Co je v CZ v nejnovějším vydání ceníku:
Ceed (man. / DCT)
max. 197 (omezovač?)
0-100: 8,6 / 8,8 (stejné hodnoty i s nižším výkonem?), nikoli 9,9, někde jsem zahlédnul pro změnu 9,0 / 9,2
kombinovaná: 5,7 - 6,3 / 5,8 - 6,3
CO2 při kombinované: 128 - 142 / 131 - 143
dole už je poznámka "Hodnoty spotřeby paliva a emisí homologovány dle WLTP"
Pokud je něco jinak, bylo by to klamání spotřebitele. Už to jaksi není N/A. Možná se jenom "jistí", až servisy, či přímo sama auta budou kamsi posílat údaje o hodnotách z reálného provozu. Přiblížení realitě beru. Podle některých konfigurátorů do rozptylu hodnot promlouvá velikost kol, což také není nic ke zpochybňování.
Divím se, že se toho ještě nechytili nezávislí motorističtí novináři. Nějakou rozdílovou desetinu sekundy 0-100 nevnímám jako to nejpodstatnější, spíš by někdo mohl porovnat 60-100 (typický předjížděcí manévr, nájezd na dálnici), před tím a teď. Musím doufat, že je to naladěné přesně na toto (a hodnota bude stejná, nebo jen nepoznatelně horší), protože mám objednáno
Mimochodem 0-100 za 9,9 má stará 1,6 GDI 99 kW (krátký cee´d), to přece s turbem nemůže být stejné...
Spekulací mnoho a všude (zahraniční fóra), koncern H/K si za to může sám, když k tomu nevyslal do světa vysvětlující tiskovou zprávu atp. a nechal nejednoho zájemce bez odpovědi, co to snížení výkonu má znamenat. Čekal bych i aktivitu marketérů a advokacii otupění výkonové špičky a jak máme číst ta nová čísla. Ceed pojede podle všeho stejně, nebo téměř stejně, zatím to sundání výkonu jen hodně blbě vypadá a může se projevit na poptávce.
Beru i vysvětlení, že jsou v tom emise a snaha udržet výrobu a prodej spalováků, dokud to čím dál sešněrovanější rámec dovolí.
Kia cee'd 1,6 GDI, 50 tis. km, 6.7 l/100km
Kia Ceed SW 1,5 T-GDI DCT MY25, TOP+Business - čekatel