Stránka 1 z 9

Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 08.01.2016 23:40
od matocz
Ahojte, jak probíhají vaše studené starty respektive rozjezdy nyní v mrazech s motorem 1.6GDi? U mě je to tak, že pokud chci jet hned po nastartování, tak motor jízdu "odmítá" - je to jako kdyby se motor dusil a vždy málem zhasne. Musím pak vždy zmáčknou znova spojku a rozjet se znovu. Ale je to vždy, jen pokud se rozjíždím okamžitě. Pokud motor nechám běžet cca. 30s na volnoběh, pak je rozjezd OK. Myslím si, že v tomto případě opět úřaduje ekologie - řídící jednotka musí co nejrychleji zahřát katalyzátor a tak v uvozovkách kašle na řidiče a jeho potřeby rozhýbat auto. Otázkou je: Máte to taky tak nebo se jedná o vadu mého auta? Pokud je tady podobné téma s tímto motorem tak prosím admina o přeřazení mého příspěvku. Já jsem podobné téma s motorem 1.6GDi nenašel. Děkuji.

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 00:30
od crui5er
To co popisuješ jsem nikdy v takové míře nepozoroval, ale je to hlavně tím, že v mrazivých dnech nechávám motor po nastartování vždy pár sekund běžet na volnoběh. Ono to má i svůj důvod, protože pokud jsou venkovní teploty pod nulou, volnoběh vystřelí až k 2000 ot/min. Takové otáčky by mohly být při okamžitém zařazení 1. stupně v krajních případech pro řízení vozidla i nebezpečné. Navíc se obávám, že by jsi to neuhrál ani při reklamaci v servisu, protože i někde v příručce pro majitele se píše... nechat motor běžet několik sekund na volnoběh a nepřidávat plyn.

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 03:40
od Nole
súhalsím s crui5er
je naozaj dobré hneď po naštartovaní auta v extrémnych mrazoch radšej napočítať do 10 a potom ľahkou nohou na plyn pokračovať v jazde v rozmedzí otáčok 2000/2500
čo sa týka toho , o čom píše matocz, je to skôr dôsledok častých studených štartov na krátku vzdialenosť, čo má za príčinu rýchlu rozťažnosť piestov (pretože ako prvé sa v motore zohrejú piesty a potom akoby mali problém vojsť sa do valca, ktorý je navyše obklopený vodným plášťom a trvá mu niekoľkonásobne dlhšie, kým sa dostane do prevádzkovej teploty, oproti piestom.
Uvediem k tomu aj príklad z vlastných skúseností
Vo fabrike jazdíme s interným autom Ceed 1,6 GDI, naozaj iba veľmi krátke vzdialenosti ...cca 3km
v zime pri nízkych teplotách okolo -10 stupňov a menej , teda realita studených štartov a krátkych vzdialeností, sa začal objavovať problém, o ktorom píše matocz , dusenie motora hneď po štarte, práca so spojkou atď, keď sme ho nechali chvíľku bežať, bolo to OK
auto sme dali na Salvage chalanom a na zdviháku vybrali motor, šupli na kozu a rozobrali
našli sme dosť nepekné ryhy vo valcoch a to sa bavíme o skoro novom motore
zhodli sme sa v tom, že priame vstrekovanie paliva do valca nemá priaznivý vplyv na okamžitý rozjazd hneď po naštartovaní
čiže hneď po naštartovaní sa vstrekuje počas kompresie zmesi, katalyzátor sa zahrieva na pracovnú teplotu okolo 300/350 stupňov až po uplynutí cca 10/15 sekund a to je ten potrebný čas o ktorom sa tu bavíme
keď je už motor zahriaty, potom sa už palivo vstrekuje počas nasávania
no a toto všetko sa deje vlastne kvôli dosiahnutiu nižších emisných noriem, ako je CO, HC a čo ja viem, čo ešte...
ono tento motor je staršne fajn a má strašne veľa výhod oproti klasickým MPI, len je veľmi citlivý na šetrné zaobchádzanie a hlavne počas zimných období

Zrejme mu to nerobí od začiatku, ale prejavovať sa to začalo až časom

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 09:03
od matocz
OK, popíši tedy přesně situaci, kdy se mi tento problém objevil nejčastěji. Teplota -10℃, přijdu k autu z práce, v hlavě ještě řeším pracovní problémy, nastartuji auto, dám zpátečku a v pohodě vycouvám. Zařadím za jedna, auto se dá do pohybu, nešlapu na plyn, auto se rozjede normálně bez problému, chci trochu zrychlit, šlápnu na plyn a auto mi málem chcípne. Vím že je v manuálu napsáno o časové prodlevě snad i 30s, ale když máte v hlavě pracovní problémy, tak na toto zkrátka nemyslíte. Autem jezdím hlavně do / z práce a to trasy cca. 20km, takže to nejsou žádné extrémní krátké trasy. Když se rozjíždím s prodlevou těch cca. 20 - 30s, tento problém nenastane. Apropo, jednou jsem šel kolem nové Mazdy 3, kterou zrovna startoval její majitel a ten zvuk, který vydával ten nový motor Skyaktiv ... vypadalo to jakoby jel na 3 nebo snad na 2 válce. Ale po cca. 30s se motor zklidnil a pak už běžel normálně. Podle mého názoru musejí prodejci na tento jev u Mazdy upozornit, že toto je normální jev a uživatel je pak na toto připraven. Proč toto neřekli mě při koupí auta? Kolik lidí si dnes pročítá manuály, když mají i 600 stran? Jinak auto studené nevytáčím, nejsem magor, liju VIF aditivum do nádrže a starám se jak nejlépe umím.

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 11:27
od Nole
to ti verím a chápem ťa
ja som ti len vysvetlil, v čom je možný problém
inak ten náš motor fičí doteraz a nemyslím si, že by mal nejaký problém v tomto smere
ešte sa skúsim zamerať na spotrebu oleja v tomto motore
prečo na to zákazníka neupozornia predajcovia v showroomoch?
to je už otázka na nich a ver mi, že dosť predajcov má veľmi veľké medzery v prehľade o modeloch, ktoré predávajú
česť výnimkám

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 17:37
od ivano
Mám podobný problém. Mne sa to však nestáva iba pri -10. Žijem v lokalite kde nočné teploty vedia klesnúť veľmi rýchlo , ale rovnako rýchlo sa v slnečnom počasí aj otepľuje rozdiel 15-20 stupňov medzi dennými a nočnými teplotami nie je nič výnimočné. Problém sa prejavuje tak, že napr. idem ráno do práce -15, štart voľnobeh na zahriatie a vyrážam v pohode. Počas dňa idem niečo vybaviť teplota 0, štart voľnobeh na zahriatie , vyrážam a bez toho aby som pridával plyn my auto začne cukať . Nestačí zohriať motor na voľnobeh už som takto vyrážal aj po minúte. Auto mám rok a tri mesiace a robí to od začiatku. Hoci skutočná teplota vonku je 0 mne to stále ukazuje -15 a trvá niekoľko minút kým teplota ukazuje správne. Myslím že to spolu súvisí a riadiaca jednotka dostáva zmetočné informácie a nesprávne resp. skokovito mení prívod paliva. Nole čo ty na to? Kde sa nachádza tá teplotná sonda ? Už so s tým bol aj v servise, tam ju testovali a vraj je OK. Opakujem nevyrážam hneď po štarte motora . Ináč som s motorom GDI a celkovo autom veľmi spokojný.

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 18:44
od Nole
to ivano
tak to máš dosť špecifické kámo
v servise, ak ti to priamo necukalo, tak je jasné, že nič nenašli
ešte otázka, robí ti to iba pri rozjazde a potom je to OK?
Alebo ti to robí aj potom, ako sa motor zahreje?
ešte ma napadla jedno, ale potrebujem aby si vyskúšal jednu vec:
keď nastane tá istá situácia cukania, o ktorej píšeš vyššie urob nasledovné:
vypni motor a skús naštartovať znovu a daj vedieť, či to prestalo, alebo to cukalo stále

čo sa týka teplotného čidla, malo by sa to montovať niekde vedľa hmloviek, ale nie som si na 100% istý / v pondelok to môžem zistiť
to je ale v podstate jedno, čo mňa zaráža je fakt, aký priepastný rozdiel je v skutočnej teplote a ukazovateli na displeji auta
tie cca 1-3 stupňe by som chápal, to je normálne, potrebný je nejaký ten časový horizont na presné zameranie, ale 15 stupňov sa mi zdá fakt dosť nepresných

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 19:03
od ivano
So servisom je to ako píšeš. Necuká to stále iba pri rozjazde aj to až vo dvojke. Riešim to tak, že keď to začne čo najskôr vyšliapnem spojku a buď chvíľu počkám alebo dám jedničku podľa situácie na ceste.
Vyskúšam čo navrhuješ a dám vedieť.

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 19:40
od rudolf.tomka

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 19:42
od Nole
a keď je zahriate?
vtedy tiež, či už je ok?

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 20:14
od ivano
Zahriate je OK .

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 09.01.2016 21:32
od Nole
fajn, daj vedieť, ako je to po znovu naštartovaní
ak po opätovnom naštartovaní problém zmizne, problém môže byť v RJ a dalo by sa pomôcť preinštalovaním softwéru RJ.

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 10.01.2016 07:05
od zaplosak
je to už mnohokrát popisovaný problém, je jedno jestli 1.4 nebo 1.6..... Já se naučil chvilku čekat - (až se mi načtou v rádiu kontakty z telefonu jedu, vždy je to ok), je to nějakých 30 vteřin

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 10.01.2016 10:38
od mv12
Asi to nevyřeší tvůj problém, ale pár poznatků k čidlu venkovní teploty najdeš v diskuzi viewtopic.php?f=23&t=5576&p=112855

Re: Studené starty - 1.6GDi

PříspěvekNapsal: 10.01.2016 23:53
od matocz
Každopádně když si pročítám příspěvky, tak je tento jev naprosto normální a nemá cenu se nad tímto znepokojovat. Zkrátka nechat motor na cca. 30s běžet na volnoběh a až pak se rozjíždět.