Stránka 1 z 3

1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 11:18
od cPute
Ahoj, kvůli nedávné nehodě (kterou jsem nezavinil) si musím ve velmi krátké době pořídit nové auto. Po delším zvažování jsem se rozhodl pro Kia Ceed SW (asi 2016, předváděčku).

Máte pls někdo zkušenosti jak s 1,6 GDi tak s 1,6 CRDi? Přemýšlím, který z těch motorů si vybrat, papírově mají stejný výkon, liší se samozřejmě spotřebou atd. Najedu ročně minimálně 20 000 km, jezdím cca 70 % dálnice / 30 % město.

Zajímalo by mne, jak moc velký je reálně rozdíl ve spotřebě a v jízdních vlastnostech. (Většinou jezdím s poloprázdným autem, takže teoreticky ten vyšší krouťák u CRDi asi ani nepotřebuju.

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 12:24
od Milan_SK
Nazdar. No rozdiel je asi takyto. Ta 1.6 CRDi ma vyrazne vyssi krutiaci moment, takze z nizkych otacok to ide podstatne lepsie. Je zaroven trochu tazsia na cumak. Stal som pred podobnym rozhodnutim, kedze rocne najazdim cca 25.000 km. Avsak po triezvom zvazeni faktov som sa rozhodol radsej pre 1.6 GDi. Ked chcem vykon musim si podradit, ale som na to zvyknuty. Inak to GDi je v spodnej polovici otacok jazda na pohodu. Ak chces dynamiku tak musis tocit 4000 a viac. Spotrebu mam momentalne cca 6,5 - 6,8 litra prevazne po dialnici a casto zapnutou klimou. S dieslom by som to zvladol cca o 1 liter lepsie. Kedze vsak mam auto na sukromne ucely, tak som chcel eliminovat nasledovne faktory: vstreky, turbo, dvojhmota, DPF. A hlavne neznasam klepot diesloveho motora. Preto u mna zvitazil benzin.

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 12:28
od cPute
Díky za info. Vzhledem k 7letý záruce doufám, že vstřiky, turbo atd. řešit nebudu (déle to mít nebudu). Zvuk nafťáku mi nevadí, posledních 12 let jsem měl všechny soukromý auta v dieselu. Opravdu je rozdíl ve spotřebě pouze 1 l?

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 13:10
od Milan_SK
Tak u mna by to urcite nebolo viac ako 1 liter na 100 km. A ked tu tak pozeram u niektorych majitelov 1.6 CRDi tak aj ti sa casto hybu niekde okolo 5,5-6 l / 100. Zato tie 1.6 GDi sa casto motaju v intervale 6 - 7 l / 100 km.

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 13:45
od mv12
Dám mám už přes tři roky GDI a s CRDI jsem měl příležitost jezdit asi 1 týden (předpokládám, že se bavíme o té 100 kW verzi). Musím říct, že CRDI táhne lépe od spodu ale stejně je mi víc sympatičtější GDI hlavně díky tichu. Výkonově i zrychlením jsou na tom úplně stejně. Spotřebu nejsem schopen porovnat, konstatování, že CRDI bere míň ti asi nepomůže a já jí neměl za ten týden moc prostoru vysledovat přesně k porovnání. Můžeš se ale mrknout na spritmonitor.de Když jsem tam vyfiltrovat oba typy aut (ale nerozližoval jsem krátký Ceed a SW verzi), tak u CRDi 100kW je v databázi 30 aut a nejčastěji mají uživatelé spotřebu 5,9 - to bych asi bral za nejpravděpodobnější. Jinak tam průměrná spotřeba všech registrovaných aut dohromady vychází 5,61 l (nejúsporněji jezdící auto má průměr 4,45 a nejméně úsporné 7,31). U GDI je vzorek větší: 78 uživatelů a nejčastěji tam mají spotřebu 7,2 l (to podle mě odpovídá). Průměrná spotřeba tam vychází 7,34 (nejúspornějsí auto 5,37 a nejhorší 9,9) Já u GDI mám dle tankování dlouhodobě za skoro 30 tis. km 6,75.

Výkonově jsou ty motory cca na stejno a to i ve zrychlování apod. Běžný uživatel to nemá šanci poznat. (můžeš si to porovnat na http://www.automobile-catalog.com). Co pozná je ale ten zásadní rozdíl daný diesel vs. benziňák. Prostě u GDI je třeba řadit a jít pro výkon do otáček, takže mnoha lidem určitě přijde pocitově výkonnější to CRDI, protože šlápnou na plyn a ono se to rozjede bez toho, abys tolik podřazoval jako u GDI. Na druhou stranu CRDI dojde dech už někde ve 3500 otáčkách tj tam, kde GDI ožívá :lol: Mě vyhovuje víc GDI a navíc je tem motor výrazně tižší(někdy jsem skoro na pochybách, jestli běží ;) ) Abych šel do CRDi musel bych mít opravdu pádný důvod, který nevím, jestli by u nájezdu kolem 20 tis. km už byl. Pro mě spíš ne.

