Zajetí nového auta

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod Bigoš » 27.12.2009 21:20

Čau
Mám auto týden a toto jsou čerstvé rady přímo od prodejce :
- prvních 500km nejít přez 3000ot/min
- do 1000km svižnější jízdu ale netočit do maxima otáček
- od 1000km již bez omezení

dle jeho slov se motor po 1000km probere k životu ale pokud bude od začátku škrcenej tak z něj bude lenoch.

Jestli to platí asi musí zjistit každý sám.
Já naposled zajížděl před mnoha lety Formana a to byl úplně jinej motor,tak se radši budu držet jeho rad.
KIA XCeed 2025
KIA Ceed SW II 2016
KIA Ceed SW 2009
Uživatelský avatar
Bigoš Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 21  
Registrován: 27.12.2009
Bydliště: Štětí  Czech Republic (cz)

Kia XCeed (2025)
5120 km @ 6.5 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod hermenet » 27.12.2009 21:36

Já se držel rad v příručce: Do 1.000 km netočit v nejvyšších otáčkách a často za jízdy měnit otáčky motoru. Trochu jsem váhal, co jsou to ty "nejvyšší otáčky", jestli 6.000 ot./min., nebo třeba už 4.000 ot./min. Je to hodně nedostatečná formulace. Rozhodl jsem se to do 1.000 km občas na dvojku vytočit i na 5.000, ale jinak za jízdy nechodit přes nějakých 4.000 a kousek.
Není ale podle mne pravda, že by motoru těch 1.000 km stačilo. Jel jsem s autem dvakrát přes 180 km/h, poprvé když mělo na tachometru něco přes 4.000 km, podruhé mohlo mít přes 8.000 km a to motor fičel o poznání lehčeji. Takže bych doporučoval rozhýbávat ho delší dobu.
KIA cee'd SW 1.4 CVVT 80.2 kW Active (2009) Obrázek
Uživatelský avatar
hermenet Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 204  
Registrován: 19.12.2009
Bydliště: Praha 4  Czech Republic (cz)
7. sraz Kia-Club.org (1)

Opel Zafira (2016)
90000 km @ 8.37 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod vegas » 30.12.2009 11:39

Mám ceed 1.6 CRDI, 85 kW, od koupi jsem s ním jezdil tak jako s normálním zajetým autem. Vždy když auto nastartuji nejdu přes 2000 ot dokud není motor zahřátý, pak sním jezdím zcela normálně do 2500 ot. Občas ho proženu, všechny kvalty doplna, párkrát ho nechám vytočit a pak motorem nechám otáčky spadnout, obšas jezdám i nejnižších otáčkách, prostě ho zajíždím v celém rozsahu otáček. Při prvních 1000 km se má jezdit svižně a netočit do plných otáček, u mě asi 4700 ot/min, ale nikdo neříká že se nemá točit do 4500 ot/min. prvních 200 km bylo na dálnici, tam o střídání otáček nemá cenu mluvit jede se pořád 130 km/hod, pak jsem ho občas doplna, jinak zvolna do 3000 ot/min, to bylo mých prvních 1000 km. Dnes má auto najeto 15 tis km a je zcela fit.
Uživatelský avatar
vegas Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 165  
Registrován: 15.07.2009
Bydliště: Novy Jicin  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
25000 km @ 6.8 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod rudolf.tomka » 30.12.2009 21:09

Nech sú motory dnešných áut akokoľvek výborné a technologicky na špičke, potreba zábehu je u nich takmer rovnako dôležitá ako kedysi. Menšie výrobné tolerancie a vývoj v oblasti materiálov aj mazív potrebu zábehu síce postupne znižujú, no tvrdenie, že dnešné motory môžete hneď od začiatku zaťažovať na maximum je hlúposť.

Motory zabehnuté z výroby sú mýtus

Často sa stretávam s názormi, že dnešné motory osobných vozidiel sú zabehnuté z výroby a môžu sa naplno zaťažovať hneď od začiatku. Keď sa tak nestane, motor zleniveje. Neviem odkiaľ na to ľudia chodia, ale z úst fundovaného technika alebo konštruktéra by takáto hlúposť nikdy nevyšla. Ak niekomu motor takéto zaobchádzanie náhodou toleruje, môže za to ďakovať len poctivej práci konštruktérov motora, ktorí tak trochu s hlúposťou užívateľov počítajú a súčiastky dimenzujú aj pre tieto prípady. Pri dnešných objemoch výroby motorov nie je technicky možné, aby bol každý motor na konci výrobného pásu zabehávaný. Povinnú skúšobnú prevádzku nepovažujte za zábeh.

Ak motor dlhodobo (!) zaťažíte hneď od začiatku, koledujete si minimálne o dva zásadné problémy. Prvým sú zapečené piestne krúžky a druhým (s tým úzko súvisiacim) je neskoršia vyššia spotreba motorového oleja. Pri necitlivom zaobchádzaní naozaj dosiahnete uvoľnenie motora a z toho vyplývajúci vysoký výkon, ktorý vás môže mylne presvedčiť o správnosti vášho štýlu zabiehania. Neskôr však zistíte, že olej dolievate častejšie ako sused, ktorý bol pri zábehu opatrnejší. Prekvapiť by vás v tom prípade nemali ani klepotavé zvuky od "vylágrovaných" ložísk kľukového hriadeľa. A to nespomínam kvílenie prevodovky a diferenciálov, ktorých sa zábeh týka rovnako ako samotného motora. Hlavné je, že ste svojim tvrdým prístupom nedovolili autu zlenivieť.

Zábeh sa netýka len motora

Treba si uvedomiť, že automobil je zložitý mechanizmus, ktorý sa skladá z mnohých celkov a súkolesí. Každá súčiastka, ktorá prichádza do styku s iným povrchom si musí "sadnúť" a prispôsobiť svoju polohu opačnej strane. Počas trenia dochádza k jemnému obrusovaniu vzájomne sa pohybujúcich povrchov. Ak je v tejto fáze obrusovania vyvíjaný na súčiastku neprimeraný tlak, ľahko môže dôjsť k nesprávnemu "sadnutiu" a vzniku nežiaducich netesností. Opatrný prístup si tak vyžadujú aj ozubené súkoliesia a ložiská v prevodovke a diferenciáloch. Usadiť sa musia aj brzdy. Nezabudnite, že ani nové pneumatiky nemajú maximálnu priľnavosť. Musia sa najskôr "strhnúť" a potom držia ako majú.
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Uživatelský avatar
rudolf.tomka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1710  Témata: 20
Registrován: 25.11.2009
Bydliště: Zborov  Slovakia (sk)
Sponzor (13) TOP sponzor (2)

Kia Soul (2009)
183000 km @ 7.50 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod centralnifido » 30.12.2009 23:41

Jezdi zcela normálně a nějak to šetřit nemusíš . Já mám 1.6 CRDi a 18.000 Km. Jede skvěle a spotřeba taky super . Tichý , svižný a super rychlý .
Uživatelský avatar
centralnifido Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 292  
Registrován: 06.07.2009
Bydliště: Česká Lípa  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
17600 km @ 5.5 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod JonnY » 31.12.2009 23:31

rudolf.tomka : suhlasim, ale asi by som to nevidel az tak pesimisticky. suhlasim ze zo zaciatku ho treba setrit, ale jazdit s uplne novym autom hned maximalkou snad nikto nepojde.
nakolko je nutne zabehavat prevodovku ci differencial je otazne, ale myslim ze to nieje nic zasadne. na druhu stranu uz sa mi stalo, ze od novosti bol problem hodit dvojku a po par tisic kma sa to (synchron) vybehalo.

o com vacsina ludi nevie je, ze dost dolezity je zabeh brzd. tam moze mat nejake extra namahanie brzd hned od novosti celkom negativne dosledky.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod rudolf.tomka » 31.12.2009 23:38

:D tak upresnil by som svoju odpoveď na zábeh motora, lebo to nie je moj názor , ale našiel som si zopár názorov na webe a tento mi pripadal taký najnormálnejší, a vidím, že táto téma je v kurze , lebo viacerí z nás sme možno majitelia novučičkého automobilu :kia: prvýkrát a nemáme osobné skúsenosti so zábehom resp. škodovky sa zabehávali ináč. ja som dal na odporúčanie servisného technika v Bardejove a zatiaľ som spokojný, auto fičí jedna radosť a keď poklesne aj spotreba tak O.K. :kia: :SK:
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Uživatelský avatar
rudolf.tomka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1710  Témata: 20
Registrován: 25.11.2009
Bydliště: Zborov  Slovakia (sk)
Sponzor (13) TOP sponzor (2)

Kia Soul (2009)
183000 km @ 7.50 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod centralnifido » 13.01.2010 00:33

Ahojky , vůbec bych toto neřešil tak dlouho sáhle jako ostatní tady . Auto jsem sice prvních 1000 km moc nevytáčel ale pak jsem začal jezdit zcela podle svého stylu který má určitě každý z nás . Občas jedu jako jak se říká dobytek ale nejvíce tak v obci 50 , mimo do 110 a na dálnici kolem 160 km/h . Auto mám Od 24.06.2009 a do teď mám najeto cca 18000 km. / dost s rodinou jezdíme / . CEED 1.6 CRDi 85 kw je skvěle zajetý , super zátah a krásně jede a spotřeba je při dodržování predpisů to je 50/90/130 km/h je 5.1 l/100 km , a při ostřejší jízdě kolem 6.3 l/100 km. Kdykoli se mi chce tak naklepu prdel i blbý Octávce . :lol: Nazdar a neřešte blbosti .Jezděte prostě jako vždy - NORMÁL . Fido
Uživatelský avatar
centralnifido Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 292  
Registrován: 06.07.2009
Bydliště: Česká Lípa  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
17600 km @ 5.5 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod Jindrous01 » 17.01.2010 23:28

chci se zeptat na zajíždění ted v zimě, stejně to nejde nějak moc zrychlovat tak jestli něco nezkazím když jezdím normálně a ne tak že hodně často měním otáčky a občas vytáčím, to prostě v tomto období nejde, mám ted najeto 1500km, díky za názor...
Jindrous01 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 63  Témata: 4
Registrován: 23.11.2009
Bydliště: karlovarsko  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
450 km @ 7.2 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod hermenet » 18.01.2010 00:13

Jindrous01 píše:chci se zeptat na zajíždění ted v zimě, stejně to nejde nějak moc zrychlovat tak jestli něco nezkazím když jezdím normálně a ne tak že hodně často měním otáčky a občas vytáčím, to prostě v tomto období nejde, mám ted najeto 1500km, díky za názor...

Já myslím, že v zimě se moc nevyřeší a normální jízdou se nic nezkazí. Asi bych to zbytečně nepodtáčel (pod nějakých 1500 otáček) a jinak bych jezdil, jak počasí dovolí (nebo spíš o něco pomaleji - nikdo se nechce vymáznout s novým autem, že ;) ).
KIA cee'd SW 1.4 CVVT 80.2 kW Active (2009) Obrázek
Uživatelský avatar
hermenet Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 204  
Registrován: 19.12.2009
Bydliště: Praha 4  Czech Republic (cz)
7. sraz Kia-Club.org (1)

Opel Zafira (2016)
90000 km @ 8.37 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod PARIK » 18.01.2010 14:29

Mám 1,6 Crdi najeto 19600 od začátku jezdím normálně jako se zajetým.Snažím se nemít méne než 1500 a ne víc jak 3500.Vyžší otáčky nemají smysl jedině na dálnici jede i 190. :) :kia:
PARIK Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 53  
Registrován: 14.05.2008
Bydliště: Hrbov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2008)
14500 km @ 5.2 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod Patrik » 18.01.2010 17:46

ja som ceeda sw 1,4 prvych tisic kilometrov jazdil tak okolo 3tisic otacok a potom som bol v Nemecku , kde som motor celkom slusne prevetral , rychlosti okolo 140 - 150 km/h , a myslim, ze ide celkom slusne . zatial mam ca. 10tis. km , tak uvidime ako to bude dalej
KIA cee´d sw 1,4 EX extra , pewter beige
Uživatelský avatar
Patrik Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 48  Témata: 1
Registrován: 03.01.2010
Bydliště: okres Trnava  Slovakia (sk)
6. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (2)

Kia cee'd SW (2009)
21800 km @ 6.9 l/100km

Re: Jak správně zajet nového cee´d-a SW?

Příspěvekod centralnifido » 20.01.2010 23:48

Ahojky , chlapy - ja mam 1.6 CRDi 85 kw a od 06.2009 , jezdím zcela normalne a jede super . nejsme v dobach Š 120 . Proste jezdete podle toho jak umite a jak jste zvyklí . ale pravda je ta že pod ott bych taky nešel . čus
Uživatelský avatar
centralnifido Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 292  
Registrován: 06.07.2009
Bydliště: Česká Lípa  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
17600 km @ 5.5 l/100km

Zábeh motora

Příspěvekod Pokemon » 25.03.2010 17:13

Hladal som, ale nenasiel som tu ziadnu temu ohladom zabehu s konkretnymi informaciami.
Kazda znacka je ina (aspon podla info co som nasiel na nete) a ku kazde aj radia trochu iny sposob zabehu.

Ako su na tom KIA auticka? Ako spravne zabehnut benzinovy motor?

Resp. inak, robim dobre ak:
- Nechavam motor po starte chvilu bezat na volnobehu (zahriatie)
- Neprekracujem 2500 otacok a snazim sa neklesnut pod 1500
- Brzdim motorom
- Po dojazdeni nechavam motor chvilu bezat na volnobeh

Vdaka za rady a typy (auto je fungl nove, nechcem zabeh podcenit).
KIA Cee'd SW 1.4 CVVT LX (2010)
Pokemon Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 10  
Registrován: 25.03.2010
Bydliště: BA  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2010)
6900 km @ 8.8 l/100km

Re: Zábeh motora

Příspěvekod ohen10 » 25.03.2010 17:25

Počuj Pokémon, v prvom rade gratulujem k novému autíčku :thu: Zábeh je podľa mňa, aspoň ako som sa dočítal a ako mi povedali tak prvých pár tisíc km, kde nemáš motor vytáčať nad 1/3 otáčok, samozrejme nepodtáčať a prudko nebrzdiť (samozrejme núdzovo treba) kvôli platničkám, aby si sadli ;) niečo málo píšu aj v manuále, prípadne nech niekto ďalší doplní svoje skúsenosti. Ja osobne auto len teraz začínam občas vytáčať nad 3 000 otáčok (7 000 km CRDi)
Tak si auto uži a prajem veľa šťastných km!!! ;) inak tuším to tu už bolo niekde riešené
Akustické vlny, šíriace sa zo zdroja v ľudskom hrdle, sa odrazia od bariéry geologického pôvodu so silou adekvátnou k pôvodnému impulzu. (Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva.)
Uživatelský avatar
ohen10 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 321  Témata: 13
Registrován: 17.04.2009
Bydliště: Nitra SR  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2009)
152000 km @ 6.0 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé