od therion » 03.11.2021 09:20
V manuale k autu je vylozene zakazane pridavat aditiva do oleja a odporucany benzin je natural 95 (bez uvedenia aditiv)
To je samozrejme kravina , zjevne jsi necetl navod. ten hovori pravy opak viz priloha:
Moj nazor je, ze aditiva do benzinu su vacsinou len nejake "lahke" oleje (petrolej, alebo parafin), ktore nezvysuju dymyvost a zaroven "primazavaju" motor
dalsi kardinalni kravina , prostuduj si slozeni napr vifu:
PŘEHLED HLAVNÍCH ADITIV DO BENZINU A JEJICH FUNKCE
1. Přísady zvyšující oktanové číslo, což mohou být i některé sloučeniny kovů (jelikož se již nesmí používat olovo, jsou to pentakarbonyl železa, karbonyl niklu, ferocen nebo tetraethylcín)
2. Detergenty neboli čistící přísady, které odstraňují úsady v sacím systému motoru. Jsou to amidy mastných kyselin, sloučeniny isobutylenu s anhydridem kyseliny jantarové, deriváty alkylfenolů a jiné dodávané naředěné vhodnými rozpouštědly.
3. Antioxidanty neboli inhibitory oxidace, které zabraňují tvorbě pryskyřic, když je benzin delší dobu vystaven světlu nebo vyšším teplotám. Lze použít např. alkyl-p-fenylendiaminy, alkyl-p-aminofenoly a alkylfenoly, které rozkládají peroxidové radikály.
4. Inhibitory koroze, kterou způsobuje v palivovém potrubí přítomnost vody. Mohou to být např. vyšší alkoholy, mastné kyseliny nebo jejich aminy, které vytvářejí na povrchu kovů tenký hydrofobní ochranný film zabraňující kontaktu s vodou.
5. Deaktivátory kovů, které katalyzují oxidační reakce a tím snižují účinek antioxidantů. Velmi účinné jsou sloučeniny mědi, příkladem přísady tohoto typu je N, N´-disalicyliden-1,2-propandiamin.
6. Mazivostní přísady. Dříve se do benzinu přidával olej v poměru 1:400, nyní se používají mazivostní přísady, které navíc snižují tření. Právě v tomto případě se pravý účinek této přísady může třeba na spotřebě projevit až po ujetí několika tisíc km.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.