Stránka 1 z 3

CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 25.04.2018 14:29
od pawlow
Ahoj Kiáci,
tak mám aktuální zprávu z měřením emisí. Včera jsem byl se svým Ceedem 1,6 CRDI (2010) na STK a emisích.

Nikdy bych nepočítal s tím, že bych neprošel emisema. No, technik zasunul a výsledkem bylo, že jsem pětinásobně překračoval limit kouřivosti (A to mám filtr PDF).
Byl jsem z toho dost vyděšenej. Technik mi poradil, že mam před navštěvou servisu zkusit ještě vymést saze a tak jsem deset kilometrů jezdil na dvojku mezi 4-5 tisicema otackama a pri repete emisi jsem s odrenyma usima obstal.

Jinak urcite nejsem "podtáčeč dieselů" - autem jezdím svižně, nejméně polovinu po německejch dálnicích mezi 170-180 km/h. Den před emisema jsem se cely den ploužil po zácpách v Praze, ale s takovým výsledkem bych teda nepočítal. Jinak nalítáno mám cca. 180t km.

Stalo se někomu z vás něco podobnýho?

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 25.04.2018 18:15
od only_one
bohužel MK I Crdi nejsou zrovna bezproblémové motory s emisema. Ví se o tom, měření i relativně málo jetých aut vychází na hranici. Klíčové je mít v pořádku vstřikovače, turbo EGR a doporučuje se před emisema vyjet alepoň 2-3nádrže aditiovované nafty a pak se modlit.

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 25.04.2018 18:45
od souk69
:( No smutný je na tom to, že s relativně novým autem se neprojde na emisích a s víc než 20 let staeou feldou jsem s emisema problém nemám. A přitom je to rezavá plečka, která se rozpadá před očima. :?

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 25.04.2018 19:49
od rudolf.tomka
neporovnávajme benzínovú Feldu s emisnou normou II a ceed crdi s EN IV. :?

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 25.04.2018 20:44
od mv12
souk69 píše::( No smutný je na tom to, že s relativně novým autem se neprojde na emisích a s víc než 20 let staeou feldou jsem s emisema problém nemám. A přitom je to rezavá plečka, která se rozpadá před očima. :?

Ono bohužel jde o to, jaké emise splňuje dané auto. Takže ta stará plečka může vesele legálně jezdit, i když kouří mnohem víc, než tento novější Ceed, který třeba neprojde...

A zrovna tomuto problému s CRDi se věnoval před časem Svět Motorů: http://www.auto.cz/mereni-emisi-v-roce- ... uje-112591

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 25.04.2018 21:03
od Fofeňaníkovová
Keď dymí hrdzavá plečka tak sú to brikety, ktoré sa zachytia už v nose, keď ale dymí CR motor tak je to svinstvo, ktoré sa dostane z pľúc až do krvi! A to nevravím o tom, že väčšina Felícií je benzínových takže z nich žiadne uhlie nikdy nešlo a nepôjde. A očakávať, že na 8-ročnom diesli budú vstrekovače, EGR, DPF ešte fungovať ako za nova, je prinajmenšom naivné.

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 26.04.2018 08:00
od only_one
Je to o servisu. Dízl nejlepe funguje ve firmení flotile a to zejmena kvuli tomu, že tam nikdo nejezdí na spotřebu a ty auta jezdí hodně a kupodivu to těm autum svědčí daleko víc než běžným lidem co najedou 10-15 ročně a obvykle kratší cesty.
Zarážející ale je, že ten Ceed zmíněný má mít filtr a neprošel. Což je samo o sobě dost zarážející. Emise u dízlu měří v podstatě jen kouřivost, vše ostatní nemůže být problém. Protože přes filtr by se žadné saze dostat neměli a pokud ano, je filtr na výměnu nebo vyčištění. Máš špinavou koncovku výfuku od sazí?

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 26.04.2018 13:19
od mv12
To mě taky zarazilo. V tom článku řeší problémy s verzí bez filtru...

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 26.04.2018 19:24
od souk69
rudolf.tomka píše:neporovnávajme benzínovú Feldu s emisnou normou II a ceed crdi s EN IV. :?

;) Tak promin cíťo, že jsem napsal svůj názor na emisní kontroly. Zkrátka přestárlé plečky budou jezdit ( at už benzinové nebo naftové) a nová auta neprojdou. Tak kde je chyba?? To si budem pořizovaz 20 let starý auta, abychom mohli jezdit? :?

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 26.04.2018 19:30
od Fofeňaníkovová
Nemusíš si kupovať staré auto, stačí keď budeš udržiavať v dobrom technickom stave nové.

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 26.04.2018 20:01
od souk69
;) A ty myslíš že ,, pawlov" auto neudržoval?? :?

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 26.04.2018 20:06
od Fofeňaníkovová
Zjavne nie keď má problém prejsť cez emisnú.

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 26.04.2018 20:31
od only_one
tohle nemusí být vůbec o údržbě, který mohla být skvělá, tohle je jednoznačně o výrobci, prvotnímu použití filtru pevných částic, common railu první generace a certifikace pro vyšší emisní normu. Vše dohormady u těhle moderních naftových sr.č. bude přivádět k infakrtu na emisích čím dál víc lidí. A stará felda pořád dostane zelenou plaketu a dízl EU4 ne :-D takže technicky je stará dobrá felicie daleko ekologičtější jak MKI Ceed CRDI

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 26.04.2018 20:36
od Fofeňaníkovová
Áno, benzín s katalyzátorom odjakživa bol ekologickejší ako smradľavý, trasľavý brikeťák.

Re: CeeD 1,6 CRDI a emise

PříspěvekNapsal: 27.04.2018 08:54
od TatkaSmoula
Fofeňaníkovová píše:Áno, benzín s katalyzátorom odjakživa bol ekologickejší ako smradľavý, trasľavý brikeťák.


Nechci se nikoho dotknout, ale pokud nenajede aspon 60 tisic rocne a nejezdi trasy 200 a vic, tak ma akorat s dieselem problemy. A diesely jezdici denne od baraku do prace na vzdalenost 10km jsou hrob. Soused ma dvouletyho Prassata a v zime to bylo posusnanicko. Co bude rikat na prvni STK nevim, ale to nemuze projit. Smrad jeste hodinu za nim.
Ale ma to malou spotrebu, nafta je levnejsi a Franta z kravina mi ji necha za pulku, tahne to vocpodu a je to dneska cool a vsichni jsou happy.

Chce to uvazovat a myslet a ne jednat pod vlivem mody.
Nafta patri do kombajnu, autobusu, trucku a do kamen. Do auta patri benzin.