Tady pár údajů z toho odkazovaného webu pro porovnání (pro Ceeda SW 2016):
První údaj GDI a druhý CRDI v sekundách
Akcelerace:
0-30 km/h (s): 2.1 / 1.7
0-40 km/h (s): 2.6 / 2.2
0-50 km/h (s): 3.2 / 3.3
0-60 km/h (s): 4.5 / 4.1
0-80 km/h (s): 6.7 / 6.5
0-90 km/h (s): 7.8 / 8.1
0-100 km/h (s): 9.6 / 9.7
0-110 km/h (s): 11.4 / 11.5
0-120 km/h (s): 13.3 / 13.5
0-130 km/h (s): 15.5 / 15.8
0-140 km/h (s): 18.5 / 19.1
0-150 km/h (s): 21.9 / 22.5
0-160 km/h (s): 25.9 / 26.8
0-170 km/h (s): 31 / 32.3
0-180 km/h (s): 39.7 / 40.2
0-190 km/h (s): 53.9 / 53.1
0-200 km/h (s): 88.8 / 86.6

Jak jsem psal, v podstatě to samé - ty desetiny těžko poznáš :lol: Rozdíl je už ale tady:

Akcelerace bez přeřazování rychlostních stupňů:
60-100 km/h při zařazené čtyřce: 10.1 / 9.3
80-120 km/h při zařazené čtyřce: 10.4 / 10
80-120 km/h při zařazené pětce: 14.8 / 12.8
80-120 km/h při zařazené šetce: 19.6 / 16.4

Tady je jasně vidět, že u GDI se musí víc podřazovat, jinak jede pomaleji. Viz i dále, kdy při podřazování je GDI naopak rychlejší:

Zrychlení (faktor při předjíždění) se změnou rychlostního stupně:
60-100 km/h (s): 5.1 / 5.6
80-120 km/h (s): 6.6 / 6.9
100-180 km/h (s): 30.1 / 30.5

Takže výkonově to opravdu nemá smysl řešit ;) Spíš jde o tu charakteristiku motoru, zda preferuješ charakteristiku dieselu se zátahem v nízkých otáčkách nebo naopak linearitu benzínové GDI a pak výhody / nevýhody obou variant.

Obecně výhody/nevýhody diesel vs. benzín jsou asi jasné a diskutovali se mnohokrát. Jen poznámku k té záruce 7 let: myslím, že např. filtr pevných částic bude škodit tak jako tak (v závislosti na tom, jak dlouhé trasy pravidelně jezdíš nebo ne) a kdyby se nedej bože ucpal natrvalo, tak s reklamací asi stejně těžko pochodíš. U vstřiků může být reklamace taky s otazníkem. Navíc asi bude narůstat mnoho omezení pro vjezdy dieselů do evropských měst atd. Ale pokud jezdíš dlouhé trasy a máš nájezd, jak píšeš, může se CRDi ekonomicky vyplatit, to si musíš spočítat rozdíl v ceně a nákladech na provoz i s nějakou rezervou. Já to kalkuloval u Ceeda s cenami před 4 lety a výhodnost CRDI mi vycházela až někde u 35 000 km / rok :shock: (hlavně díky velkému rozdílu v ceně obou verzí), ale to mohly být ceny jinde než dnes a navíc ty asi neponeseš všechny náklady, když to nechceš držet dlouho...

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 14:07
od melonsvk
S tym pruznym zrychlenim som hodne prekvapeny. To CRDi je neskutocne zabite prevodmi. :shock: Pozeram moje CRDi s DCT a ja mam 80-120 na IV./V./VI. stupni 6.6/7.6/9.9 sekundy...

Ja by som osobne CRDi nebral, nebyt v podstate za rovnaku cenu ako GDI s manualom. Bral som to hlavne kvoli prevodovke a som s DCT moc spokojny :thu: Pokial chces manual, urcite GDI ;)

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 14:19
od Milan_SK
Na auto.cz minule porovnavali Kiu Ceed 1.6 CRDi a Fiat Tipo 1.6 Multijet a v pruznom zrychleni dal Kii sakra na frak. Jazdil som zopar desiatok kilometrov s tym novym Tipom v 1.6 diesli a musim povedat, ze som bol fakt zaskoceny ako to islo. Jak z praku. Na dialnici som pri 130-ke sliapol pri zaradenej 6-tke na plyn a zachvilu tam bolo vyse 180 km/h. Mal som pocit, ze wow tam je hadam nejaky 2-liter :shock:

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 15:46
od cPute
V sobotu jedu na zkušební jízdu s 1,6 CRDi ve výbavě TOP, tak jsem zvědavej. Předtím jsem měl přes rok služební i30 81 kW (rv 2014) a nebylo to špatný, na normální ježdění mi to přišlo akorát. Papírově by tedy 100 kW mělo bejt lepší. :-)

Mam vyhlídnutý dvě předváděčky, nájezd i datum výroby hodně podobný, oboje výbava TOP + metalíza. CRDi je o cca o 40 000 Kč dražší. Nájezd budu mít minimálně těch 20 kkm ročně a auto chci mít tak 4-5 let, tak to mi skoro vychází, že se mi to CRDi moc nevyplatí .. asi tedy uvidím podle zkušební jízdy jak to na mě zapůsobí.

