Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod plasta » 24.01.2024 19:19

Manuál
Kia Ceed SW, 1,6 GDI, 99 kW, Comfort, červená, 2013 - PRODÁNO
Kia Sportage, 1.6 GDI, 97 kW, Exclusive, červená m. - 2016 - PRODÁNO
Kia Sportage, 1.6 GDi, 97 kW, Edice 75, modrá m. - 2020 - PRODÁNO
Kia Sportage, 1,6 TGDi, 110 kW, TOP, modrá m. - 2022
Uživatelský avatar
plasta Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 646  Témata: 13
Registrován: 10.02.2013
Bydliště: Středočeský kraj  Czech Republic (cz)
10. výročí Kia Clubu (1) Sponzor (7) TOP sponzor (1)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod betrooz » 26.01.2024 15:22

Tak isto mám manuál. Jozzo a tebe to zatiaľ koľko km funguje "normálne" po tej kalibrácii plynu? Ja keď to držím pri zaradenej trojke napr na 2000 - 2300 - 2500 a viac otáčok a auto je napr. v zábere do hoc aj jemného kopca tak je to cukanie cítiť viac ako na rovinke aspoň čo som zatiaľ spozoroval...deje sa to pri držaní rovnakej rýchlosti alebo jemnom pridávaní. Akonáhle sa na to dupne poriadne tak to ťahá pekne bez zavahania. Ak jazdiť vo vyšších otáčkach tak koľko tak asi odporúčas?

Therion je možné už pri 5200 km mať zakarbonovane vstrekovace? Tak isto som prešiel posledné zatiaľ dve tankovania na 100ku benzín. Dovtedy 95 plus každé tankovanie Vifko. Ešte chcem skúsiť dať postupne dve čistiace aditiva zamerané na dekarbonizaciu a cistenie- Jlm petrol extreme clean a Jlm gdi injector cleaner, myslíš že to môže nejako pomôcť? Lebo znova robiť tu "kalibráciu plynu" asi nemá význam aby to vydržalo sotva pár stoviek km , aj keď musím uznať že po tej kalibrácii bol rozdiel hneď okamžite poznatelny.

Plasta a teba nakoniec ako vybavili v servise? Len tým že diagnostika nič neukázala a nič viac neriešili? Alebo aký ďalší postup navrhli?
betrooz Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 6  Témata: 2
Registrován: 02.05.2023
Bydliště: Kosice  Slovakia (sk)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod plasta » 26.01.2024 16:17

Bohužel nic nenavrhli jelikož konci jako servis Kia. Nové podmínky nemohou akceptovat.
Kia Ceed SW, 1,6 GDI, 99 kW, Comfort, červená, 2013 - PRODÁNO
Kia Sportage, 1.6 GDI, 97 kW, Exclusive, červená m. - 2016 - PRODÁNO
Kia Sportage, 1.6 GDi, 97 kW, Edice 75, modrá m. - 2020 - PRODÁNO
Kia Sportage, 1,6 TGDi, 110 kW, TOP, modrá m. - 2022
Uživatelský avatar
plasta Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 646  Témata: 13
Registrován: 10.02.2013
Bydliště: Středočeský kraj  Czech Republic (cz)
10. výročí Kia Clubu (1) Sponzor (7) TOP sponzor (1)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod jozzo » 26.01.2024 19:48

No cca 500 km som prešiel, zatiaľ to je v pohode, uvidíme. Vytočím ho na sporte aj do 4000 ot, nedržím tam, len radím pri 3500-4000ot. No nie stále, ale za jednu jazdu 40 km. to spravím dva tri krát. No neviem, mám automat, tam to velmi nedrží na konštantných ot, furt radí hned hore a na 7 stupni ked idem 2000 - 2500 ot. dlhšie tak zatial nič nepozorujem. Ale dnes vyskušam večer, idem do šace a späť tak nasimulujem niečo..

edit: no simuloval som všelijak, dal som si ručné radenie, držal otáčky, všelijak skúšal a nič sa nekonalo, ide jak pilka :D
KIA Sportage 1,6 Tgdi Gold Mhev 7DCT, Experience green 2023....
Kia Ceed 2019 1,4 MPI Silver+Silver pack - predané
Kia RIO III EX 1.25 - predané
Seat Leon 1,9 TDI - predané
Uživatelský avatar
jozzo Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 622  Témata: 4
Registrován: 05.12.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Kia Sportage V (2023)
0 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 30.01.2024 12:10

jozzo píše:Sportage máte manuál či 7DCT ? Môj problém sa zatial neopakoval. Kalibráciu plynu som tiež spravil. Trochu som začal jazdiť razantejšie, ten plyn tlačiť viac hlavne pri rozbehu, vyšie otáčky a často sport režim. Ono jazdil som aj predtým tak, len prišla zima a začal som jazdiť len na Normál a ten motor podtáča, nenahovárajme si ale áno. Ked aj idem v Nku pridám a nepodradí, lebo tam je 1400 ot., podradím mu pádlom pod volantom. Vyskúšajte jazdiť aj na vyšších ot. či to nezmizne..


Podtaceni motoru z duvodu emisi je bohuzel dlouhodoby problem i u manualu s "napovedou" . Proto dokola apeluju na pouzivani 100okt k predchazeni LSPI..... mimo jine.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod jozzo » 10.02.2024 20:02

No prešiel mesiac, niečo cez 800 km a spravilo to zase. Na rovnakej trase ako predtým, 20 km. trasa, ktoru jazdím pravidelne, rovnaké podmienky, spotreba na tuto jazdu mávam vzdy okolo 7,5. Zacne to akoby vynechávať a na konci jazdy spotreba je 9,2. Čiže niečo sa tam deje. Ale po 5 min. pauze idem spať, reštart motora a už ide všetko ako má, aj spotreba klesla adekvatne tejto trase. Nemôže to mať suvis s gpf a jeho vypaľovanim? Vždy to spraví po dlhšom brzdeni motorom, potom pridám a guta ho lape po našom :D
KIA Sportage 1,6 Tgdi Gold Mhev 7DCT, Experience green 2023....
Kia Ceed 2019 1,4 MPI Silver+Silver pack - predané
Kia RIO III EX 1.25 - predané
Seat Leon 1,9 TDI - predané
Uživatelský avatar
jozzo Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 622  Témata: 4
Registrován: 05.12.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Kia Sportage V (2023)
0 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Kiacik » 26.03.2024 10:16

betrooz píše:Kia Sportage 2023, 1.6 T-Gdi, najazdene 5200km ...Tak isto cukanie alebo ako keby také jemné "vynechávanie" motora ... najbadatelnejšie to je ked sa ide okolo 2000 otáčok, pri zaradenej trojke, ked sa či už drží rýchlosť, alebo sa jemne pridáva, auto jemne ale citelne cuká - proste nejde tak hladko ako by malo alebo išlo pred tým. Tak isto sa to prejavilo aj pri zapnutom tempomate na dialnici. Pri razantnejšom alebo plnom stlačení plynu to ide bez cukania. Otáčky na volnobehu nekolíšú tak isto ako ani pri cuknutí za jazdy, čo je zaujímavé...... Začalo to robiť okolo 4500 km. Následne som vyskúšal urobiť "kalibráciu" plynu podľa tu v tejto téme spomínaného návodu. Cukanie úplne prestalo, auto išlo úplne hladko ako na začiatku. A teraz zhruba po tých 600 - 700 km od "kalibrácie" plynu začalo zase cukať tak ako pred tým. Na palubovke pritom za celý čas problému nezasvietila ani raz nejaká kontrolka...Vidím to na servis a dlhodobé hľadanie problému... :x


Mne začal "vynechávať" 1,5 tgdi motor tiež pri predbiehaní cca po 22000 km som si to vsimol (nejazdim na ňom sám), začal som dávať pravidelne OMW E5 100, zdá sa mi že sa to zlepšilo, predtým som striedal na inej pumpe E10-E5 tiež aspoň každú 2 nádrž, ale už preferujem omw prémiu každé tankovanie, lebo keď striedas tak ti tam stále ostane niečo. Tie motory cukaju pod 2000 otacok, jazda v kokone s ním je obtiazna. Rozbiehanie potrebuje svižné vtedy to nerobí, otázka zvyku a takisto cítim že ten motor je dobré držať vo vyšších otáčkach vtedy je vo svojom živle. Sranda že pri zapnutom tempomate som si to vynechavanie nevšimol, možno skusim tiež kalibráciu ako spomínali vyššie.
Kiacik Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 6  
Registrován: 22.09.2022
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2022)
25000 km @ 6 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 26.03.2024 13:42

Pokud se u manualni prevodovky vyskytuje "cukani" je treba hned zkontrolovat zaznam o misfire , pokud se nevyskytuje , tak se zamerit na cistotu skrtici klapky. Tankovani KVALITNIHO 100okt je primovstriku samozrejmost.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Mirse » 27.03.2024 10:30

Nejsem až tak technicky zdatný co se rozboru benzinu týče ale nerozumím tomu proč píšeš, že je nutnost tankovat 100okt když výrobce předepisuje 95okt ? Nehádám se ani nerozporuju - píšu: nerozumím
Kia Ceed SW MY 2020 1.4 T-GDI GPF TOP
Silver Lunar
23500 km 6,4 / 100 km
Kia Ceed SW MY 2016 1.6 GDI Exlusive, paket Color Grey+Navi
Silver Sirius
37900 km 6.8/100 km - prodáno
Uživatelský avatar
Mirse Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3925  Témata: 1
Registrován: 16.05.2015
Bydliště: Chomutov  Czech Republic (cz)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (9) TOP sponzor (1) Nejvzdálenější účastník srazu (3) Organizátor srazu (1)

Kia Ceed SW III (2020)
23500 km @ 6.4 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 27.03.2024 11:05

95okt se predepisuje ze stejnych pohnutek jako vymena oleje po 15tisicich. Snaha navenek usetrit provozni naklady. Spolecnym jmenovatelem primovstriku je karbon a LSPI.
Tomu je schopen (spolu s vhodnym olejem) 100okt predchazet. Mimo to ma vyssi mazivost (delsi zivotnost cerpadlo/vstrikovac) , daleko lepsi teplotni stabilitu a hydrofobnicnost.
Nevyhody E5 se s nastupem E10 znasobily a to zvlast v mestskem provozu. Pokud si majitel chce auto ponechat i po zaruce je 100okt cesta, jak zvysit zasadne spolehlivost agregatu.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Mirse » 27.03.2024 11:33

Přečetl jsem si v rychlosti několik článků o škodlivosti LSPI a zní to vcelku logicky, jen přemýšlím, zda motory 1,5 řadit mezi maloobjemové kterých se to týká nejvíc ale v rámci prevence to určitě na škodu nebude ...
Karbon je u přímovstřiků jasná věc
Kia Ceed SW MY 2020 1.4 T-GDI GPF TOP
Silver Lunar
23500 km 6,4 / 100 km
Kia Ceed SW MY 2016 1.6 GDI Exlusive, paket Color Grey+Navi
Silver Sirius
37900 km 6.8/100 km - prodáno
Uživatelský avatar
Mirse Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3925  Témata: 1
Registrován: 16.05.2015
Bydliště: Chomutov  Czech Republic (cz)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (9) TOP sponzor (1) Nejvzdálenější účastník srazu (3) Organizátor srazu (1)

Kia Ceed SW III (2020)
23500 km @ 6.4 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 27.03.2024 11:47

