Stránka 1 z 4

1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 25.04.2016 15:59
od adaka
Dobrý den ,prosím vás má už někdo opravdové zkušenosti s 3-válcem 1,0 T gdi ? Myšleno z praxe .
dík

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 25.04.2016 16:46
od Štefan BY
Prax asi neviemaka nebude, v ponuke je kratko... ale ja som sa uz na nom viezol asi 7km :D

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 19.07.2016 13:42
od Roman-Zilina
Aj ja som sa v nej viezol iba na predvadzacej jazde v Ziline. Motor je svizny a kultivovany. Co sa tyka prevodovky, tak 1. st. je iba na rozjazd a potom hned radit na 2. st. Co som pocul, tak :kia: s tymito motormi sa uz iba dopredavaju. Vraj o ne nie je zaujem.

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 19.07.2016 13:45
od Roman-Zilina

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 21.07.2016 10:42
od only_one
Samozřejmě mi to nedalo a byl jsem si to taky projet, abych byl v obraze a to jak před pořízením GTline kde byl jen tenhle podi benzín nebo nafta a teď nově při nákupu druhého pro paní domu..
Takže, kdybych to posoudil z hlediska výkonu, řekl bych že turbomotor zcela postačuje charakteru auta. Je lehkounký, velmi hezky jde do otáček, auto se řídí dobře, VÝRAZNĚ lehčeji jak s CRDI, kde je cítit vepředu ta váha.
JEnže.... cestování po městě je trošku utrpení. Jednoduše bych to vyjádřil takto: nic nic nic a najednou zátah, že by mě skoro křuplo za krkem. Prostě je to taková postrkovaná v městském provozu na hony zdálená plynulosti. Strašně blbě se reguloval plyn aby se to dalo nazvat plynulou jízdou.Bylo potřeba tak nějak více bedlivěji se soustředit na to šlapání na plyn. Ten motor je totiž bez turba naprosto bezradnej a čeká na sepnutí jak na smilování... MV tomhle ohledu se mi s tím zas tak dobře nejezdilo. Zvuk ... tak to je relativní, ale mě při volnoběhu naskakují pupínky a ten R3 ryk při záběru slyším a nelíbí se mi, rychlosti nad 140 jsou tak nějak už mimo komfortní zonu toho motoru. Jede to, ale hlukem a otáčkama to není už ono. Rozhodně to není auto na trvalé dálniční přesuny a když už, tak mírně nad povolené maximální rychlosti, cokoliv víc je i z hlediska spotřeby zdrcující. SAmozřejmě to jede až někam do 180ti.. ale není to už ono.


Nicméně byť novinka a moderno a bla bla bla tak pokud o tom někdo uvažuje, zkuste si Ecoboost u forda a především novej litr v Octavii pro porovnání. A fakt musí každej poznat rozdíl. Tyhle tříválce jsou podstatně lepší, funkčnější, živější. A to při reálném provozu o třídu lepší fungujou s těma autama. Octavia v tomhle teda fakt zabodovala na tříválec. Nebýt toho zvuku, který tomu motoru na dietě tak nějak už navždy patří, tak bych to na litr nikdy netipoval a v přímém porovnání s Ceedem by ta jednotka škodovky vyhrála s prstem v nose. Ford už za ty léta to taky vychytal, tak bych ocenil dobré odhlučnení a opravdu dobré sladění převodovky a motoru. Taky velmi příjemné, citelně lepší jak u Ceeda.

Toť mé poznatky.

Přítelkyně co má nyní Gdi se v tom taky povozila a došla ke stejnému názoru. Jednoduchý Gdi motor je na bežné ježdění daleko lepší volba a možná žere víc, ale jezdí se v tom lepe a o tom to je.

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 21.07.2016 11:02
od Roman-Zilina
Pekne si to zhodnotil. Je to presne charakteristika malych turbo motorov. Co sa tyka maximalky, tak na dialnici je to u mna 130km/hod. Nemienim fedrovat statny rozpocet, to si radsej doprajem dobru veceru alebo nejaky vylet. Hlavne ma zaraza to popostrkovanie v meste. Zrejme to chce sakra citlivu nohu alebo hned radit na dvojku. Ja som po nejakom case sa s tym nejako naucil chodit. Je mozne, ze casom sa to zlepsi, ked uz nebude v zabehu. Pod 1750 otacok motor zasadne nedrzat, ako si pisal, je to utrpenie.
Kolko malo najazdene to tvoje skusobne?

Akokolvek nie som velkym zastancom malych turbomotorov.

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 21.07.2016 11:37
od Amalfi
Tak GDI je urcite lepsi. Kdyz ten litr fouka, tak vic zere nez 1.6 atmosfera GDI takze pori zatezi coz je na dalnici furt tak tam je to o nicem. Uspornejsi bude tak na mezimestske presuny a mozna i po meste pri klidne jizde. Ale resit usporu na palivu nema vyznam, proste auta na neco jezdi a litr sem a tam dyk je to fuk. Pro mne je spis dulezitejsi informace o pohodli jizdy a kultivovanosti. Uvazoval jsem ze bych vymenil GDI za ten malej litr, ale ted uz o tom neuvazuji :). A to nevim jestli ten litr nema nahodou ISG, jestli jo tak uz v zadnem pripade. Jsem rad ze ho nikde nemame, nastesti ani ja ve Sportage - coz byl taky jeden z duvodu proc jsem do ni sel.

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 21.07.2016 13:57
od only_one
Já jsem měl předváděčku, měla asi 2000km.
ISG samozřejmě má, bude ho teď mít i diesel a bohužel ho má i GDI 1,6tka :) Nicméně žádný problém, už mám na stole díly na vytvoření časového jednofunkčního relé, které po nastartování do 10sekund nasimuluje vypnutí :-D . Ještě čekám na tlačítko z bouračky, abych to udělal hezky čistě a přesně na konektor. Díky bohu, že při vypnutí ISG se nerozsvítí trvale žádná ikonka na štítu :-D jako třeba u škodovek.

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 21.07.2016 14:01
od Roman-Zilina
Amalfi píše:Tak GDI je urcite lepsi. Kdyz ten litr fouka, tak vic zere nez 1.6 atmosfera GDI takze pori zatezi coz je na dalnici furt tak tam je to o nicem. Uspornejsi bude tak na mezimestske presuny a mozna i po meste pri klidne jizde. Ale resit usporu na palivu nema vyznam, proste auta na neco jezdi a litr sem a tam dyk je to fuk. Pro mne je spis dulezitejsi informace o pohodli jizdy a kultivovanosti. Uvazoval jsem ze bych vymenil GDI za ten malej litr, ale ted uz o tom neuvazuji :). A to nevim jestli ten litr nema nahodou ISG, jestli jo tak uz v zadnem pripade. Jsem rad ze ho nikde nemame, nastesti ani ja ve Sportage - coz byl taky jeden z duvodu proc jsem do ni sel.

Preco si nechcel ISG?

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 21.07.2016 14:17
od only_one

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 21.07.2016 14:26
od Roman-Zilina
Diky :drink: Ale je to na :thd: :no:

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 31.07.2016 11:15
od Athlon
Pokial viem, tak 1,0 :kia: motor je "novinka" a nemá sa dopredávať.

Ja som po skusenostiach s dízlom po 4rokoch prešiel na benzín ....a tak som kúpil Kiu ceed 1,6GDI klasický preplnovák bez turba atd. A musím povedať že aj po 3400km, je to fajn autíčko :D A spotreba .... 6,4l/100km a to ho nešetrím :lol:

Aj ked neviem prečo ho ešte stale predajca má na stránke ....ale je to toto čo mám: http://www.kia.com/sk/jazdene/sk/used/2 ... 3AGL217804

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 13.08.2016 23:34
od seltino
pochybuji že 1.0TGDI vypadne z nabídky, tyhle pidi oturbené motůrky jsou v nabídce všech výrobců z důvodu papírového snížení emisi, které tyto vozidla vyprodukují. každá továrna musí u každého vyrobeného vozu platit poplatky v závislosti na emisích, které toto vozidlo vyprodukuje. (jeden z duvodu proč 1.0TSI nahradilo 1.2 TSI u Octavie, nižší produkce emisí, nižší poplatky).

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 16.08.2016 09:15
od Roman-Zilina
Nieco od konkurencie - Stará Honda Civic končí a s ňou aj „atmosféry".

http://automix.atlas.sk/modely/872555/s ... to-je-nova

Re: 1,0T- GDI

PříspěvekNapsal: 16.08.2016 10:28
od Mirse
Ó bože - kam to ten svět spěje :shock: , už na těch litrech chybí jen vývodový hřídel a sada nářadí na zahrádku ... Mounfield potom zkrachuje bo sekat trávníky budou Hondy, Kie, škodovky apod ... :D :D :D