
Z jejich popisku se taky da neco vic zjistit o teto kapaline:
CROWN A-110 phosphate type of long life antifreeze & coolant with the change interval of 10 years or 200,000km.
Je to fosfatovy typ s dlouhou zivotnosti 10 let nebo 200tis. km.
This product does not contain nitrite, borates, silicate, and amine.
Kapalina neobsahuje dusitany, boraty, silicaty a aminy.
This product meets the standard for long life antifreeze & coolant of Hyundai-KIA Motors.
Splnuje standardy pro long life chladici kapaliny Hyundai a Kia.
Dokonce se mi podaril sehnat i MSDS v Cestine, zde je detail slozeni:
Kdyz jsem hledal MSDS u nas bezne dostupnych kapalin, tak jsem nasel vetsinou jen Carline MSDS a ani jeden jejich typ G11, G12, ... nema stejne slozeni, vlastne se mi nedarilo najit ani v cizine pomalu nic s podobnym slozenim


Koukal jsem i do manualu stareho cee'da[ED] a Sorenta [Bl], ty oba maji predepsanou vymenu po 60mes. nebo 90tis. km, cee'd[JD] i moje Sorento[XM] ma uz predepsanou vymenu po 168mes. resp 120mes. nebo 210tis. km

Tak a abych to zamotal kouknul jsem do knizky Santa Fe (motor D4EB) r.v. 2008, ktere ma obdobny motor jak moje Sorento (motor D4HB) r.v.2010 a tam je u chladici kapaliny doporucena vymena kazdych 24mes. a nebo 30tis. km. Volam tedy do dvou servisu, abych zjistil, co je tam za typ, barva je taky zelena jak v Sorentu. V prvnim servisu se dozvidam, ze za tech deset let, bylo-li auto v servisu na doliti chl. kapaliny, mi tam urcite uz nikdo dolil nejspis i neco jineho, nez tam bylo z vyroby a ze pravdepodobne tedy G11. Castecne priznal, ze pouzivaji taky G11, ale spis pak tvrdil, ze maji sud Shell GlycoShell a ten pouzivaji. Na internetu je tento popis pro GlycoShell:
Nově vyvinutá celoroční nemrznoucí a chladící kapalina Shell GlycoShell je určená pro použití v moderních i starších chladících systémech spalovacích motorů. Je založena na bázi ethylenglykolu, neobsahuje žádné dusitany, aminy ani fosfáty. Díky obsahu speciálních přísad poskytuje chladícím systémům vynikající ochranu před korozí, usazeninami a chrání motor před zamrznutím a přehřátím. Nemrznoucí kapalina Shell GlycoShell je plně slučitelná s těsněním, plastickými a gumovými součástmi chladících systémů. Tato kapalina byla vyvinuta, aby splňovala požadavky všech evropských výrobců motorů. Je vhodná pro použití v osobních a dodávkových automobilech, nákladních vozech, autobusech atd. Shell GlycoShell by neměl být míchán s chladícími kapalinami bez obsahu silikátů. Za běžných provozních podmínek je životnost kapaliny Shell GlycoShell 2 roky. Při určování výměnného intervalu nemrznoucí kapaliny se vždy řiďte doporučením výrobce motoru nebo vozidla! Je doporučeno použití minimálně 33% roztoku Shell GlycoShellu s vodou. Shell GlycoShell zaručuje: bezpečnou ochranu chladících systémů před mrazem vynikající protikorozní ochranu dlouhou životnost slučitelnost s těsněním, gumou a plastickými hmotami.
Cervene vyznacene veci vylucuji, ze by to bylo neco podobne jak originalni Long life, interval vymeni taktez. Diky poznamce, ze by se mela misit s kapalinami, ktere obsahuji silikaty to ma blizko opet ke G11 i kdyz silikaty muze obsahovat i G13.
No a v druhem Hyundai servisu jsem se dozvedel, ze vlastne nevedi, co tam motoristum davaji, ze jim to chodi v sudu od vyrobce
