
Aifell píše:Kluci chtěl bych se jen zeptat k otáčkám motoru, jestli mi to točí stejně jako vám. Mám 1.4 SW a včera když jsem jel po dálnici tak při 5 kvaltu na 4.000 ot. mi ceedáček jel 130 km/h, při 5.000 ot. už jsem jel 160 km/h. Přijde mi, že auto při těchto rychlostech má nějak moc otáček a vždy bych při těch 4.000 ot. a 5 kvaltu nejraději řadil dále, ale už nemám coa to jedu jen 130 Km/h
ferino píše:Ale zase si priznajme, ze 1.4 nie je zrovna motor vhodny na dialnicu. Tam to chce vyssi objem alebo turbo. Ak ta jazda po dialnici nie je pravidlom, ale vynimkou, tak ta 1.4 je pre bezneho uzivatela postacujuca si myslim.
hermenet píše:@ ferino:
Nechci se moc hádat. Ale jezdím hlavně po městě a po dálnici, a tak mě tvůj názor, že by 1.4ka na dálnici nebyla vhodná, trochu vyprovokoval. Vždyť jede 130 km/h zhruba v otáčkách, ve kterých disponuje nejvyšším krouticím momentem, a její dynamika je proto optimální a ve všech normálních situacích pro mne dostačující (mluvíme doufám o cestování, nikoli o závodění). Spotřeba kolem 7 l při 130 km/h je podle mne slušná. Nevím, jestli dynamičtější benzínové vozy, turba a dvoulitry umějí jet touto rychlostí laciněji (). Nezdá se mi to, ale jestli ano, tak pak ten argument samozřejmě beru. Hluk tam trochu je, ale je to při této rychlosti především hluk aerodynamický. Motor mi začíná ječet až kolem 140ti. To je pak adrenalin
. Co mně spíš vadilo, že při rychlostech nad 160 km/h už to hůř drží na silnici. Chtělo by to do Německa něco hlavně těžšího a s lepším podvozkem.
Mark77 píše:Každej porá počítá návratnost kolik musí najezdit.. blbost kašlete na to... Já bych neměnil za benzin ten krouťák 255nm tam prostě je v kopci znát..
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé