Stránka 1 z 2
Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
22.09.2009 15:20
od Kryshna
Zdar, chci se zdejších znalců naftových motorů zeptat, jestli je nějaký "technický" rozdíl mezi motory HIGH a LOW power CRDI... nebo jestli se jedna jen o přiškrcení motoru softwarově.
Díky za odpovědi.
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
22.09.2009 15:23
od PetrLa
nevím to jistě, ale dá se předpokládat, že vyrábět další typ motoru by bylo neekonomické. Proto usuzuji, že jde o jiné nastavení řídící jednotky.
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
29.09.2009 19:20
od jarda2
Už se to na foru(možná hyu) řešilo, někdo tam vysvětloval, že jsou to stejné motory ale některé součásti jsou odlišné, zvyšovat výkon 66kw se moc nevyplatí.
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
30.09.2009 08:51
od chupo
Praveze oplati !!!
Pretoze staci nahrat mapy z 85KW na 66KW a je upgrade. Samozrejme v nepomerne inej cene ako priplatok u importera za vyssiu verziu.
Matory su samozrejme rovnake, este som nenasiel ziadny rozdiel, okrem riadiacej jednotky.
ECU pre 66kW ma cislo dielu 39103-2A760 pri 85kW verzii je 39103-2A710 (obe bez PTC), takze samozrejme ze su to ine kusky.
Zatial sa mi to potvrzduje aj spravanim 66KW, ked to poriadne dusim, tak ide jak slak do otaciek, ale od urcitych otaciek uz nezrychluje, jednoducho uz viac nezvysuje vstreky.... Nemoze predca koncit vykon u 4500ot
Ide len o to, kto to vie a za kolkolko
napriklad ciptuning :
1,6 CRDi 66kW/90PS -> 77kW/105PS / 235 Nm -> 282 Nm
1,6 CRDi 85kW/116PS -> 102kW/139PS / 255 Nm -> 306 Nm
Preco , ked su motory rovnake a aj vsetko ostatne, sa nedviha slabsia 1,6 CRDi 66kW/90PS -> 102kW/139PS a 235 Nm -> 306 Nm na uroven silnejsiej ? Aky je s tym problem, len financny ? Ved je slabsia len softwerovo, kvoli zaradeniu do kategorie, kde su nizsie poistky vzhladom k vykonu auta. To je potom dost nelogiecke, obe verzie by sa mali predsa rovnako cipnut....
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
30.09.2009 10:44
od matysekul
Další rozdíl je turbo.Silnější verze má variabilní geometrii lopatek.Slabší ne.
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
30.09.2009 12:46
od tonyp
A ako je to z vecami okolo motoru, hadice, vselijake ventily a pod. predsa to musi byt inac dimenzovane....
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
30.09.2009 13:17
od JonnY
chupo píše:Zatial sa mi to potvrzduje aj spravanim 66KW, ked to poriadne dusim, tak ide jak slak do otaciek, ale od urcitych otaciek uz nezrychluje, jednoducho uz viac nezvysuje vstreky.... Nemoze predca koncit vykon u 4500ot
nepleties si to s benzinom? naopak, pri +-4500rpm koncit musi. a konci tam takmer kazdy jeden diesel na svete. nejde o vstreky, ide o to, ze nafta pomaly hori, a cez 4500rpm ti bude doharat okolo vyfukovaho ventilu ci na lopatkach turba. a to je najlepsia cesta k ich zniceniu. nehovoriac o tom, ze turbo ktore zabera od nizkych otacok zakonite v tych vysokych nebude stihat. a ked clovek necha motor nacipovat, prida sa na tlaku turba a uzivatel to toci do cervena, tak turbo obvykle moc nevydrzi
chiptuning sa (z komplexneho hladiska) oplati len malokedy. to ze je mechanicky zaklad rovnaky neznamena ze su tie motory identicke. slabsie verzie nemavaju (neviem ako kia) napriklad ostrek spodku piestov olejom a casto je odlisne turbo. alebo kadeco ine.
motor moze byt z 90% identicky, ale uplne totozne byvaju malokedy.
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
30.09.2009 17:58
od PetrLa
PIP je prostě PIP

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
30.09.2009 18:32
od snike
@chupo: Je to tak jak píše Matysekul

Motor 1,6 CRDi Low využívá turbodmychadlo
WGT - Waste Gate Turbocharger, na rozdíl od 1,6 CRDi High kde je použito turbodmychadlo
VGT - Variable Geometry Turbocharger.
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
01.10.2009 15:50
od chupo
Neviem, kde tam vidis v ceniku, ze 1,6 LOW ma WGT ? Ja vidim VGT - takze to iste ako HIGH
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
01.10.2009 16:00
od matysekul
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
01.10.2009 16:26
od chupo
to su mrchy, ze v cenniku vlastne klamu...
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
01.10.2009 16:30
od matysekul
I tak se to dá říct

Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
01.10.2009 16:38
od snike
@chupo: Tady máš o tom pár technických informací i s obrázky

vgt-wgt.pdf
Re: Rozdíl mezi HIGH a LOW power CRDI

Napsal:
17.01.2023 08:07
od mirob
Dobrý deň všetkým. Som tu nový tak ak sa pýtam čo už bolo preberané a ja som to nenašiel sa ospravedlňujem. Stal som sa majiteľom Ceed SW 1.6 CRDI 85KW r.v 8/2011. Firma my ho predala za prepis aby sa toho zbavila z dôvodu že aj keď auto bolo servisované celé roky motor sa neuveriteľne zadrel (440K) a tým pádom je to šrot. Rozhodol som sa to opraviť pre syna tak som na bazoši kupil celý komplet nastrojený motor s búračky ale problem je že je to 66KW. Tu som si potvrdil že motor je rovnaký D4FB ako tvrdil predajca len budem musieť prehodiť turbo a klapku na sacom potrubí (vakuová a s motorčekom). Moja otázka bude treba prehodiť vstrekovače? Vstrekovacie čerpadlo je rovnaké podla štítka ale vstrekovače neviem ako porovnať. Dakujem