Stránka 1 z 10

1.6 CRDi a vytáčení motoru

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 13:20
od AllInOne
[font=Comic Sans MS:8f57d9eaf0:keh93e87] [/font:keh93e87]

Zdravím, teď jsem koukal na foto Cee´dů, konkrétně na budíky a vidím, že červené pole začíná od 6 500rpm. Asi červené pole bude u benzínu i u nafty stejné.

Ale moje otázka zní. Do kolika max tu naftu točíte? Vím, že není třeba ju točit, ale i když jedete sportovnější jízdou, kdy řadíte?

SPíš si myslím, že tam měli dát třeba u nafty červené pole od 4 500rpm. (i když samozřejmě se člověk nemůže řídit podle červeného pole:shifty:)

Co vy na to?

Díky, bans

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 14:16
od Berka
Červené pole bude u naftového motoru určitě níž než u benzínu. Já při normální jízdě točím motor asi tak do 2800 nebo 3000, záleží na situaci. Když potřebuji svižně vystartovat tak točím motor zhruba na 3500-3800 víc to nemá smysl. Naftový motor táhne od nízkých otáček a čím víc se točí tak tím větší je pak prodleva turba po přeřazení.

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 14:19
od AllInOne
Berka

a ty ho máš v autě naznačeno ale taky od 6500rpm, ne? Nebo je to u těch nafťáků naznačeno na otáčkoměru dříve? Já co sem tam jedu s naftou,tak řadím tak kolem 3000. Jedná se o megane 1.9dci 75kw

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 14:41
od Tony
tak chlapi nafta konkrétně 1,6crdi ma červené pole od cca 4800ot/min. rozumné je ho opravdu točit tak do těch 3500 protože výše už netáhne.

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 14:43
od AllInOne
Díky ti Tony, to jsem potřeboval vědět

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 18:46
od Beda
Jakmile jsem kolem 3000ot. tak vetsinou radim ;) I kdyz uz jsem to taky dostal na tech 4000ot. :-o

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 19:04
od snike
4.000 ot./min není u 1,6 CRDi problém, taky při těchto otáčkách má nejvyšší výkon ;-) Já osobně točím většinou maximálně do 3.500 :-)

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 19:14
od vladislav
No já vím je to mimo téma....ale mě kolikrát v práci vytočí,že bych potřeboval omezovač :-x ..apropo..máte taky a naftáků omezovač otáček jako benzináci :?: :?: :kia:

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 19:47
od snike
vladislav píše:No já vím je to mimo téma....ale mě kolikrát v práci vytočí,že bych potřeboval omezovač :-x ..apropo..máte taky a naftáků omezovač otáček jako benzináci :?: :?: :kia:


Dle mého názoru bychom ho také měli mít ;-)

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 19:47
od Návštěvník
kdyz sem jel v predvadecce 1.6 crdi tak sem tocil podle sluchu a tahu a kdyz sem se kouknul kolik to ma otacek tak to bylo vzdycky 4tis. .. pres 4 tis to tocit uz nema cenu, pac je pokles momentu i vykonu .. alespon pocitove

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 19:52
od snike
pro_ceed píše:kdyz sem jel v predvadecce 1.6 crdi tak sem tocil podle sluchu a tahu a kdyz sem se kouknul kolik to ma otacek tak to bylo vzdycky 4tis. .. pres 4 tis to tocit uz nema cenu, pac je pokles momentu i vykonu .. alespon pocitove


Máš pravdu někde za hranicí 4.000 otáček motor rychle ztrácí sílu, stačí se kouknout na graf výkonů ;-)

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 19:58
od vladislav
No klucí naftácký .....vás ještě nepřekvapil omezovač?????To mě brzdí v poslední době furt.... :-x :-x :-x

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 20:00
od snike
vladislav píše:No klucí naftácký .....vás ještě nepřekvapil omezovač?????To mě brzdí v poslední době furt.... :-x :-x :-x


Když jsem měl benzínovou Fábii, tak jsem se hodně často pohyboval těsně u hranice zásahu omezovače, tam benzín ukazuje co umí, ale teď už na tohle mohu zapomenout ;-)

PříspěvekNapsal: 22.12.2007 20:34
od Návštěvník
jel sem v ceedu 1.6 cvvt a i v 1.6 crdi a oboje ma co do sebe .. maji podobnej vykon ale uplne jinak rozlozenej .. u benzina clovek presne vi co ocekavat protoze je to linearni vykon bez vetsiho "kopance" a tudiz podradim a tocim a ocekavani narustu vykonu se presne ztotoznuje s realnou situaci a vyssima otackama .. kdezto u diesla mne jako cloveku kterej s turbodieslama nema moc zkusenosti tak mi prislo ze je to parada kdyz je tam ten tah "odspoda" ale proste se stim clovek musi naucit jezdit pac je to neprirozene rozlozeny oproti benzinu .. najednou velkej tah a najednou to prestane .. takovy zvlastne divny i kdyz prijemny, ale mel sem z toho pocit ze proste neovladam motor ale "turbo neco dela za mne" .. je to zrejme jen otazka zvyku jezdit v useku otacek kterej je "neprirozene" nelinearne rozlozenej v relativne maly rozsahu otacek (ve srovnani s tdi pd koncernovejma motorama je u kia crdi vetsi rozsah otacek pri pouzitelnym vykonu) .. je to proste TurboDiesel ..

jezdil sem i v turbo benzinu 1.8 20V vochcafka rada1 - 150 koni a tam mi to prislo prirozenejsi pac benzin v turbu ma vetsi rozsah otacek kdy motor tahne, oproti turbodieslu .. ale clovek se musi hlidat aby nejezdil furt pres 10 litru ..

v soucasny dobe jezdim ve starym dobrym nesmrtelnym merglu rady 124, mam ho 10 let, 2.5 diesel bez turba (90 koni) a musim rict ze kdyby nerezavel tak si ho necham nafurt, pac se na nem bezne da udelat milion kilometru a je to jeden z poslednich drzaku ze studeny valky (r.v. 1987, najeto 400.000km), kdy se jeste nedelaly auta jako spotrebni zbozi, ale ty vyssi tridy se delali tak, aby "smrt auta proste nenastala" .. dnesni auta sou uplne jiny, s poruchovejma pocitacema, hrozne slozity vysokotlaky motory, moderni technika, desitky senzoru atd ..

a ted se podrzte, kdyz jedu s 20ti letym, merglem konstantne 150 km/h po dalnici v nemecku treba 500km, vite jakou mam spotrebu? presne 6,5 l/100 coz je proste neskutecny (max rychlost je 200 km/h) na to jak je to starej stroj a za 10.000km sezere petivalcovej motor jen 1 litr oleje .. skoda ze uz se nevyrabi auta ktery by slouzily majiteli treba i vice nez 30 let .. inu je jina doba .. neska je to uz "jen" business ..

tak jen tak, sem se dovolil vam se tady vykecat .. jak to vidi clovek co ma nalitano pres 600tis v aute a pres 100.000 na motorce a co zil 18 let v "komunismu", rika se ze ve vine je pravda a musim rict ze ten modrej portugal z temlarskejch sklepu je proste fajn .. :drool:

pekny svatky nam vsem .. nadsencum pro kia motors ..

PříspěvekNapsal: 23.12.2007 17:49
od AllInOne
Já jsem byl taky vždy pro benzín a takové ty kopance, co jsem zažil v OII TDI, to mi nic neříká...to se zdá díky tomu kopnaci že to jede a ono to vlastně ani tak moc nejede :-D Když to srovnáš s nějakým stejnoobjemovým benzínem 8-)

Ale uvidíme, naftu budu mít taky,tak pak mohu říct víc