Stránka 1 z 9

Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 16.02.2024 16:36
od Mark77
Když se podíváte na nový ceník My2025 zjistíte, že máme novu výkonovou úpravu na 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW . Nepříjemné snížení výkonu z 118kW na 103kW. Proč proboha? Snad né zas emise. :shock:
Např. v Polsku se dál běžně nabízí 160k.

Re: Nový motor 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 16.02.2024 16:52
od profano
S tímto motorem už bych do koupi asi nešel.

Re: Nový motor 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 16.02.2024 17:32
od snike
@Mark77 ... nemas pravdu i v Polsku bude MY25 se 103 kW (140 k)
Screenshot_20240216_163036_OfficeSuite.jpg

Re: Nový motor 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 17.02.2024 16:32
od dachs72
Snad mi tu iluzi nikdo nevezme, ale mně bylo na přímý dotaz řečeno, že půjde jen o softwarově seříznutou výkonovou špičku v otáčkách, kam se při běžné jízdě málokdy podíváme, a lehce změněnou mapu řazení u DCT. Cílí to na ty "vykazované" emise, nebo chcete-li na závodníky, co mají potřebu startovat od semaforu k semaforu na hraně trakce, atp. Další detaily či informace stále chybí, homologace je věc asi složitá. MY25 výroba od dubna.
Každopádně bylo by dobré nemystifikovat: nejde o nový motor.

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 17.02.2024 19:59
od Mark77
Ok, mystifikace upravena v titiulku :) . Hm, no snižíme výkon, upravíme průběh a snížíme emise. Skvělé. Už mě ty emise poslední dobou pěkně vytáčí.

Re: Nový motor 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 17.02.2024 20:01
od Mark77
snike píše:@Mark77 ... nemas pravdu i v Polsku bude MY25 se 103 kW (140 k)
Screenshot_20240216_163036_OfficeSuite.jpg

Ano bude to úprava napříč všemi nabídkami ve vícero státech .

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 17.02.2024 22:20
od XMira
No jsem zvědavý na první zkušenosti. Teď mám najeto skoro 30000km a motor se docela hezky rozjel. A mohu porovnat s Astrou 1.4 150k, ze které jsem přešel. Bez nějakého přesného měření, spíše jen okometricky nemám pocit, že by ten rozdíl byl bůhvíjaký. Zkrátka ten silnější motor a 7 stupňů v převodovce tak nějak dohání horší aerodynamiku a větší hmotnost. Takže ve výsledku jsou auta, co do dynamiky, dost porovnatelná. Ale kdyby mi někdo sebral 20k, tak jsem přesvědčený, že zejména na dálnici bych to poznal. Ve městě je mi to jedno - tam se člověk může chovat jako *** i s tříválcovým litrem.

Re: Nový motor 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 18.02.2024 15:00
od melonsvk
dachs72 píše:Snad mi tu iluzi nikdo nevezme, ale mně bylo na přímý dotaz řečeno, že půjde jen o softwarově seříznutou výkonovou špičku v otáčkách, kam se při běžné jízdě málokdy podíváme, a lehce změněnou mapu řazení u DCT. Cílí to na ty "vykazované" emise, nebo chcete-li na závodníky, co mají potřebu startovat od semaforu k semaforu na hraně trakce, atp. Další detaily či informace stále chybí, homologace je věc asi složitá. MY25 výroba od dubna.
Každopádně bylo by dobré nemystifikovat: nejde o nový motor.

Takze emisie budu rovnake 99% casu a to 1% kedy je potreba plny vykon pri obiehani alebo pripajani na dialnicu (ano, cim rychlejsie tym bezpecnejsie) zarezeme. Sounds reasonable :lol: Za par tisic sa to nacipuje naspat na 118kw a hotovo...

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 18.02.2024 15:07
od therion
99% chiperu neumi prepsat palivove mapy a zpusob jakym to delaji akorat odrovna emisni soustavu. Proto taky davaji zaruku na motor nikoli uz na emisni soustavu. Katalyzator , lmbdy atd.

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 18.02.2024 15:35
od Mark77
Trošku odbočím na Sportage. To jsou borci v Kii. Tak tam zas 1,6 t-Gdi posílili z 110kW na 118kW. Což je výkonový strop bez hybridu. Nešlo tam dát původně 130kW v dražší verzi? Sportage se polepšipa se zakladním výkonem o 8kW. Ceed pohoršil o 15kW.

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 18.02.2024 17:30
od MP1
Na druhú stranu si Sportage o 14 kW pohoršil, keďže 132 kW verzia vypadla z ponuky.

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 19.02.2024 13:56
od Mark77
Ano, to jsou kroky které zákazníci neocení, co by si rádi koupili silnější motor. Pak ať se Kia nediví, že jí ubudou kšefty.

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 22.02.2024 08:58
od Deawon
Tak já po 118kW pokukoval jak alternativu k ojeté Octavii 110kW (která má stejně reálně víc). Ale snížení o 15kW je už dost na velké kombi.

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 23.02.2024 09:38
od torrent
Nechci si hrát na chytráka a chápu, že každý chce mít dostatek výkonu, ale jako druhé auto mám obyčejnou Fabii s 1,2 TSI 66 kW a i když jedeme ve 3 a s nějakýma věcma v kufru, tak rozhodně nejsem brzdou provozu. Takže si myslím, že i těch 103 kW je plně dostačujících a zbytečně se honí každý kW. Pak na silnicích vidím lidi, co mají pod kapotou mnohem více než máme my v Ceedech a jezdí na spotřebu a do optimálního pásma výkonu se v podstatě nikdy nepodívají. Osobně bych byl rád, že se Kia třeba nerozhodla tam nacpat třívalec, jako jedinou možnost a v podstatě tam pořád bude vyzkoušený a v podstatě spolehlivý motor, i když trochu přiškrcený.

Re: Starý motor s novým výkonem 1.5 T-GDI GPF 140 k / 103 kW

PříspěvekNapsal: 23.02.2024 09:57
od CEED2021
jako jedinou možnost a v podstatě tam pořád bude vyzkoušený a v podstatě spolehlivý motor, i když trochu přiškrcený.


Teoreticky by se tím snížením o 15 kW mohlo podařit i prodloužení životnosti motoru a samozřejmě i katalyzátoru apod., ale to je jen domněnka... ;)

Otázkou je..., o kolik se v reálu sníží spotřeba. Jestli třeba o 0,5l/100 km, nebo třeba jen o 0,1 - 0,2l/100 km...

No a pak je taky otázkou, jak se to projeví na samotném chování auta (dynamika při předjíždění, zrychlení atp.), třeba to nebude nic dramatického a třeba to bude poznat dost - těžko říct. :thu: