Stránka 1 z 1

Pridávanie aditív do oleja dnešných nových aut...

PříspěvekNapsal: 04.08.2025 20:48
od Iwanp
Pridávanie aditív do motorového oleja: áno/nie ? A prečo áno/nie ? Trochu stojí za čas pozrieť si toto video https://www.youtube.com/watch?v=PjxdIpUOtbw . Dosť by ma zaujímalo či je to vhodné do všetkých motorov (s napr. GPF filtrom) . Test prebiehal čisto mechanický a v motore sa to samozrejme môže správať inak, ale zaujímali by ma vaše skúsenosti, kto aditívum dáva/začal dávať a či to samotný olej nejako vylepšilo. Keď som videl, ako olej zmenil konzistenciu pri záťaži a zmenil sa na vanilkový puding :lol: dosť ma to odradilo no ale ako sa hovorí, zdanie niekedy klame.

Re: Pridávanie aditív do oleja dnešných nových aut...

PříspěvekNapsal: 05.08.2025 09:56
od Osozu
Do toho by som nesiel, vyrobca oleja tam uz ma aditiva a miesat tam daco ine ked to nieje otestovane by som neriskoval

Odoslané z SM-S938B pomocou Tapatalku

Re: Pridávanie aditív do oleja dnešných nových aut...

PříspěvekNapsal: 05.08.2025 13:11
od johnyfly1
Ja som daval engine flush a potom som do oleja pridal tec 2000 oil booster a zatial som spokojny… uvidime ako tom bude do konca intervalu…

Re: Pridávanie aditív do oleja dnešných nových aut...

PříspěvekNapsal: 06.08.2025 06:44
od therion
Naprosta ***. To co pan predvadi ve videu je naprosto scestny test uz jen svym provedenim. Takova situace v motoru nikdy nenastane a test mazivosti se provadi uplne jinak. Tohle divadylko uz predvadeli prodejci metaltecu a militecu. Vetsina techto pripravku nema uvedene presne slozeni a casto spoleha na prisady pro mezni treni v gargantuovskych koncentracich.
Dalsi kapitolou je pouziti MOS2 aditiv s fatalnim dopadem na hydrostely, cvvt actuatory a napinaky retezu.
Problem take spocïva v nezname interakci z hlediska chemicke reakce na tesneni pod hlavou (na to ma zasadni vliv i chladici kapalina) veskere gufera a take emisni system vcetne lambda sond. Bavime se o dlouhodobeme pusobeni. Prvni roky provozu se nemusi nic zasadniho stat.
Dnesni generace motoru rady kappa uz nema ventilova zdvihatka ovladana primo vackou , ale rolny , kde meznimu treni nedochazi , takze neni potreba pouzivat oleje rady A3/B4 (ikdyz je to porad nejlepsi reseni pro vozy bez gpf).
Pokud chces svemu motoru opravdu prospet , men olje nejpozdeji v 10 tisicich a pouzivej 100okt, ktery nedegraduje oleje jako bezna E10.

Beznou praxi dnesnich servisu je lit do vsech aut jeden/dva oleje aby nemuseli drzet skladem velke portfolio a tak se muze stat (a stava) , ze mi do auta z roku 2018 misto 5W30 soupli 0w20 a jeste se ktomu priznali:
020.jpg

Takze nez aditiva s neznamym slozenim , radeji dohlednout na to co servis leje , nebo takovy olej odsat a nalit to co je pro motor vhodnejsi. Aditiva uz to potom nezachrani.

Re: Pridávanie aditív do oleja dnešných nových aut...

PříspěvekNapsal: 06.08.2025 08:02
od Špekulus
za mňa NIE, napácha viac škody ako úžitku.. tie aditíva majú svoj význam pri istých typoch motorov, ale do ceedov nedávať!