Stránka 1 z 5

Skubani

PříspěvekNapsal: 24.11.2016 08:50
od TatkaSmoula
Zdravim vsechny
tak vcera mne poprve zradil Ceed My2016 1,4 CVVT. Jel normalne, najednou dva zaskuby a hotovo. pri jakemkoli pokusu o pridani plynu jen docela brutalni zaskuby, pritom na volnobeh bezel celkem slusne. Pritom se rozsvitila kontrolka ESP a prestal fungovat otackomer, pocitac ukazuje na volnobeh spotrebu kolem 10 litru. Do servisu nebylo nastesti daleko, povedlo se ho tam vlastne na volnobeh dostrkat. Vzali na dilnu, napichli na OBD a udajne to byla "chyba v komunikaci po sbernici". Nevim, takovouhle zavadu jsem jeste nikdy a nikde necetl a neslysel. Udajne resetovali ridici jednotku a vse se jevilo normalni. Autem jsem dojel domu (25km), vse v poradku. Dneska rano jsem vyrazil, po kilometru skub skub a vymalovano. opet to same, naprazdno motor nesel ani na 4000 otacek. Takze utrpne sourani pri pankejtu do servisu 25km a modleni aby se to tam dosmejkalo. A opet otackomer nic, svitila ESP. Je zajimave, ze celou dobu se nerozsvitila kontrolka motoru. Chvilkama motor i zdechnul. A vzpominam si, ze par dnu zpet pri predjizdeni na trojku a temer plny plyn najednou zatah jakoby umrel. Ale pri prerazeni bylo vse OK.

Co to muze byt?? Podle mne je to neco s palivem. Bud ucpany filtr, nebo odeslo podavaci cerpadlo. Ale zase by to snad neco napsalo v chybach, ne??? Najeto to ma 22tisic a ted melo jit na prvni olejovy servis. Kdo by mel nejaky tip, servisak se tvaril hodne divne, ze pry tohle vidi prvne. Stalo se tohle nekomu z vas??

dekuji za pripadne postouchnuti

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 24.11.2016 12:43
od only_one
No pokud není daná chyba jasně, tak bych se předem podíval dost pozorně, jestli v autě nebyl nějakej hlodavec. A šel po kabeláži

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 24.11.2016 19:29
od TatkaSmoula
Hmmm, tak po celodennim stani v servisu byla zjistena udajne chyba v komunikaci mezi pedalem plynu a ridici jednotlou (udajne po konzultaci s vyrobcem). Kdyz jsem prisel, stalo auto na parkovisti pred servisem tak, jak jsem ho tam rano postavil. Rad bych vedel jak to zjistovali.
Nu uvidime zitra.
Jinak navsteva chlupatych hlodavcu (hlodavych chlupatcu) tam byla nalezena uz davno, ale zadny ohryzany kabel nezjisten. Jen tlapicky na motoru hodne staryho data, cerstvy tam nejsou zadny a od te doby to ujelo skoro 20tisic.

Zlaty Picanto. 9 let stary, nikdy nic, porad jezdi jak divy.A zadnej chlupatec tam neleze, Ceed ted parkuje na stejnym miste (teda kdyz bydli doma).

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 24.11.2016 21:32
od Beda
Take mne napadl nejaky hlodavec, ktery ti mohl pocuchat kabely CAN-BUS sbernice :roll: Muse to byt nacaty kabel nekde, kde na nej ani nevidis. S autem ti nemusi nikam moc jezdit, kdyz maji mobilni/prenosnou diagnostiku. Kdyz jsem kupoval ted auto manzelce, taky jsem si vezl sebou svoji prenosnou diagnostiku Hyundai/Kia.

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 24.11.2016 22:02
od TatkaSmoula
Diky Bedo
taky jsem to mel na mysli a hned rano jim to rekl, ze tam byly tapicky. Ale uz vcera poprvy se hned na dilne divali jestli nejsou nejaky kabely nazuzlany a nikde nic. Aspon teda tak se vyjadril prejimaci technik, ze tam sice jsou stopy na plastu, ale ze kabely nikde nacaty nejsou. Nejhorsi je, ze pry na diagnostice nikde nic neni, pry je to ciste a ze se to obcas samo srovna a jede to. Vcera domu jsem dojel jak pan, uplne v pohode, vecer jsem jeste mel pojizdky a taky nic. Az dneska rano opet to same.No, uvidime vzejtra na co prijdou.
Ale do haje co to je??? Z ceho ty draty delaji ze to tem potvoram tak smakuje: To jsem u zadnyho auta nezazil abych se musel bat tehle bestii. Nikdy jsem nikde nenasel zadny stopy, ani u Pikaca ne a to tam stoji uz 8 let na stejnym miste. A je to stejna fabrika, tak asi i stejnej material na kabelech.

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 24.11.2016 22:03
od Beda
Staci narusena izolace a zkrat na kostru a je vydelano, dalsi vec muze byt nejaka koroze v nekterem z konektoru, to jsem mel treba ja, jak mi nestartovalo Sorento :oops:

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 25.11.2016 14:11
od TatkaSmoula
Takze zatim zadny posun k lepsimu a blizsimu. Byla vizualne prozkoumana kabelaz a pry zadne naruseni od neceho ziveho. Zacali tedy udajne rozmotavat kabelaz, divoci sberna pry nekde mezi RJ, pedalem plynu, tempomatem a palubni deskou.
Jak je tam delana sbernice? Je to standartni vetvena datova seriova sberna jedna kolem celyho auta pro vsechny periferie, ci je to delene pro urcite typy zarizeni??

