Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 30.10.2023 08:52

100oktan nebo vif.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Seki » 30.10.2023 09:11

patro16 píše:tym co pocituju trhanie na 1.5 T-Gdi, mozete skusit reset adaptacnych hodnot pre plynovy pedal /funguje aj pre Hyundai/
- niekomu to pomohlo vyriesit problem nastalo a niekomu docasne pokial nebola ina zavada.

>> Postup pre auta s manualnou prevodovkou: << /s automatom to bude podobne/
1. pri vypnutom aute stlacte plynovy pedal uplne na podlahu / doraz a drzte stlaceny
2. stlacte tlacidlo startovania dvakrat > poloha ON (nestlacajte spojku, motor vypnuty) alebo v pripade klucoveho startovania otocte klucom do polohy ON
3. plynovy pedal drzte uplne stlaceny na podlahe /doraz cca 60 sekund
4. pustite plynovy pedal
5. vypnut auto startovacim tlacidlom alebo v pripade klucoveho startovania otocte klucom do polohy lock
6. reset adaptacnych hodnot pre plynovy pedal je kompletny

Ahoj, dakujem za radu, dnes to skusim, dufam ze to pomoze. Pocul som o tychto adaptacnych hodnotach motora, aj som to ziadal aby to v servise KIA nastavili/vyresetovali.
Ci to ale spravili neviem, po skusenostiach s ich postupmi, slubmi a ... im uz moc neverim.
Chcem sa len opytat ci su tie adaptacne hodnoty zvlast pre plynovy pedal a zvlast pre motor alebo je to jedno a to iste?
Inak celkom nerozumiem na co je takato adaptacia dobra, zbytocne je to asi prekombinovane a v konecnom dosledku to nesplna svoj ucel ale komplikuje ludom zivot.
Seki Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 14  
Registrován: 26.10.2023
Bydliště: Liptovský Mikuláš  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
39000 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 30.10.2023 15:03

Naco je dobra "adaptace"? Ona to totiz neni adaptace , ale kalibrace potenciometru , ktery ECU vysila informaci v jake poloze je plynovy pedal. A jelikoz je kazdy potenciomet z vyroby trochu jiny a podleha pri pouzivani opotrebeni je treba ECU rict jaky ma fyzicky rozsah. A v pripade jeho opotrebeni a vymeny musi byt dostupna jeho rekalibrace. Adaptacni hodnoty motoru jsou na potenciometru plynu nezavisle protoze jsou to hlavne data z uzavrene emisni smycky. Vnejsi vstupy maji kalibraci vestsinou nezavisle.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod patro16 » 30.10.2023 17:57

@therion sa rozpisal, v skratke nieje to to iste.
KIA Ceed MY22 1.5T-Gdi Gold plus
patro16 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 239  Témata: 4
Registrován: 01.05.2022
Bydliště: Trenčín  Slovakia (sk)
27. sraz Kia-Club.org (1)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Madbugie » 30.10.2023 21:47

mne to ani nejak extra netrhalo, ale tak som to skúsil... šak čo sa môže stať :D a eňo ňuňo...

možno je to placebo, ale uvedomil som si, že predtým mi auto pri preraďovaní medzi rýchlosťami, alebo ak som napr išiel na voľnobeh a zaradil som trebárs 3ku a pridal plyn, tak auto sem tam cukalo ako "začiatočníkovi"

a po tomto sa zdá, že plyn reaguje naozaj trošku inak, plynulejšie... spiatočka je v pohode, žiadne cukanie... predtým akokeby prvých čo ja viem 10-15% citlivosti pedálu chýbalo, prišiel nárasť a auto cuklo... teraz pekne plynule sa dá aj na 1ke rozbehnúť...

mňa ešte napadla jedna vec, auto sa učí aj počas jazdy ECU... na Mitsubishi som s tým mal problém, stačí odpojiť baterku, nechať "zresetovať" riadiacu jednotku, inak povedané vráti sa na továrne nastavenia a na prvých 10 km sa potom nakalibruje... lebo predsa len podmienky sa menia, auto mám 2 roky, zmenil sa benzín na E10, vzduchový filter sa zaniesol, proste jedno s druhým...

ale teda, že sa dá "zresetovať" aj plynový pedál, to som počul prvý krát... a zdá sa, že to funguje... ;-)

takže za mňa, smelo do toho, vyskúšajte... zatial len prvá 15 km jazda, zajtra to budem podrobnejšie sledovať, keď budem sám v aute, ako sa to správa...
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 178  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 31.10.2023 07:50

Adaptacni hodnotx jsou adaptacni prave proto, ze se neustale meni. Takze vymena filtru nebo prechod na jine palivo je vcelku rychle (v ramci jedne delsi jizdy) zohlednen. Tato vlastnost ECU je primarne urcena ke kompenzaci opotrebeni motoru , saciho a emisniho systemu. Bez techto promennych by auto se zanesenym filtrem, skrtici klapkou atd neudrzelo ani volnobeh. Je to take jedna z moznosti jak overit stav motoru. Tim ze motor nastartuje s tovarnim nastavenim a ECU zjisti nesrovnalosti ktere musi po uzavreni emisni smycky par minut po startu ihned zacit kompenzovat se da usoudit na kondici pohonne jednotky. Motor v dobre konci nebude mit po 100 000km vetsi odchylky v priprave smesi jak 2-3%.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Madbugie » 31.10.2023 10:56

tak mám pocit, že napr. správanie sa plynového pedálu, keď je motor podtočený, je jemnejšie, plynulejšie...

príklad: ideš v meste 50kou, zaradená 4ka, z nejakého dôvodu spomalíš na 40, čo znamená cca 1250 otáčok, čo je na turbobenzín už málo, ak som predtým pridal plyn, auto výraznejšie "dunelo" to je to špatné nízkootáčkové spalovanie, teraz je ten prechod "hladší", a to cúvanie je paráda, žiadne skackanie... jemné cukanie pri 1 a preradení z 1 na 2 ostalo, ale citelne menšie ako predtým...

takže placebo, neplacebo, u "mňe dobrý", auto má 2,5 roka 42 000 km

tento reset hodnôt určite budem robiť, minimálne každú jar pri prezúvaní ;-)
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 178  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod tom247 » 31.10.2023 11:01

fuuu 1250 ot?!
vsetko pod 2000 je malo. netreba sa toho bat. treba aplikovat taliansky servis! tych par deci spotreby navyse nikoho nezabije.
Ceed SW MY22 1.5T GT-Line
Obrázek
Uživatelský avatar
tom247 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 300  Témata: 5
Registrován: 18.06.2022
Bydliště: Slovakia  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2022)
0 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 31.10.2023 12:14

Madbugie píše:tak mám pocit, že napr. správanie sa plynového pedálu, keď je motor podtočený, je jemnejšie, plynulejšie...

príklad: ideš v meste 50kou, zaradená 4ka, z nejakého dôvodu spomalíš na 40, čo znamená cca 1250 otáčok, čo je na turbobenzín už málo, ak som predtým pridal plyn, auto výraznejšie "dunelo" )



Tvl a pak se clovek muze divit, ze jsou lidi schopni znicit motor jeste v zaruce , ktery by jinak natocil 300 000km bez problemu. Takovym napatri do ruk nic jineho nez automat. Jezdit s benzinem jak s dieslem to uz chce hodne technicke ignorace : (((
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Madbugie » 31.10.2023 14:17

chlapci klííídek, a nohy v teple...

za tých 42 tis. km jazdy po meste a medzimeste, diaľnice málo, korónových lockdownových časov, mi ani raz nebliklo GPF svetielko a že sme donedávna jazdili po meste toho dosť (krátke 1 až 2 km trasy)

popíše mi, na akých otáčkach cúvate, alebo idete 45 v meste na tých automatoch... práveže automaty v mene Greedy Deal filozofie tie motory podtáčajú... preraďujú pri najbližšej možnej príležitosti na vyšší stupeň, okrem S režimu, ak sa riadia logikou, ako na manuále ukazuje asistent preraďovania, kde pri 65 kmh ti káže hodiť 6-ku

že automat... ďakujem pekne... kde dízle končia, petrolheadi iba začínajú (prečo inak by som si kůpil 160 koníkov v turbe) :tongue: :tongue: :tongue:

modelová situácia, ideš v meste 50kou = 4ka = 1500 ot... a niekto pred tebou pribrzdí na 45-40, hodí automat 3-ku?

