Stránka 1 z 5

1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 08.07.2017 11:23
od melonsvk
Ahoj, neviem ci to bude niekoho zaujimat, ale davam si dokopy taku komplexnejsiu analyzu ohladom tohto motora - 1.6 CRDi / 100kw / 7DCT (to nie je ale az tak podstatne). Budem to tu postupne doplnat, snad si tu kazdy najde to, co hlada. :)
Na zber dat pouzivam OBD z Cajny + Torque v telefone, na tieto ucely to bohate staci. Budem rad, ak sem pridate aj vase skusenosti s tymto motorom az mame komplexnejsi prehlad :drink:

Na uvod zakladne informacie:
  • 90% casu stravim na okreskach a dialnici
  • casto jazdievame traja alebo styria v aute + batozina
  • snazim sa jazdit do 10-15% nad rychlostne limity :)

Zahrievanie motora:
Kolko trva zahriatie na 80 stupnov:

    1. meranie (2km mesto, potom okresky, mierne stupanie)
  • voda: 3.3km
  • olej: 15.2km

    2. meranie (2km mesto, potom dialnica)
  • voda: 2.7km
  • olej: 17.2km

Otacky motora:
  • 50km/h (DCT 5) = 1500
  • 50km/h (DCT 6) = 1150
  • 90km/h (DCT 6) = 2000
  • 90km/h (DCT 7) = 1650
  • 130km/h (DCT 7) = 2300

Vykon:
  • pocitovo motor vyrazne zacina tahat okolo 1500-1600 otacok
  • pri nalozenom a plne obsadenom aute je auto stale prijemne pruzne, rozdiel oproti prazdnemu autu nie je nijak velky
  • 60-100 pri kickdowne = 5.5s
  • 80-120 pri kickdowne = 6s (v oboch pripadoch zanedbavam oneskorenie prevodovky a turba, tazko by sa detekoval moment kickdownu)

Spotreba:
  • kratke jazdy mestom (<5km) so studenym startom = 6 - 7.5l
  • okresky pri 100-105km/h = 5l
  • dialnica pri 140km/h = 6 - 6.5l
  • nevsimol som si nejaky vplyv klimatizacie na spotrebu, rovnako regeneracia DPF ju zvysi o len par deci na nadrz

Priklady spotreby:
  • Okresky, 215km, celkove stupanie (detto klesanie) 3500m. Pol cesty dvaja + plny kufor batoziny, naspat sam.
  • Spotreba podla PP 4.9, spotreba podla Torque 5.06
Obrázek

  • 2/3 okresky, 1/3 dialnica, 195km, stupanie 2240m, klesanie 2140m, styria v aute, plny kufor.
  • Spotreba podla PP 5.3, spotreba podla Torque 5.41
Obrázek

DPF:
  • zatial sa mi DPF regeneruje po cca. 350km
  • posledna regeneracia trvala necelych 15 minut (14:50) a 18.7km

DCT:
  • radenie je krasne hladke, pri kludnej jazde radi vyssie uz pri nejakych 1800 otackach
  • logika radenia je takmer vzdy presna, do kopca podradi hned ked zacnu padat otacky, z kopca brzdi motorom - tam bude zrejme zlozitejsi algoritmus, tipujem podla intenzity brzdenia a delty okamzitej rychlosti, ale funguje, to je hlavne
  • jazda v kolonach hlavne do kopca je dost cukava. odmieta dat vyssi kvalt a obcas idem aj 10-15km/h na jednotke (na druhej strane je to logicke, ale jazda nie je hladka)
  • prevodovka obcas dost citlivo reaguje na stupania, vcera mi pri tempomatovej 70tke a miernom kopci tam nahadzala zo sestky az trojku, co ma zatlacilo do sedacky, ale bolo to uplne zbytocne
  • pri stupaniach ktore poznam pouzivam manualny rezim, co ale nie je vytka k prevodovke, ale sam si to odradim lepsie - ale chvalim prevodovku za to, ze sa tam neboji dat nizsi stupen aky pouzivam ja (priklad: DCT vyberie patku, ale tu 100vku mi s prehladom drzi aj sestka)

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 22.07.2017 10:39
od melonsvk
Par statistik z jazdy po dialnici - 4 ludia + batozina, tempomat 140 tachometrovych.

