive existuje k tomu, nejake oficialni vyjadreni, ze se snizuje plnici tlak turba, nez chladici kapalina dosahne urcite teploty?

Vsimlo si toho udajne vice lidi a dela to i na 1,6tgdi.


Dnesne motory funguju na principe, pridaj plynu kolko chces a motor odpovie len takym vykonom akym moze.
Je to vsetko kvoli emisiam.

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 25.04.2020 18:48
od raix
Zdravim, som po prvej servisnej prehliadke (v inom servise, ako v tom, kde som s tym bol predtym) a nahlasil som aj tento klepot. V tomto pripade mechanici hned vedeli o co ide. Povedali mi, ze je to zvuk od aktuatora a ze to po nejakom case robia vsetky turbo benzinove motory 1.4 aj 1.6, udajne. V servisnej sprave je uvedene "sprievodny zvuk ovladania turba, nejedna sa o vadu dielu". Na moju otazku ohladom vymeny samotneho aktuatora, kedze presne vedia, ze tam je problem, mi bolo odpovedane, ze samotny aktuator nie je mozne vymenit samostatne, lebo je to sucast celeho turba, takze by sa to muselo menit cele, kedze ale s turbom nic nieje, tak sa s tym nic neda robit.
Takze to, ze to sposobuje aktuator sedi aj s informaciami z hyundai fora. Avsak tam su aj majitelia tychto motorov, ktorym vymenili iba samostatny aktuator a nie ako tvrdili mne. Kazdopadne nic sa s tym nevyriesilo, aj ked sa vie, co to sposobuje, perfektny pristup k problemu... Ak by mal niekto nejake ine/nove info prip. sposob, ako to riesit, dajte vediet. Dik.

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 25.04.2020 19:04
od Osozu
Nerieš to pokial motor ide ako ma, ked sa to rozsype potom to treba riešiť, mám to to isté a neriešim to

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 26.04.2020 09:35
od Beda
Turbo ma nejaky ovladani klapky samostatne zakoupitelny viz. https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... d=17054&q= akorat ten dil stoji minimalne 300Euro a hlavne je malokde v nabidce.

Re: Motor 1.4 T-GDI klepot

PříspěvekNapsal: 20.10.2020 08:04
od peterga
Hmm zaujimave, ja mam najazdene len okolo 500 a dnes rano pri studenom starte mi to tiez zacalo robit, ten zvuk som sice pocul len par sekund a potom uz motor bezal v poriadku, tak som zvedavy ci sa to bude opakovat.