Moderne turbobenziny sa uz zlozitostou pomaly vyrovnavaju dieslom, tak to je prast jak uhod

Uz maju turba, common rail, dvojhmoty, zachvilu aj FAPy... Hold dnes si uz clovek nemoze kupovat auto na 15 rokov...
A osobna skusenost 1.4 CVVT vs. 1.6 CRDi (+20kw, ale aj +250kg) - v diesli mi chyba vykonova spicka, idem obiehat, kickdown, DCT tam hodi stvorku, motor huci a subjektivne sa nic nedeje (aj ked objektivne auto leti dopredu). Az ked zaradi do oblasti 2500-3000, tak turbo fukne naplno a citim jak ma opre do sedacky. Na to si treba zvyknut, ze netreba dat na subjektivny pocit. Inak benzin bol vyborny na okreskove roviny a na trochu zabavy v serpentinach na kvalty 2-3-4. Tam sa dalo krasne vyzit s atmosferickym tocivym charakterom, aj ked 2.0 VTEC z CTR 8G by bol asi daleko zabavnejsi
Najvacsi rozdiel v prospech CRDi pocitujem na dialnici a v tiahlych stupaniach. Tam, kde Rio potrebovalo do kopca 4000 otacok, CRDi si s prehladom drzi rychlost uz pri 2000 a hlavne ma daleko vacsiu ochotu zrychlovat (a to sa tyka celeho spektra otacok!). Predsalen, CRDi ma od 1100 az po 4300 otacok krutak cez 200Nm, pricom medzi 1300-3800 to je 250Nm a viac. A dialnicu snad netreba komentovat, tempomatovych 140 si CRDi na sedmicke drzi kopec-nekopec, motor je vyborne odhlucneny a v tomto rezime ho takmer nepocut. CVVT tam tocilo uz 4000 a nebolo to moc prijemne ani akusticky ani dynamicky ani spotrebou.
A este nieco - CRDi a vseobecne diesly na mna posobia trochu bezcharakterne, mierne sterilne, tak ze si svoju pracu vykonaju s prehladom, ale ziadnu zabavu netreba cakat. Na druhej strane, keby chcem zabavne auto, tak si nekupim Ceeda

Teda mozno GT, ale s nim som nejazdil. Je to o prioritach a rentabilnosti, kazdy si musi sam spocitat, ci sa mu to vyplati. U mna to bolo tak nejak jasne, kedze vstupna investicia bola prakticky totozna ako keby si kupim GDI
