Zajetí nového auta

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Příspěvekod thunder » 09.11.2007 18:30

Raven píše:
Martin píše:První jízda od prodejce byla opravdu klidná, abych se tak něják seznámil s autem. Po zhruba 400 km jsem začal auta lehce roztahovat do otáček. Teď mám před sebou delší cestu tak ho hlavně nedržet pořád ve stejných otáčkách a občas ho trochu víc rozjet.


Tož ogaři, moc to žerete. Hned z obchodu sem zkusil gde je omezovač (jasný, že né na pětku, inu Vysočina). A pak sem s tim jezdil jako s minulým (R19 16V).
Tj. od 3000 do omezovače. A teď po 5000 km to jede dle mých představ :twisted:
Akorát se studeným se snažím pod 3000ot.

:shifty: podla tvojich predstav?a to je ako?
Uživatelský avatar
thunder Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 698  Témata: 1
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: TOPOLCANY  Slovakia (sk)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
21000 km @ 7.2 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod Raven » 10.11.2007 08:08

thunder píše:
Raven píše:
Martin píše:První jízda od prodejce byla opravdu klidná, abych se tak něják seznámil s autem. Po zhruba 400 km jsem začal auta lehce roztahovat do otáček. Teď mám před sebou delší cestu tak ho hlavně nedržet pořád ve stejných otáčkách a občas ho trochu víc rozjet.


Tož ogaři, moc to žerete. Hned z obchodu sem zkusil gde je omezovač (jasný, že né na pětku, inu Vysočina). A pak sem s tim jezdil jako s minulým (R19 16V).
Tj. od 3000 do omezovače. A teď po 5000 km to jede dle mých představ :twisted:
Akorát se studeným se snažím pod 3000ot.

:shifty: podla tvojich predstav?a to je ako?


Ide velmi ochotně do otáček, chová se tak nějak temperamentně. Ja vím, že sou to čistě subj. pocity. To víš, stále to porovnávám s předchozím a dá se říci, že má ceed (1.4) stejně sportovního ducha. Nicméně je to i tak krok zpět :roll:
Ale nový vůz s vlastnostmi 16V bych těžko pořizoval a tak jsem spokojen alespoň s tím "duchem" :twisted:
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod thunder » 10.11.2007 19:27

Raven píše:
thunder píše:
Raven píše:
Martin píše:První jízda od prodejce byla opravdu klidná, abych se tak něják seznámil s autem. Po zhruba 400 km jsem začal auta lehce roztahovat do otáček. Teď mám před sebou delší cestu tak ho hlavně nedržet pořád ve stejných otáčkách a občas ho trochu víc rozjet.


Tož ogaři, moc to žerete. Hned z obchodu sem zkusil gde je omezovač (jasný, že né na pětku, inu Vysočina). A pak sem s tim jezdil jako s minulým (R19 16V).
Tj. od 3000 do omezovače. A teď po 5000 km to jede dle mých představ :twisted:
Akorát se studeným se snažím pod 3000ot.

:shifty: podla tvojich predstav?a to je ako?


Ide velmi ochotně do otáček, chová se tak nějak temperamentně. Ja vím, že sou to čistě subj. pocity. To víš, stále to porovnávám s předchozím a dá se říci, že má ceed (1.4) stejně sportovního ducha. Nicméně je to i tak krok zpět :roll:
Ale nový vůz s vlastnostmi 16V bych těžko pořizoval a tak jsem spokojen alespoň s tím "duchem" :twisted:


tak to sa dobre cita..lebo mne sa zda tiez ze auto je este lenive..tak stale este musim cakat hold...
Uživatelský avatar
thunder Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 698  Témata: 1
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: TOPOLCANY  Slovakia (sk)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
21000 km @ 7.2 l/100km

Záběh nového vozu 1.0

Příspěvekod Návštěvník » 19.01.2008 15:09

Zdravim všechny, chtěl bych se zeptat zda-li někdo neví jak jezdit s novým autem. Prodejce mi říkal že mám do 1000km jezdit s lehkou nohou na plynu a po 1000km ujetých tomu dávat napít a hodně řadit. Jinak jak půjdu pro aute tak se zeptám jestli se dá dodatečně dodělat otáčkoměr protože ten je nutností si myslím. Jěště bych se chtěl zeptat jestli můžu v zájezdové době do 1000km vozit plné auto či nikoli. :hurray:
Návštěvník
 


km @ l/100km

Re: Záběh nového vozu 1.0

Příspěvekod Návštěvník » 19.01.2008 16:03

anderek79 píše:Zdravim všechny, chtěl bych se zeptat zda-li někdo neví jak jezdit s novým autem. Prodejce mi říkal že mám do 1000km jezdit s lehkou nohou na plynu a po 1000km ujetých tomu dávat napít a hodně řadit. Jinak jak půjdu pro aute tak se zeptám jestli se dá dodatečně dodělat otáčkoměr protože ten je nutností si myslím. Jěště bych se chtěl zeptat jestli můžu v zájezdové době do 1000km vozit plné auto či nikoli. :hurray:


Nemusíš se bát o autíčko,doporučujou to nevytáčet na max.otáčky a hlavně častěji řadit,vliv na obsazení auta by to mít nemělo.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod nocnik511 » 20.01.2008 09:08

:yes: tak, tak...to máš jako s novou ženou...pěkně zapřáhnout :| ať nezleniví..ale :evil: moc nevytáčet... :lol: zpočátku

co se týče toho ot/měru...to bys musél si připlatit celou přístrojofku sdruženóu, jenž obsahuje ot/měr :yes: a to nebude :huh: za hubičku :love:
:kia: picanto 1.1 CRDi VGT LX+
Najeto 99.600 km
Uživatelský avatar
nocnik511 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 223  Témata: 6
Registrován: 06.10.2007
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (2)

Kia Picanto (2007)
115000 km @ 4.1 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 20.01.2008 22:22

to anderek79: kluci maji naprostou pravdu, auticko prohanej normalne, je jedno, kolik lidi v nem bude, ale musis tomu prizpusobit jizdu (proste ho tech prvnich rekneme 1000km nepretezovat) a casteji radit jo a pokud to jde tak se vyhnout castym studenym startum ;) Treba ja jsem obetoval tech nekolik penez za naftu a auto jsem zajizdel na dlouhych "bezcilnych" trasach :-)
Pokud touzis po otackomeru, na benzinova auta neni problem ho dodelat, vyjde to rozhodne levneji, nez menit palubni desku :-)
Návštěvník
 


km @ l/100km

zajetí

Příspěvekod Návštěvník » 27.01.2008 11:30

Pokud nechceš mít doma lenocha tak točit řadit a hlavně plně naložen pak jede jak vínko.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 06.02.2008 09:11

Lehce OT: Čím méně je přesná výroba, tím větší je vliv zajíždění auta (lidově řečeno - chce to delší čas, než si motor sedne a než se "odrbou" nepřesnosti). Další věc je, že čím více je točivý motor, tím rychleji probíhá jeho zajíždění.
Známý se motal kolem jednoho týmu silničních motorek a posléze sajdkár a motor R1-čky se zajížděl na výkon = honili ho na okruhu (po zahřátí na provozní teplotu) do omezovače cca. 10 kol a bylo hotovo = něco přes 40 km. Na druhou stranu takový motor pak vydrží s velikým štěstím 5 tréninků a závodů. ale spíše se dřív něco pokazí (což je ovšem dáno stylem, jakým je používán).

Já bych rozhodně netvrdil, že je dnes už nesmysl motor zajíždět - cenu to má a 1000 km také není vzdálenost, která se nedá vydržet.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Jakub » 06.02.2008 10:47

..... a když se auto zajede takovým tankem .... to má potom krásně plochou křivku :grin:
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod phracek » 06.02.2008 15:19

Ja jsem se osobne nedavno bavil s prodejcem v Brne na toto tema a bylo mi receno asi
nasledujici:
prvnich 1000 km se vyhybat dalnici a co "nejcasteji" radit. Jedna se udajne o to,
aby si motor sednul. Po te clovek uz muze jezdit jak chce, jen by auto mel
"protahnout". Ja osobne mam 3000 Km a cekam nebo respektive doufam, ze si motor jeste sedne.
phracek Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 102  Témata: 20
Registrován: 02.01.2008
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Kia cee'd SW (2007)
27500 km @ 6.8 l/100km

Příspěvekod Jakub » 06.02.2008 15:30

Klidně ať si sedne, hlavně ať neklekne. :hurray: S tím zajížděním to u moderních motorů už není tak kritické. V podstatě jde jen o to motor zbytečně nevytáčet a nepřetěžovat. Střídání jízdních režimů je důležité pro správné zaběhnutí kluzných ploch. U starých motorů kde ještě nebyla taková přesnost výroby byla omezení v době záběhu přísnější - omezená max. rychlost, přimíchávání dodatečného oleje do benzínu na přimazávání a také používání záběhových olejů.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod phracek » 06.02.2008 15:33

Ja mam u sveho ceedouse spise problemy s tim , ze obcas kdyz radim zpatecku to musim zkouset vicekrat
nez si zuby sednout. Podle prodejce je to pry normalni.

Jezdil jsem s O2 a Mercedesem A150 a tem jsem takove problemy nemel. Vcetne Focuse I a II
phracek Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 102  Témata: 20
Registrován: 02.01.2008
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Kia cee'd SW (2007)
27500 km @ 6.8 l/100km

Příspěvekod Jakub » 06.02.2008 15:41

Zpátečka už se tu řešila:

http://old.kia-club.org/viewtopic.php?t=322&start=0

Ty zuby si nesednou. Chce to tu zpátečku řadit s citem a ne silou, pak tam jde snadno.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Kosťa » 06.02.2008 16:11

Jak napsal Raven,
já hned z prodejny jel rovnou na dálnici a hned jsem mu protáhl tak brčka (klika, že neměřili rychost!!!), že v autě celá rodina ječela, že jsem se asi dočista zcvoknul. Pánové, mám dotaz co všechno dělají s autem než vyjede hotové z výrobní haly?? Viděl jsem někde nějaké video (ne o kia autech) a tam nakonec na testovací stolici prohnali každé auto tak, až se doslova kouřilo z motoru a nešlo o nějaké závoďáky, byla to klasická sériová auta.
I v návodu k obsluze je na začátku něco málo o tom jak "zajíždět", ale jak již zde bylo napsáno, výrobní tolerance, technologie výroby, materiály a v neposlední řadě i koncepce dnešních motorů je opravdu úplně někde jinde. Závěr. Nikterak jsem auto nezajížděl. Jezdím jen podle předpisu a občas podřadím, aby se otáčky vyšplhaly mírně k hranici červeného pole. Jen tak pro potěšení z trochu svižnější jízdy.
Uživatelský avatar
Kosťa Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 135  Témata: 6
Registrován: 14.11.2007
Bydliště: Praha 13 - Velká Ohrada  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2007)
20000 km @ 7.0 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Markův Cedník