Obrázek

Prevysenie na trase:

Obrázek

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 29.08.2017 16:24
od melonsvk
Nejake dalsie data:

Trasa Brno - Katowice (letisko) - 285km, 2h36min, 95% casu dialnice a mestske obchvaty, dvaja ludia v aute.
Priemerna rychlost 109km/h, max. rychlost 140km/h
Priemerna spotreba podla Torque 5.05l/100km
Priemerne otacky 2126rpm
Prebiehala regeneracia DPF, trvala necelych 10min a 18km.

Vyskovy profil:
Obrázek

A jedna sviznejsia jazda - Otrokovice (zaciatok D55) - Brno (exit 203) - 73km, 31min, cisto dialnica, sam v aute.
Priemerna rychlost 141.7km/h, max. rychlost 150km/h
Priemerna spotreba podla Torque 5.38l/100km
Priemerne otacky 2605rpm
DPF sa neregenerovalo.

Vyskovy profil:
Obrázek

Spotreba na dialnici je vyborna, aby to zralo nad nad 6 by som musel ist snad 160+.

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 30.08.2017 23:13
od milan23
Neviem,ale podla mojich skusenosti mi pride ta spotreba az extremne nizka. Co pouzivas na meranie,najlepsie linky ked sa da?

Odoslané z LG-D802 pomocou Tapatalku

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 31.08.2017 06:47
od only_one
On má krátkou a male kola. To dělá hodně na spotřebě oproti gt linu a kombiku

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 31.08.2017 08:12
od melonsvk
Torque + OBD adapter a k tomu spritmonitor, +- to sedi. Spotrebu na dialnici mam dokonca niekedy lepsiu jak na okreskach, hold ustalena jazda v otackach, kde je diesel efektivny... Uvidim ked buduci rok kupim 17tky :D

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 31.08.2017 20:42
od snike
Na kterem senzoru v Torque sledujes ze zacala regenerace DPF?

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 31.08.2017 20:52
od melonsvk
Stupne teplota vyfukovych plynov nad 600 stupnov. Senzor sa vola Exhaust Gas Temperature B1S2. Zvysok je takmer vzdy pod 500, aj pri maximalnej zatazi motora.

Vid. graf z poslednej cesty:

Obrázek

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 31.08.2017 21:06
od snike
Myslel jsem si to ... diky ;)

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 31.08.2017 21:12
od forrester
Melón môžeš dať aj odkaz kde si kúpil ten obd adaptér? kludne aj do pm

Odoslané z MHA-L29 pomocou Tapatalku

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 31.08.2017 21:26
od snike
... tady je na to tema viewtopic.php?f=2&t=2738

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 10.09.2017 19:29
od melonsvk
Dnes som zazil rekordne dlhu regeneraciu DPF, trvala 21 minut a takmer 30km. Posledna regeneracia prebiehala pred cca. 370km, ta bola plne dokoncena.

Interval regeneracii sa mi aj momentalne ustalil na tych 300-370km. Aj ked si nemyslim, ze je to uplne v poriadku, tak som rad, ze mi to neregeneruje kazdych 80km jak kolegom na Hyundai fore :lol: Nakolko jazdim vyhradne dlhe trasy, za cca. 6000km co som na aute najazdil bolo po meste max. 200, mohlo by to kludne regenerovat kazdych 500-600 :thd:

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 10.09.2017 19:36
od snike
... lepsi nesledovat

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 10.09.2017 19:44
od melonsvk
Kiezby to slo, pocas regeneracie ma auto tak mozno 40kw ako moje stare HTP :lol: :lol: Neskutocne zlenivie v nizkych otackach, pomoze az kickdown a prerusenie regeneracie. :no:

Re: 1.6 CRDi 100kW (7DCT)

PříspěvekNapsal: 18.09.2017 08:35
od melonsvk
Dalsi zaujimavy poznatok, vcera 120km okreskova trasa s minimom dialnic, hnusne pocasie, 12 stupnov a dazd a teplota oleja nevystupala za cely cas nad 75 stupnov. Voda mala 90 uz po par kilometroch, ale olej sa zasekol na 75 (po 24km).

Je to normalna teplota v takomto pocasi? Odjakziva som myslel, ze prevadzkova teplota je niekde medzi 80 a 100, toto mi pride malo :| A som zvedavy, aku bude mat teplotu pri -20...