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 18:52
od Mark77
No jak to tu čtu přidám svůj poznatek. Já vždy preferoval diesel. Mám ho i nyní. Bohužel momentálně na opravě. Drblo se mě turbo ve 124 tis. Holt stává se. Protože mám auto bez FAPu tak si ho cením nad zlato. Jezdím delší trasy za 5l.
Cukačky cca 10 km a zpět z práce za 6l . Lehce čiplý na 96kW a krouták kolem 300nM. Co se týká výkonu diesel není ani tak o tom jestli budu závodit s GDi v pružném zrychlení. To by mě GDi ujede. Ale dal bych si s ním závod plně naložený auto do kopce :D . Tady jde o krouťák.
Pokud jedu s naloženým autem na dovolenou s rodinkou, nebo táhnu káru plnou zátěže, tak v kopci prostě ten motor táhne a má tendenci zrychlovat. U nás máme dlouhý táhlý kopec, já plně naložený auto a jel jsem 140 do kopce.
Neumím si představit GDi s krouťákem 164nM jak bych ho musel točit. Pokud tohle auto budu někdy prodávat tak nechci filtr pevných částic, proto už ne diesel. Najezdím ročně cca 14 tis. km.
Bohužel FAP pro přímovstřikové benzíny je povinný od 7/2018 pro všechny bez vyjímky.
Takže momentálně jelikož u Kii se nenabízí 1,4T-Gdi bych já osobně šel do Hyundai i30 v plný palbě s tímto motorem za cca 530 tis.Kč, dokud ještě není s filtrem. Jinak vstřiky tak kolem 180 tis začínají zlobit u dieslu. Dvojhmota tam není žádná u 1,6 crdi. Pak už jenom to turbo může zahaprovat jako mě. Koukal jsem i na VW 1,4 tsi, katastrofa žrout oleje, Renaul Megane, Opel astra turbo benzíny tam jsou taky problémy už přesně nevím s čím, něco tam kritizujou.

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 19:31
od Milan_SK
Inak tie chystane filtre pre benzinove motory by nemali byt take kriticke ako u dieslov. Benzinaky maju ovela vyssiu teplotu vyfukovych plynov (v priemere o cca 200°C) a tym padom by sa tie filtre mali vypalovat priebezne, takze by nemalo hrozit ich upchatie.

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 19:46
od Mark77
Tak to by bylo super. Takže už jen počkat až bude nějaká předváděčka nebo rok dva starý1,4 T-Gdi . Prostě novýho diesela nikdy.

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 22:46
od mv12
Mark77 píše:Neumím si představit GDi s krouťákem 164nM jak bych ho musel točit.

No vidíš a právě to podřazení a vytočení do otáček, je na tom to nejlepší :lol: :lol: :lol:

Ale chápu, že kdo nechce moc šahat na páku a je zvyklý jen šlapat na plyn, tak mu to nesedne, minimálně na první pocit. Mnohé možná ani nenapadne podřazovat a jsou přesvědčeni, že to auto prostě nejede... Ale na to neřadit, je lepší automat než diesel ;) :lol:

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 22:52
od M@jkl
pokud jsi mel vždy naftu.... tak stím umíš na benzín budeš dlouho prskat. Já bych šel do nafty... ceeda 1,6 crdi jsem lítal po dálnici cca 5,2 l
s mou služební octou III 1,6 tdi itálie pracovně 4,2l ve dvou
na dálnice patří nafta :-)
M@jkl

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 22:55
od mv12
Sanchez píše:@cPute

daj presne na ten pocit....ináč by si ho tu nepísal. Takže GDI, neurobíš chybu :thu:


Ano, pocit je důležitý, ale ten je dost ovlivněný tím, s jakým autem kdo jezdí nebo jezdil předtím. Pokud např. někdo jezdí léta s dieslem, tak mu benzínová atmosféra asi na první pocit nesedne. A je otázka, zda vůbec a za jak dlouho by si zvyknul, nebo jestli by ho vůbec bavilo prostě víc řadit...
Já zase když přesedl z GDI na týden do CRDI, tak můj první pocit byl, že to řve a sedím v nějakém rychlejším traktoru :lol: Pak jsem si zvykl, ale stejně jsem byl rád, když už se mi vrátilo moje auto... Nicméně nižší spotřeba byla příjemná :lol:

Re: 1,6 GDi vs 1,6 CRDi (6 kvalty) Ceed SW 2016

PříspěvekNapsal: 27.07.2017 23:02
od snike
Ja ze Ceeda I. CRDI presel na Ceeda II. GDI a jak pisou kluci, ma to svoje kouzlo, kdyz to clovek posle do otacek :thu: ... ted si zase chrochtam ve Sportagi CRDI a taky to ma sve kouzlo :D ... holt vse ma sve kouzlo