Vyskyt LSPI je odvisly nejen od objemu a kompresniho pomeru , ale i aktualni teploty (zatizeni agregatu) , otackama, zaneseni karbonem a starim oleje. Vzajemnou kombinaci vznika prostredi k samozapalu. Uzivatel muze v zasade udelat jen 3 veci: nepodtacet motor, zabranit vzniku karbonu 100okt a aplikovat vhodny olejovy servis.
Ono to neni jen o spalovacim prostoru , ale i emisnim systemu. Karbonem zasrany vstrikovac nebude tvorit mlhu ale kapky a tim padem saze, ktere zasiraji GPF kteryzto se se v mestsem provozu nevypali a je pruser.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Mark77 » 07.04.2024 19:52

Najezdil jsem 200 tis s Ceedem 2008 CRDi . Přímovstřik. Kombinace cest 5 km, 10km do práce, motor se ani neohřál kolikrát, občas 120km cesta a dovolená. Dobře je to diesel, ale přímovstřik. Nikdy žádný problém s motorem. Asi už byl možná částečně zakorbanovaný, ale jezdil pořád stejně. To je turbo-benzín přímovstřik o tolik citlivější na karbonování? Nafta vs Natural E10.

therion píše:95okt se predepisuje ze stejnych pohnutek jako vymena oleje po 15tisicich. Snaha navenek usetrit provozni naklady. Spolecnym jmenovatelem primovstriku je karbon a LSPI.
Tomu je schopen (spolu s vhodnym olejem) 100okt predchazet. Mimo to ma vyssi mazivost (delsi zivotnost cerpadlo/vstrikovac) , daleko lepsi teplotni stabilitu a hydrofobnicnost.
Nevyhody E5 se s nastupem E10 znasobily a to zvlast v mestskem provozu. Pokud si majitel chce auto ponechat i po zaruce je 100okt cesta, jak zvysit zasadne spolehlivost agregatu.
Kia Ceed SW 1,5 T-GDI - automat, 2023
Kia Ceed SW 1,6 Crdi - manuál , 2008, najeto 199 tis - prodáno
Mark77 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 299  Témata: 39
Registrován: 20.07.2009
Bydliště: Nová Paka  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2023)
8221 km @ 6.5 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 08.04.2024 06:31

No naprosto odlisne. Tlaky se kterymi se pri vstriku pracuje jsou radove vyssi , naopak teplotni gradient o stovky stupnu nizsi. Take nafta ma odlisny prubeh horeni a jeji usady maji jine chemicke slozeni. Zapekani vtrikovacu u benzinu postihuje jenejn turbo alei primovstrikove atmosfery. Ale i u nafty je uz problem pokud vstrikovac nepracuje v optimalnim rezimu a nadlimitni tvorba sazi pretizi dpf.

Tebou uvedeny motor patri ktomu nejlepsimu co kdy v naftovem provedeni kia vyrobila. Nicmene to ze auto jede, nevypovida nic o kvalite spalovani . Tvuj model jeste nema filtr dpf a pri tebou popisovanem pouziti vozu uz by byl dozajista po smrti.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1105  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod ttecko » 11.04.2024 19:29

Ahoj, po anabázi kdy mi při reklamaci cukání (55kkm) vše zkontrolovali, vyměnili setrvačník a turbo, zlepšilo se to...(auto v servisu dva měsíce) jsem včera znovu reklamoval při garančce (70kkm) škubání, přišel jsem pro auto (mimochodem potvrzuji cenu svíček 6000Kč) a povídají, že vyřešili škubání vyčištěním a přenastavením zakarbonované klapky.. (což měli udělat mezi prvními kroky) Takže therion měl pravdu... I když mě to taky překvapilo, tankoval jsem jen benzinu 95 a jezdil jsem ideální, dlouhé trasy a při 50 tisíc Km zakarbonované??.. Takže teď budu dávat jen 100okt benzinu.. (mimochodem v servisu mi říkali, že 100okt nedoporučují, proto jsem předtím dával 95).
Ceed SW MY21 1.5T-GDi, spotřeba 5,7/50kkm
Uživatelský avatar
ttecko Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 19  
Registrován: 16.07.2023
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé