Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod patro16 » 06.11.2023 08:04

nie, auto nezobrazi ziadnu informaciu
KIA Ceed MY22 1.5T-Gdi Gold plus
patro16 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 239  Témata: 4
Registrován: 01.05.2022
Bydliště: Trenčín  Slovakia (sk)
27. sraz Kia-Club.org (1)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod TatkaSmoula » 06.11.2023 08:16

Tak se take pridam do klubu skubajiciho motoru.
Ceed 2016 1,4CVVT, najeto 190tis. Za studena cca kolem 2000 otacek proste skube a skube, postupne s ohrivanim se to zmensuje a neni tak caste. A hlavne to neni pokazde, jakmile se ohreje tak da pokoj a ten den jede uz normalne. Diagnostika absolutne cista.

Muj mechanik to tyden zkousel a na nic neprisel. Tak tedy rozebral cele sani, vse vymyl perchlorem, vse vycistil a ejhle, motor nahle jede jak za mlada. Priklani se k tomu, ze se dostal nejaky bordel na vahu vzduchu a delal obcas problemy.
Muj problem zda se byti vyresen.
TatkaSmoula Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 199  Témata: 9
Registrován: 09.01.2016
Bydliště: Cesky Krumlov  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2016)
16000 km @ 5.57 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Seki » 07.11.2023 16:15

patro16 píše:nie, auto nezobrazi ziadnu informaciu

Nazdar, iba pre zaujimavost, odkial mas takyto a mozno aj ine navody ako nieco nastavit bez diagnostiky a podobne.
Verim to mu ze ani v "autorizovanych" KIA servisoch nemaju paru o niecom podobnom.
Dakujem
Seki Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 14  
Registrován: 26.10.2023
Bydliště: Liptovský Mikuláš  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
39000 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 08.11.2023 07:46

TatkaSmoula píše:Tak se take pridam do klubu skubajiciho motoru.
Ceed 2016 1,4CVVT, najeto 190tis. Za studena cca kolem 2000 otacek proste skube a skube, postupne s ohrivanim se to zmensuje a neni tak caste. A hlavne to neni pokazde, jakmile se ohreje tak da pokoj a ten den jede uz normalne. Diagnostika absolutne cista.

Muj mechanik to tyden zkousel a na nic neprisel. Tak tedy rozebral cele sani, vse vymyl perchlorem, vse vycistil a ejhle, motor nahle jede jak za mlada. Priklani se k tomu, ze se dostal nejaky bordel na vahu vzduchu a delal obcas problemy.
Muj problem zda se byti vyresen.


Klasika , zaneradena klapka. Diagnostika v tomto pripade sice nevypise chybu, protote auto se snazi kalibraci klapky tento problem kompenzovat, ale voditkem je vyrazna zaporna hodnota LTFT fuel trimu.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Seki » 10.11.2023 22:17

therion píše:Naco je dobra "adaptace"? Ona to totiz neni adaptace , ale kalibrace potenciometru , ktery ECU vysila informaci v jake poloze je plynovy pedal. A jelikoz je kazdy potenciomet z vyroby trochu jiny a podleha pri pouzivani opotrebeni je treba ECU rict jaky ma fyzicky rozsah. A v pripade jeho opotrebeni a vymeny musi byt dostupna jeho rekalibrace. Adaptacni hodnoty motoru jsou na potenciometru plynu nezavisle protoze jsou to hlavne data z uzavrene emisni smycky. Vnejsi vstupy maji kalibraci vestsinou nezavisle.

Ahoj, skusil som podla navodu tu kalibraciu pedalu/potenciometra. Mam pocit ze je to lepsie ale stale to je na prd a cuka to pri minimalnom stlaceni alebo uvolneni pedalu. Myslite ze by mohol byt aj ten potenciometer od vyroby vadny a ze by som to mohol skusit riesit s Kiou v ramci zaruky, myslim vymenu toho potenciometra? Neviem cie je to nejaky drahy nahradny diel? Nachadza sa priamo pri pedale? Akym sposobom pedal ovlada potenciometer? Stlaca ho alebo otaca? Este ma napada ci je tam ten potenciometer spravne fyzicky namontovany, ci tam nie je daka vola alebo nespravna poloha alebo podobne. Dakujem za odpovede
Seki Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 14  
Registrován: 26.10.2023
Bydliště: Liptovský Mikuláš  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
39000 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 11.11.2023 08:59

Na to existuje jednoduchy test, kdy jakoukoli diagnostikou nastes hodnotu pedalu a pomalu ho stlacis. Pokud hodnoty kopiruji plynule stlaceni pedalu a nepreskakuji je vse ok. Nevim co mas za motor, ale spise to bude problem jak jsem psal vyse- skrtici klapka. Ono totiz pri te "kalibraci plynu" kterou tu kolegove aplikuji dojde mimochodem i ke kalibraci klapky , kterou muzes provest samostatne.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod johnyfly1 » 11.11.2023 09:07

aj skrtiaca klapka ide kuknut na diagnostike v akej je pohole cize dalo by sa teoreticky vycitat ci nejde nejak sekano
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 11.11.2023 09:41

Poloha klapky se vybavuje krokovym motorem , ten pohyb neni nikdy uplne plynuly. Gor v poloze, kdy je temer zavrena a pres nanos karbonu nedovira a ECU se to snazi kompenzovat rekalibraci ve "volnych chvilich". Zanesena klapa dokaze hodne zmenit charakter motoru zvlaste v oblasti dolnich 30% otacek/vykonu
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Seki » 11.11.2023 19:59

therion píše:Na to existuje jednoduchy test, kdy jakoukoli diagnostikou nastes hodnotu pedalu a pomalu ho stlacis. Pokud hodnoty kopiruji plynule stlaceni pedalu a nepreskakuji je vse ok. Nevim co mas za motor, ale spise to bude problem jak jsem psal vyse- skrtici klapka. Ono totiz pri te "kalibraci plynu" kterou tu kolegove aplikuji dojde mimochodem i ke kalibraci klapky , kterou muzes provest samostatne.

Ahoj, mam motor 1.5 TGDI, 09/2021.
Cize myslis ze nema zmysel riesit s Kiou reklamaciu potenciometra/plynoveho pedalu?
Ak by mal byt problem v skrtiacej klapke co s tym?
Kde sa klapka nachadza?
Moze byt zakarbonovana klapka ked bolo sanie zakakarbonovane?
Je mozne tu klapku vycistit alebo reklamovat ak je vadna?
Sanie mi cistili tryskanidekarbonizovali v ramci zaruky v KIA servise (popisoval som problem s motorom tu viewtopic.php?f=31&t=9526&view=unread#unread).
Neviem kto a ako jazdil s tym autom ked bolo sanie totalne zakarbonovane pri takom nizkom najazda (bol som sa na to pozriet ked zdemontovali sanie).
Auto mam par mesiacov, teraz najazd 40 000 km a som z toho nestastny.
V Kii sa ma samozrejme snazili zbavit s cim kolvek som prisiel.
Po skusenostiam s nimi nevidim z ich strany zaujem o riesenie problemov.
Napadlo ma este to ze moje auto bolo vyrobene v uplnych zaciatkoch produkcie 1.5 TGDI, cize tam moze byt mnoho nedostatkov a dielov ktore boli odvtedy inovovane lebo boli vadne alebo problemove.
Ako som uz pisal riadne ma stve ze som si kupil zanovne auto za pre mna vela penazi a nemam z neho radost :-(
Sorry ze sa tu rozpisujem, ale som z toho celkom nestastny.
Je mi jasne ze Ceed je iny ako napr. Octavia, ale ta zase cenovo pada niekde inde tak by aj vyhotovenie mohlo byt lepsie?
Jazdim na Octavii poslednej generacie niekedy v praci a ta 1.5 TSI sa sprava uplne inak, za mna o mnoho lepsie, nie je tam ziadne cukanie a funguje to kultivovanejsie.
Dakujem za akekolvek rady pri rieseni mojho problemu.
Seki Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 14  
Registrován: 26.10.2023
Bydliště: Liptovský Mikuláš  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
39000 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod patro16 » 11.11.2023 21:41

- klapka je dostupna hned spredu motora diel 3510008200, na obrazku cislo 35100
- pokial mali dole cele sanie a cistili ho + vsetko okolo tak len hlupak by nevycistil aj tu klapku pokial bola spinava alebo zakarbonovana.
- samozrejme klapku je mozne vycistit - ci je vadna zisti diagnostika, idelane prezerat live data za jazdy, nezabudat ze po vycisteni treba urobit reset jej adaptacnych hodnot.
- bol si informovany co vsetko cistili na motore?

- najjednoduchsie co mozes urobit na zaciatok sam je vyjazdit to co mas v nadrzi, natankovat plnu nadrz premioveho benzinu (napr.OMV MaxxMotion Super 100plus) + prilial by som aj 60ml vif benzin a poriadne to prehnat po dialnici dlhsou jazdou vo vyssich otackach 4000<.
KIA Ceed MY22 1.5T-Gdi Gold plus
patro16 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 239  Témata: 4
Registrován: 01.05.2022
Bydliště: Trenčín  Slovakia (sk)
27. sraz Kia-Club.org (1)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 12.11.2023 13:55

Sundat hadici z telesa klapky je otazka minuty. Potom at nekdo seslapne plyn a klapku otevre. Pokud bude prostor za klapkou cerny je pravdepodobne ze je klapka pricpana a nedovira. Pri cisteni je treba dbat nato by cistici prostredek vytekl ven a ne do motoru.

Vizualni rozdil mezi znecistenou a cistou klapkou neni velky , ale to je jen zdani.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod johnyfly1 » 12.11.2023 14:38

a co je na tom pravdy ze pri kiach sa uz pri zoslapnuti plynu na 30% otvori klapka na plno? tusim o tom hovoril bud chvala alebo niekto z toopspeedu co som kukal na diagnostike tak na venge 1,6cvvt to tak nieje... na akych modeloch to je tak?
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod MP1 » 12.11.2023 15:03

Vraj Rio/Stonic/Picanto 1.2 DPi.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line a Proceed GT
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2626  Témata: 21
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2023)
18000 km @ 6.5 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 12.11.2023 15:28

Dela to tak hromada atmosferickych motoru. Klapka klade odpor a snizuje efektivitu plneni a tak byla snaha ji otevrit co to slo a dat vetsi prostor delce vstriku paliva. Dnes uz to moc nejde neb emise.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Seki » 12.11.2023 15:55

patro16 píše:- klapka je dostupna hned spredu motora diel 3510008200, na obrazku cislo 35100
- pokial mali dole cele sanie a cistili ho + vsetko okolo tak len hlupak by nevycistil aj tu klapku pokial bola spinava alebo zakarbonovana.
- samozrejme klapku je mozne vycistit - ci je vadna zisti diagnostika, idelane prezerat live data za jazdy, nezabudat ze po vycisteni treba urobit reset jej adaptacnych hodnot.
- bol si informovany co vsetko cistili na motore?

- najjednoduchsie co mozes urobit na zaciatok sam je vyjazdit to co mas v nadrzi, natankovat plnu nadrz premioveho benzinu (napr.OMV MaxxMotion Super 100plus) + prilial by som aj 60ml vif benzin a poriadne to prehnat po dialnici dlhsou jazdou vo vyssich otackach 4000<.

Vlastne som iformovany o tom co cistili nebol, ani mi nedali ziadnu servisnu spravu co robili, mali mi dat papier dodatocne, ja som bol rad ze motor funguje hladko po vycistenui a zabudol som na to, budem si to pytat.
Bol som sa len osobne pozriet ako vyzerali sacie priestory s ventilmi, bolo to neuveritelne zakarbonovane.
Ako som pisal, moc im neverim, trvalo mi nielko tyzdnov kym som ich presvedcil ze motor nefunguje spravne, stale vyhovorky na benzin a podobne, podla mna vacsiny ludi by sa zbavili s tym ze auto je OK, kedze kontrolka chyby motora nesvietila.
Po x scenaroch so svieckami, cievkami a zalomenym kablikom prislo na koniec so scenarom zakarbonovaneho sania, tiez som tomu neveril az kym som to nevidel.
Pochybujem ze cistili aj skrtiacu klapku, auto mi odovzdali a ked som otvoril motor zostal som zhrozeny.
Vsetko bolo zasrane od tych granul ktorymi to triskali plus zatecene a zastriekane niecim dalsim co pouzili.
Pytam sa ich ci su v pohode s tym ze motor a kapota zvnutra je nahruba zaspinena a predtym vsetko bolo ciste.
Auto som im pristavil po tyzdni na vycistenie motora ale moc tomu nedali, poklzali ale uz som sa snimi nenatahoval.
Cize za mna som si predstavoval sluzby v autorizovanom service inak, nenazyval by som ich hlupakmi ale mozno fusermi a gebrosmi.
Nikdy som moje predchadzajuce auta neservisoval v autorizovanych servisoch, vacsinou sam doma bezne veci a ostatne v malych servisoch, zostal som teraz neprijemne prekvapeny postupmi a kvalitou prace v KIA servise.

Potom som s nimi riesili toto cukanie pri preradovani a tu citlovost plynoveho pedalu.
Mali udajne aktualizovat SW riadiacej jednotky, lebo auto dovtedy v Kia servise nebolo, leasingovka ktora auto mala ho servisovala v ramci blokovej vynimky vo svojom servise. Ci vobec ten SW aktualizovali neviem povedat.
Nasledne som ich vyzval aby resetovali tie adaptacne hodnoty motora o ktorych som sa dozvedel, to udajne tiez spravili.
Podla veduceho servisu sa auto sprava standardne.

Cize teraz pozriem sam tu klapku ak sa da jednoducho zdemontovat, v akom stave je.
Ak by som ju nahadou cistil viem vyresetovat jej adaptacne hodnoty ako pises sam doma alebo nie?
Pomoze potom ta kalibracia plynoveho pedalu?

VIF do benzinu uz tiez preventivne davam.
Pouzil som po vycisteni sania motora preventivne aj aditivum na dekarbonizaciu motora BG 208 44K FUEL SYSTEM CLEANER PLATINUM.

Podla tvojej rady natankujem premium 100 benzim a pojdem to prehnat, ale neviem si predstavit ako to pomoze.

Nasledne sa s nimi asi budem natahovat dalej.
Uz asi budu zo mna chori, ale ked je auto za 18 000 EUR v zaruke a nefunguje, tak sa nehodlam vzdat.
Co mam ale od nich ziadat, ze teda co je nefunkcne?
Napadlo ma este od nich ziadat skusobnu jazdu na novom rovnakom aute a zistit ci sa tak sprava aj uplne nove auto alebo nie.
To by asi bola tiez forma skusky spravnosti?
Dkujem za odpoved.
Seki Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 14  
Registrován: 26.10.2023
Bydliště: Liptovský Mikuláš  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
39000 km @ 0 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé