Stal jsem se šťastným majitelem nového Carense s benzinem 1.6 GDi. Vzhledem k podstatně větší rozvětvenosti Ceed větve se zeptám raději tady. Mám najeto asi 500 km, po ranním startu vyskočí otáčky asi na 1500 a postupně klesají. Sice by to mohlo klesat plynuleji, občas je tam takový skok, ale dobře. Co mi ale přijde zvláštní, i 5ti kilometrové jízdě a zastavení auta (nastartovaný motor), vyskočí krátkodobě otáčky (po chvilkách i opakovaně) a pak se zase vrátí na poslušný 750 volnoběh. Je to normální stav ? Případně může se jednat o nějaký "ladící" režim řídící jednotky u motoru v záběhu?
Finanční podpora Kia-Club.org CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010 SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Jednou, dvakrát jsem si toho taky všiml, že mi volnoběh (ale jen na studeným motoru) šel přes tisíc otáček, ale už si nepamatuji přesně v kolika km to bylo. Ale bylo to jen na třeba 10 vteřin a pak to šlo dolů. Teď jsem to už pár měsíců nezpozoroval vůbec. Zajel bych každopádně do servisu, protože to nebude asi normální.
Já už si toho od té doby nevšiml, je možné že to byl nějaký režim řídíci jednotky v režimu nového motoru. Pořád mě tedy zaráří ten volnoběh +-1400 otáček studeného motoru, ten pak postupně klesne na těch klidových +-650. Jediná vada na kráse jinak velmi komfortního chodu motoru. V těch otáčkách se sytičem je motor slyšet, když postupně padají otáčky, tak kolem 1000-1200 otáček je cítit slabé vibrace při stání auta. Ptal jsem se na to chování mechanika z KIE, úrý si ten motor reguluje otáčky podle toho jak potřebuje při třeba zapnutí klimatizace, potřeby většího výkonu topení atd. Nicméně to nebude závada, ale vlastnost. Asi hledám duchy, chvíli jsem původně zvažoval že bych místo 1,6 zvolil dvoulitrovou variantu benzinu, ale co jsem četl, tak je dost těch co mají mezi 1000-1500 otáčkami velké potíže s vibracemi motoru......to ta 1.6 ba bude zlatá
Pořád mi to nedá, tak se zeptám jinak. Jak se vám ty 1,6 GDi chovají po startu? Ráno po startu když je zima mám 1500 otáček, odpoledne asi 1300. Během asi minuty než vyjedu klesnou na nějakých 1100-1200 což jsou otáčky kdy jsou cítit rezonance motoru, auto trochu "vrní". Pak vyrazím, po chvilce je volnoběh asi na 1000 otáčkách kdy už nejsou cítit rezonance, jen je motor trochu slyšet když auto stojí. A po zahřádtí klesnou otáčky volnoběhu na nějakých těch 650 kdy o motoru vůbec nevím že běží. Chová se ten motor v Ceedech jinak?
Je to normální proces, studený motor potřebuje zvýšené otáčky a jak se zahřívá, tak otáčky klesají až na těch zhruba 650 ot./min Já si ještě pamatuji, když jsem si tohle reguloval manuálně sytičem
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 10.777 km ... Kanec klubu
>> Snike >> To jo.....ale měl jsem za to, že automatický "sytič" u benzinu vždycky byl kolem 1000 otáček. Zrovna mi říkal kamarád mechoš, že ten hodně zvýšený volnoběh za studena je doména japonských motorů který mívají i 1700 otáček
A co ty menší vibrace kolem těch 1200 otáček při stání auta, taky máš
Mne to robí na benzíne VENGA 1,4 a to potom mám problémý, že auto pri zaradenej dvojke ide neprimerane rýchlo. Najmä na zimnej ceste s ľadom je to nepríjemné,
KIA Venga 1.4 CVVT 66kW Radšej užívať život ako v klube dôchodcov spomínať na pracovné úspechy
Tak jsem si dneska ráno přivstal abych to schválně vyzkoušel. Po nastartování mám necelých 1.100 otáček po 2 minutách na volnoběh jsem pod 1.000 asi po 5 minutách jsem na 800, po 10 minutách na volnoběh už těch cca. 650. Celou dobu nic nevybrovalo. Jen první 2 minuty byl motor hlučnější a pak to postupně přestávalo až do téměř neslyšitelného zvuku.
Nová Kia Cee'd SW, 1.6 GDi, Exclusive (2012) ; Hyndai i30 kombi N Line, 1.5 TGDi Mild hybrid (2023)
> Katikatus > Normální chování běžných benzinových motorů se sytičem po startu je (doposud jsem se s tím takto setkal) řádové 1000 otáček. Nehledě na to, že to nebyl můj jediný dotaz ohledně chování motoru po startu. Pokud je toto vlastnost těchto typů, rád to budu akceptovat, nicméně tvoje odpovědi, navíc opakované mířící k tomu, že Tě to nějak "obtěžuje" se vyjádřit, jsou k ničemu a obejdu se bez nich. Navíc se divím, že ti to stojí za to vůbec reagovat pokud jsou moje dotazy natolik stupidní, že si zaslouží takovou odpověď. Uvítám raději odpověď někoho ne tak fundovaného jako ty, nicméně s konkrétníé zkušeností s daným motorem. Děkuji.