Dobrý den,
zdravím vespolek všechny klubáky a majitele vozů Kia.Náhodným způsobem jsem se dostal k tomuto tématu. Jak by bylo na delší vyprávění, takže k věci.
Jsem totiž majitel brzdy na které se toto GTčko měřilo.
Uvedu na pravou míru hned několik základních faktů a opravím několik mýtů které šíří v podstatě hlavně ti, co brzdou nedisponují.
1, Brzda měří přesně , při průměrovém měření je odchylka mezi měřením max do 2% uvedeno výrobcem a praxe ukázala, že se vejdu do jednoho procenta v porovnání s měřením na hřídeli.
2, Vliv vzduchu/chlazení/ a obsah kyslíku, pochopitelně měření ovlivňuje, největší odchylky jsou v létě a při vícenásobném měření a u výkonů vyšších než 300PS.
Konkrétně u mě bude přístup vzduchu od nového roku vyřešen, čímž se přesnost měření zlepší. U tohoto auta vliv byl, větší však znamenalo zvednutí zátěže.
Všechny nové jednotky mají ochranu před max EGT/ teplota výfukových plynů/, tudíž navíc zvláště při špatné úpravě začnou výkon ořezávat.
Konkrétně u tohoto auta jsme mezi měřením zvyšovali zátěž, abych zdůraznil problém úpravy. I kdybychom pořadí jednotlivých měření prohodili byl by při větší zátěži naměřen menší výkon.
3,měření na 4 nebo pátý rychlostní stupeň. Většinou se snažím měřit na 4 abych auto netrápil, na 5 je objektivnější nástup točivého momentu. Mezní parametry jsou naprosto shodné.
Mýty:
1, Obsluha ovlivňuje měření. Totální blbost, aspoň u MAHY. Tlak a teplotu snímají cejchovaná měřidla mimo obsluhu, nedá se machinovat jako např. u Motocomu.
Zadání zatížení může být 0 až 200%, zadávám většinou max do 100%. Při větším zatížení jde opravdu výkon dolů, a to především u moderních jednotek díky ochranám, ale pořád imitujeme skutečný provoz kde je zatížení nejvyšší. Tudíž většina úprav naměřených na nezátěžových brzdách, nemusí v reálném provozu fungovat.
2, Dva válce špatně! Naopak pro komerční krátkodobé měření ideální a jednoduché pro obsluhu. Existují pochopitelně lepší systémy např. MAHA MSR
http://ulozto.cz/xm1T9JVb/emisni-mereni-jpg, nebo Superflow,ale jsou cenově jinde.
3. Normování ovlivní měření a průběh . Neovlivní, pouze různí výrobci udávají buď DIN, SAE, či ISO, ale výsledek se poté shoduje s měřením na hřídeli, které je pochopitelně přesnější. Kupodivu ne v maximu, ale v náběhu točivého momentu, neboť postrádá všechny nepřesnosti vzniklé případným prokluzem.
Mohu Vás ujistit, že měřím objektivně, nemám důvod nikoho poškozovat , už jen pro to, že vozy KIA GT neupravuji.
Pokud budete mít nějaké dotazy napište a tím se i omlouvám za případné zasírání tématu.
Zde
http://ulozto.cz/xFHDUcBQ/wp-20151203-001-1-jpg je porovnání měření při různé zatěži, na průběhu výkonu a točivého momentu je evidentní, že se příliš neliší.