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 25.11.2016 19:56
od Beda
Sbernice je zapojena takto

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 26.11.2016 02:38
od t0x!n
Nevysypal se spis kat a nefouknul bordel do motoru? Nechal bych zmerit tlaky na valcich

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 26.11.2016 09:21
od TatkaSmoula
Diky Bedo
musi se proste rozmotat cely strom co vede sbehna (data tam sbehnou). Jsem na ne zvedavy, hlavne jak to potom zamotaji zpatky. Sice podle mne by to cele nemel byt zase az tak nesnadny proces, nebot fixluje vsechno co ma souvislost s plynem. Ale zalezi na tom, v jakem poradi je to zapojeno, jestli na jedne vetvi je zapojenej plyn, tempomat a palubni deska. Vsechno ostatni funguje spravne a neblbne. Je to proste fakt zajimavy a hlavne pro mne hoooodne neprijemny. Celkem to auto docela hodne potrebuju.

To t0x!n: To nebude katak. To auto normalne jede, to auto bezi jak skorem novy, akorat obcas si vzpomene a zacne skubat pri jakekoli manipulaci s plynem, prestane ukazovat otackomer a rozsviti se ESP. A nikdo to nedokaze vyprovokovat, proste to samo zacne a samo zkonci. Po dobu trvani se s tim jinak jak na volnobeh neda nikam dojet. Pamet zavad v RJ je prazdna, nesviti ani kontrolka motoru, proste nic krom ESP. Servis to konzultoval primo s fabrikou a podle vsech je to zavada na sbehnici.

Kluci, diky za zajem a Bedovi za objasneni jak to funguje.

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 27.11.2016 14:55
od Dafter
Dufam ze nas potom budes informovat o vysledku :) ale nepisem sem rovno aj ja svoj problem ktory mi nikto nechce verit a ja nemam ponatia s cim to moze suvisiet, napisem vam sem priklad kedy sa mi to stava najcastejsie, aj ked sa to stava nepravidelne.... takze idem po dialnici tempomat nastaveny na 140, 6ka je zaradena, zrazu treba pripbrzdit na 130 a pri pridavani je predomnou kopec, tak len zapnem tempomat nech si to samo prida(6ka je stale zaradena) zrazu samo odseba sa dvihnu otacky z cca 2000 na 3000 a stale stupaju ako keby si auto podradilo na 5ku, otacky stupaju velmi rychlo au po 4500 a pak sa vypne tempomat, a v tej chvili chcem pridat ja sam pedalom a zrazu sa stane to iste po chvili na plyne rychlo stupnu otacky ale velky vykonny narast tam neni a otacky stupaju do max ale moc nepridavam, najcastejsie sa mi toto stava na dialnici, ale neviem presne urcit za akych podmienok, nesuvisi to ani s casom jazdy ani s rychlostou ani s cestou, raz sa mi to uz stalo aj na normalne ceste pri prudkom stupani zo zakruty so m sa rozbiehal dal som tam 3ku otacky boli cca 1900, pridaval som dalej, a zrazu sami od seba stupli otacky ako keby tam skocila 2ka aj ked som mal stale zaradeny 3ti stupen

vie niekto co sa to deje? :help: ? moc som to neriesil pretoze ako hovorim neni medzi tymi vecami suvis, a ani sa to nestava pravidelne

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 27.11.2016 16:13
od only_one
to skoro vypadá jako by ti prokluzovala spojka.. nemáš náhodou Crdi? Tohle byla závada snad všech naftových hyundaí i30 od 2012 do 2015 včetně mé bývalé

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 27.11.2016 16:16
od Dafter
mam mam :) ale este 2010, ale co je pre mna zaujimave ze to nerobi vzdy, napr uz sa mi to asi 3mesiace nestalo, a ked sa mi to stalo naposledy, tak tiez az po nejakych par mesiacoch, a jazdim pravidelne

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 27.11.2016 18:10
od TatkaSmoula
Dafter píše:Dufam ze nas potom budes informovat o vysledku :).......

To vis ze budu. A pokud mi reknou kde to bylo, tak to dam taky vedet. A jelikoz to nebyly zuby chlupatce a auto je bez par dnu rok stare, tak by to taky nemuselo byt jedine co by tim mohlo trpet. A doufam, ze neni patecni po vejplate, pripadne pondelni montaz.
Jinak ten tvuj problem bych teda laicky hledal mezi motorem a prevodovkou. Nikde nic jineho to delat nemuze, teda pokud nemas automat.

Re: Skubani

PříspěvekNapsal: 28.11.2016 00:28
od t0x!n
Reknu ti z vlastni zkusenosti, i30 1.4 jen trochu skubala na rovine, zadny svitici kontrolky, 8700km najeto, skoncilo to novym katem a motorem, takze dneska uz neverim nicemu