PS keď vidím čo robí automat v bratovej Arkane, trhá mi uši... preradí do 1200 otáčok, a to je oturbená 1,2ka tuším uff
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 178  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 31.10.2023 18:38

Jenze ten automat řadi i podle zatizeni neb jednotka vi na kolik je motor zatizeny coz valna cast ridicu nevi. Sw nebude trapit 100% zatizeny motor v 1200ot.

"že automat... ďakujem pekne... kde dízle končia, petrolheadi iba začínajú (prečo inak by som si kůpil 160 koníkov v turbe) :tongue: :tongue: :tongue:"

Ano motory vytacene k 5-6 pravidelne za ucelem dekarbonizace konci s masivni spotrebou oleje....

Boze boze....
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Turudumdum » 01.11.2023 23:18

Hehe, tak jsem to s tím pedálem také zkusil a fakt je to neuvěřitelné. Byl jsem původně trochu rozčarovaný, že rozjezdy a přeřazování je takové ucukanější než jsem byl zvyklý, pak už jsem se tomu přizpůsobil, zvyknul a docela to šlo. Po kalibraci pedálu dle návodu se plyn chová citelně jinak, jemněji, rozjezdy, přeřazení jsou jak bych čekal.

Třeba je to placebo efekt, ale i tak díky za něj :hurray:
Ceed SW MY23 1.5 T-GDI 6MT Top Premium
Turudumdum Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 41  
Registrován: 10.02.2023
Bydliště: CZ  Czech Republic (cz)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Madbugie » 02.11.2023 10:10

najviac je rozdiel poznať, cukanie sa vytratilo, ako som tak zatiaľ vypozoroval:

- pri cúvaní (lebo to je vždy so spojkou, pokiaľ necúvame rýchlo na rovine...),
- jazda v kolóne v meste, kde ideš veľmi pomaly na minimálnych otáčkach, čiže niekde medzi 1000-1500 ot., tzv. keď sa ide krokom...

takže zatiaľ som si povedal, že minimálne 2x do roka - keď budem prezúvať letné/zimné zresetujem pedál a hotovo ;-)
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 178  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Seki » 02.11.2023 10:15

Ja som to teda zresetoval a mam tiez pocit ze sa auto sprava lepsie a ze aj pri preradovani je to cukanie jemnejsie.
Bol som uz na to tak zamerany a tak ma to stvalo, ze uz mam z toho auta celkovo nie moc dobry pocit.
Dufam ze sa to casom jazdenim zmeni a zvyknem si.
Nebudem sa citit ako pisal Madbugie ako "zaciatocnik" pri kazdom preradeni alebo stlaceni/uvolneni plynoveho pedalu.
Dakujem za radu.
Seki Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 14  
Registrován: 26.10.2023
Bydliště: Liptovský Mikuláš  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
39000 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod ttecko » 06.11.2023 07:08

patro16 píše:tym co pocituju trhanie na 1.5 T-Gdi, mozete skusit reset adaptacnych hodnot pre plynovy pedal /funguje aj pre Hyundai/
- niekomu to pomohlo vyriesit problem nastalo a niekomu docasne pokial nebola ina zavada.

>> Postup pre auta s manualnou prevodovkou: << /s automatom to bude podobne/
1. pri vypnutom aute stlacte plynovy pedal uplne na podlahu / doraz a drzte stlaceny
2. stlacte tlacidlo startovania dvakrat > poloha ON (nestlacajte spojku, motor vypnuty) alebo v pripade klucoveho startovania otocte klucom do polohy ON
3. plynovy pedal drzte uplne stlaceny na podlahe /doraz cca 60 sekund
4. pustite plynovy pedal
5. vypnut auto startovacim tlacidlom alebo v pripade klucoveho startovania otocte klucom do polohy lock
6. reset adaptacnych hodnot pre plynovy pedal je kompletny


Ahoj, prosím o informaci, zda-li nějak zjistím, že kalibrace proběhla úspěšně? Potvrzení na display, nebo něco takového tam proběhne? Děkuji
Ceed SW MY21 1.5T-GDi, spotřeba 5,7/50kkm
Uživatelský avatar
ttecko Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 19  
Registrován: 16.07.2023
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé