Stránka 1 z 2

Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 28.05.2024 10:32
od juso
Mate skusenosti s varovanim "Trasmission temp. is high!"?
Manzelka mi rano volala, ze je to zorazilo. Isla cez mesto v zapche do roboty. Proceed s AT.
Tak som jej poradil, nech sa neposuva plynulo za predoslym autom, ale nech sa posuva vzdy az ked odstup pred nou narastie na 5 metrov, aby sa setrila spojka. Pomohlo.
Potom som si o tom cital a pisali, ze napr. ma vyradit do neutralu, ked stoji. Ak nepomoze, zastavit a pockat, kym sa vychladi. Super rada na ucpanej ceste.
Kazdopadne sa mi to nezda, aby pri beznom posuvani sa v kolone mala prevodovka/spojka problemy s prehrievanim.

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 28.05.2024 11:18
od bobo69
prečo nie? mne sa to nestalo ani v hodinovej zápche v horúčave,kde sme bez pohybu stáli x minút .Ale bud som dal P alebo používal autohold a štart/stop systém.Ktorý inak nepoužívam.Mne pride čudné mať zaradené D a stáť na brzde ked vidím že sa kolona nehýbe.

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 28.05.2024 11:42
od juso
Ona to nebola kolona, ktora sa vobec nehybala. Normalna ranna zacpa v Bratislave.

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 28.05.2024 15:11
od jozzo
Treba sledovať, aká je tam rýchlosť zaradená, lebo automat tam drží dvojku až dokým sa nezastavia kolesá a potom až hodí 1. Čiže chce to tam mať 1 stále a neposúvať sa len púštaním brzdy na neutrál. Dám režim sport a ten drží jednotku dosť dlho, nehodí hned 2 a pálim spojky pri posúvaním sa na dvojke. Posúval som sa v kolonách už X krát a nikdy som ešte hlášku nevidel, ale posúvam sa stále na 1. prev. stupni..

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 28.05.2024 18:17
od KuboXceed
Najhoršie v kolone je, keď tam prevodovka dá 2ku, ale auto šmýka spojkou, nakoľko rýchlosť je ešte nízka na to, aby to šlo už bez spojky. Ja napr. cítim, kedy ide auto cez spojku, a kedy už priamym záberom. Treba sa snažiť ísť tak, aby aj keď už auto dá 2ku, čo najskôr rýchlosť bola taká, aby spojka nešmýkala. Viem, je to niekedy ťažké v tej kolóne ale ide to. X krát som stál pod Strečnom aj hodinu, s naloženým autom a neprehriala sa ani raz.

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 28.05.2024 20:08
od juso
Mali v popise auta uviest, ze je to iba pre muzov. Uz vidim, ako vase rady vysvetlim manzelke. :(

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 28.05.2024 20:49
od Osozu
Ja dávam v kolóne šport režim, tam prevodovka radi na dvojku vo vyšších otáčkach, ale treba mať citlivú nohu lebo to bude kopať

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 28.05.2024 21:35
od MP1
Preto si ja zákazníkov “vychovávam”. A odovzdávanie mi trvá niekedy aj dva hodiny a aj viac.
Preto ja odporúčam hydromenič (Sportage HEV), kto ťahá príves, posúva sa často krokom, chodí na chatu.

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 29.05.2024 08:15
od KuboXceed
juso píše:Mali v popise auta uviest, ze je to iba pre muzov. Uz vidim, ako vase rady vysvetlim manzelke. :(


Máš úplnú pravdu, ťažko takéto veci vysvetľovať babe. Preto ja som svojej radšej zaobstaral suzuki s hydromeničom :D

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 29.05.2024 17:12
od Syrator
juso píše:Mali v popise auta uviest, ze je to iba pre muzov. Uz vidim, ako vase rady vysvetlim manzelke. :(

Manželce to vysvětlíš úplně normálně. Když stojí a nehýbe se v koloně, ať vyřazuje protože ten dvoj spojkový automat není automat v pravým slova smyslu. Ale je to prostě jenom automatizovaný manuál. Pravý automat je hydroměničem.

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 30.05.2024 09:08
od melonsvk
To by tie spojky nevydrzali ani 20 tisic km. Samozrejme ze spojky nie su v zabere ked auto stoji na autoholde. Nie je ziadny dovod pouzivat N.

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 30.05.2024 10:39
od Ewerlast
Auto keď zastaví, prevodovka sa správa akoby bola v neutrále, takže radiť neutrál je úplne zbytočné.
Problém je, ak niekto stojí na brzde veeeeeľmi jemne a teda auto by aj chcelo ísť, ale nepôjde, lebo je brzdené. Preto treba brzdu zatlačiť viac (bavíme sa o zatlačený 1cm, nie brutálne tlačenie do nej). Vtedy auto vie, že stojí a "vyradí". Prípadne používať autohold

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 12.06.2024 11:21
od kaduz
něco k tématu, sice koncern, ale v princip fungování dvojspojkové převodovky je stejný

https://youtu.be/lyseiLT0-uo?si=mqVTOJBL_pPa29ww

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 14.06.2024 11:17
od Syrator
Ewerlast píše:Auto keď zastaví, prevodovka sa správa akoby bola v neutrále, takže radiť neutrál je úplne zbytočné.
Problém je, ak niekto stojí na brzde veeeeeľmi jemne a teda auto by aj chcelo ísť, ale nepôjde, lebo je brzdené. Preto treba brzdu zatlačiť viac (bavíme sa o zatlačený 1cm, nie brutálne tlačenie do nej). Vtedy auto vie, že stojí a "vyradí". Prípadne používať autohold

Vyřazovat. Spojková ložiska nebudou v záběru. Nechladise . Je to jako se zařazenou rychlostí s vyslapnutou spojkou. Na stání mám buď ruční brzdu a nebo autohold.

Re: Prehrievanie prevodovky

PříspěvekNapsal: 14.06.2024 23:24
od XMira
Osobně si myslím, že autohold je to samé, jako stát na brzdě. Tedy že autohold do neutrálu nevyřazuje.Tím nechci ale rozporovat to, že je autohold praktická funkce při stání třeba na železničním přejezdu.
Co se týče přehřívání, tak si dovedu představit, že někdo, kdo byl zvyklý na hydroměnič by mohl spojku ničit. Sám jsem s tím prvních pár kilometrů bojoval. Z hydroměniče jsem byl zvyklý držet brzdu jen tak, aby se auto nepohnulo. U DSG je cítit, že spojka se v takové situaci pokouší sepnout. Takže je třeba trochu víc sešlápnout brzdu. Je to cítit docela dobře.