Stránka 1 z 1

DCT - zařazení R/P za jízdy

PříspěvekNapsal: 11.08.2023 20:45
od Miroslav84
Dobrý večer,

přítelkyni, navyklé na manuál, se podařilo při jízdě cca 10-20 km/h, kdy se blížila ke kruháči a chtěla “podřadit na 2” přesunout páku na DCT z D přes N až někam na R nebo dokonce P (to si nejsem jistý, i když jsem seděl vedle ní). Auto vydalo divný zvuk - zarachotilo někde z míst pod řadičkou. Jestli se následně zastavilo samo nebo v úleku šlápla na brzu přítelkyně, nevím.

Auto se následně ihned chovalo zcela normálně. Myslíte, že se mohlo něco poškodit? Četl jsem o parkovací západce, která se mohla ulomit. Poznal bych to nějak? Nebo je to v pohodě a jednorázově nic takového nemůže vadit. Ale co ten zvuk?

Přítelkyni neomlouvám, ale trochu se divím, že tohle vůbec systém dovolil. Možná to paradoxně dovolil při relativně malé rychlosti a při větší by se to nestalo.

Každopádně klidný moc nejsem.

Auto je Ceed 1,5 T-GDi DCT 2023

Re: DCT - zařazení R/P za jízdy

PříspěvekNapsal: 11.08.2023 21:11
od MP1
A prečo by to systém nemal dovoliť?
Systém je "mechanický".
Práve preto sa už dáva systém "elektronický" do Sportage/Sorento atď, lebo dokáže eliminovať hlúposť vodiča.
Nehovorím, že aj pri mechanickom sa to ošetriť nedá, napríklad ako je blokácia vyradenia z P.

Skús zaparkovať na miernom kopci bez ručnej brzdy. Ak sa auto bude hýbať , západka je poškodená. Prevodovka sa dá aj testovať. Určite by som išiel do servisu.

Re: DCT - zařazení R/P za jízdy

PříspěvekNapsal: 11.08.2023 21:23
od Miroslav84
Díky za reakci. A je takové poškození hodně reálné? Setkávávají se s poškozenou západkou servisy?

Re: DCT - zařazení R/P za jízdy

PříspěvekNapsal: 11.08.2023 21:34
od MP1
Ja som sa za 10 rokov v servise Kia s tým nestretol.
Poškodenie je samozrejme reálne.

Re: DCT - zařazení R/P za jízdy

PříspěvekNapsal: 11.08.2023 21:47
od Miroslav84
Tak auto jsem zkusil a v mírném kopci drží bez problémů na P. Tudíž západka by měla být funkčnî. Pokud by se podařilo přeřadit “jen” na R, tak onen zvuk byly “zuby” a nic jiného fatálního se stát nemohlo, chápu správně? Rychlost auta byla max 20 km/h.

Re: DCT - zařazení R/P za jízdy

PříspěvekNapsal: 12.08.2023 08:24
od jozzo
MP1 píše:A prečo by to systém nemal dovoliť?
Systém je "mechanický".
Práve preto sa už dáva systém "elektronický" do Sportage/Sorento atď, lebo dokáže eliminovať hlúposť vodiča.
Nehovorím, že aj pri mechanickom sa to ošetriť nedá, napríklad ako je blokácia vyradenia z P.

Skús zaparkovať na miernom kopci bez ručnej brzdy. Ak sa auto bude hýbať , západka je poškodená. Prevodovka sa dá aj testovať. Určite by som išiel do servisu.


Tiež si mením režimy sem tam pri jazde , sport, normál a tak. Tie kuhové puky su pri sebe a už som sa pristihol, že chcem dať Sport a podvedome šahám na vätší puk. Čiže ked zatočím pod plynom do N,R teoreticky za jazdy, nenastane explozia? :lol: A ešte ma napadlo, a čo tak el. ručná brzda za jazdy ? Toto ako napr. funguje, no skúšať to nemám odvahu... :D

Re: DCT - zařazení R/P za jízdy

PříspěvekNapsal: 12.08.2023 12:47
od kayman
Elektronická ručná sa smie za jazdy použiť na núdzové brzdenie. Je to aj v manuále k autu :). Som si to zapamätal keď mi predajca povedal, že k automatu bude elektronická ručná. Tak som si ju naštudoval a nakoniec prišla klasika :P .
Potiahnuť tlačítko a držať. Malo by fungovať aj ABS pri tom, ale tým si už nie som istý.

Re: DCT - zařazení R/P za jízdy

PříspěvekNapsal: 12.08.2023 13:08
od Boris17
Mám to overené na svojej Sportage. ABS fuguje pri zatiahnutí elektronickej ručnej brzde. Pri použití za jazdy brzdia všetky 4 kolesá čo je funkcia takzvanej núdzovej brzdy. Pri zaparkovaní zabrzdí len zadnú nápravu.

https://youtu.be/-ZVc7A3BI9s

https://youtu.be/oWa-vJqA_yM

https://youtu.be/GQhc29wWrFk