Důležité upozornění

:!: Nově je možno si pořídit klubové podložky RZ/SPZ :!:

Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579

1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování ventilů?

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování ventilů?

Příspěvekod limbi » 07.01.2024 17:42

Zdravím,

zhruba koncem listopadu jsem jel klasicky na emise s KIA ceed 1,6 GDI 2015. Najeto 140 000 km bez závažnějších problémů. Prakticky jsem celou dobu jen lil benzín (Benzina, Shell) a měnil olej cca po 8-12k km. Auto se chovalo standartně, startuje na první dobrou, volnoběh drží, neškube při rozjezdech, prostě nic. O to větší bylo překvapení, že jsem neprošel na emisích. Volnoběh v pohodě. Povoleno 0,3 CO já měl 0,11 CO. Jakmile šel na otáčky cca 2600, tak hodnoty ukazovaly 0,42 CO a povolený limit je 0,2. Údajně to míchá bohatší směs.

Dal jsem tedy auto do autorizáku a oni řekli, že udělají servis na 150k, že tam můžou být už špatné svíčky. Vyměnili teda svíčky, olej, filtry a řekli ať tam dám aditiva, vervu 100 a protáhnu to v otáčkách a vyjedu aspoň jednu celou nádrž. Udělal jsem všechno, jel jsem na emise a problém zůstal stejný. Měl jsem podezření na lambdy, nebo katalyzátor, ale ty vypadají dle křivek z diagnostiky v pořádku. Teď jsem koukl po zhruba třech týdnech na olej. Sice neubývá, ale je špinavý jak prase, taky mi přišel celkem řídký. Vzal jsem to ke známému s diagnostikou mimo autorizák a tomu přišlo divné, že i když se přišlápl plyn, ukazovalo mu to neaktivní časování ventilů. Taky se mu zdálo, že nad 2 500 začal motor trochu klepat. Nemáte někdo podobnou zkušenost?

Moc díky za tipy

Luboš
limbi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 5
Registrován: 22.09.2015
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
600 km @ 6.8 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod limbi » 12.02.2024 15:34

Pokračování a pravděpodobné vyřešení problémů:

Po zmíněných peripetiích jsem dal auto do jiného autorizáku a tam řekli, že vyčistili lambdy, které byly zanesené. Zajel jsem na měření emisí a o trochu kleslo CO na cca 0,3. Emise jsem neměřil na STK, ale v neautorizovaném servisu, který má přístroj na měření emisí. Byl tam technik, kterého bych nechal pozlatit. Po tom, co to změřil bez jakýchkoli vstupních informací, jsem mu řekl, o svých problémech. Řekl ať auto vezmu znovu do garáže a podíváme se na to víc detailně. Po zhruba 45 minutách a zkoušení všeho možného přišel na to, že auto bude pravděpodobně dost zakarbonované na vstřicích. Servis nabízel i dekarbonizaci, tak jsem jí nechal udělat. Po najetí zhruba 200 km v ostřejším režimu jsem dal auto znovu na emise a světe div se CO kleslo na 0,08-0,1 což mi na limit 0,2 stačí s přehledem. Motor 1,6 GDI chce asi opravdu přísnější zacházení. Doteď jsem řadil kolem 3-3,5k otáček, ale bylo mi řečeno, že jednou měsíčně to mám pořádně vytáhnout na pár vteřin až na 5k a určitě teď s novými palivy dávat aditiva, nebo tankovat prémiovky. Ne nutně pořád, ale v cyklech... No pořád se učim. Každopádně by to někomu mohlo pomoct. Jinak po dekarbonizaci mi připadá auto... neřekl bych živější, ale plynulejší v chodu... Údajně z toho odešlo nadstandartní množství bordelu. Z původního strachu o výměnu katalyzátoru za 60k, jsem udělal dekarbo + 2 testy emisí za 4k a vypadá to na vyřešený problém. Taky musím vyzdvihnout toho technika, který byl po dlouhé době první, kdo se tomu opravdu věnoval a nespekuloval, ale zkoušel, dokud se nedobral řešení. To jsem bohužel ani v jednom autorizáku neměl...
limbi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 5
Registrován: 22.09.2015
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
600 km @ 6.8 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 12.02.2024 19:22

Kravina, "protahovani" motoru pomoci jeho vytaceni nic zasadniho mimo vyssi spotreby oleje neprinese. Proc by taky melo. Pricinou zakarbonovani je pouzivani obycejne 95 , mestskeho provozu a oleju s malym obsahem detergentu. Tankovat STALE 100okt je u techto motoru nutnost nebo alespon aditivovat. Je bezpodminecne nutne vycistit skrtici klapku. Pokud se nemeni uhel actuatoru nastaveni vacek mel by v ECU byt chybovy kod. U techto motoru pozor na spotrebu oleje , i maly ubytek zaneradi spalinove cesty. Pokud auto neproslo emisema je otazka v jakem stavu je katalyzator.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1696  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod limbi » 13.02.2024 09:28

therion píše:Kravina, "protahovani" motoru pomoci jeho vytaceni nic zasadniho mimo vyssi spotreby oleje neprinese. Proc by taky melo. Pricinou zakarbonovani je pouzivani obycejne 95 , mestskeho provozu a oleju s malym obsahem detergentu. Tankovat STALE 100okt je u techto motoru nutnost nebo alespon aditivovat. Je bezpodminecne nutne vycistit skrtici klapku. Pokud se nemeni uhel actuatoru nastaveni vacek mel by v ECU byt chybovy kod. U techto motoru pozor na spotrebu oleje , i maly ubytek zaneradi spalinove cesty. Pokud auto neproslo emisema je otazka v jakem stavu je katalyzator.


Včera jsem stihl i ofiko STK a emise byly v pohodě. Houpalo se to kolem 0,01 na volnoběhu a 0,08 CO při cca 2,6k otáček. Katalyzátor by měl být taky v pohodě, protože druhá lambda ukazovala stabilní křivku. Vážně se evidentně jednalo o zakarbonovaný systém. Pravdou je, že auto využívám ve městě, ale několikrát do roka jezdím štreky do Rakouska, Itálie, Německa. Do budoucna budu určitě aditivovat, případně tankovat 100oktan. Doteď jsem bral z 98% 95ku, i když jen na Benzině nebo Shelce. Myslel jsem, že tohle bude stačit a nejspíš ne :)
limbi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 5
Registrován: 22.09.2015
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
600 km @ 6.8 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 13.02.2024 11:16

95 nemaji zadnou nebo velmi mizernou aditivaci.
Funkci katalyzatoru naprazdno 100% neotestujes. Jeho kapacita by musela byt vycerpana z 90% aby pri tak malem zatizeni nestihal. Kup za stovku BT diagnostiku , pripoj k mobilu a zkus autem jet po rovine 90 ustalenou rychlosti kolem 2500ot. Pokud i potom bude druha lambda vykazovat ustalene napeti ma katylyzator jeste dobrou kondici. Pokud to bude vypadat takto uz je to zacinajici problem:
OyFbe.jpg

Dalsim ukazatelem stavu lamb je pri razantnim pridani plynu okamzity vystup z OBOU lambda sond k maximalnimu napeti. Pokud je mezi nimi vetsi casova prodleva ,ukazuje to na otravenou nebo zanesenou lambdu.
Pri te prilezitosti se podivej na hodnoty LTFT , mela by se pohybovat +- 5% , pokud je vice uz to znamena problem s pripravou smesi.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1696  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod limbi » 13.02.2024 12:08

Já si nejsem jistý jestli jsi četl vše co jsem psal. Katalyzátor se testoval za provozu a vykazoval ustálené napětí na druhé lambde. Zahralose auto a potom jak píšeš cca 2500 otáček při cca 90ce. Aktuálně opravdu problém zmizel. Resp auto funguje bezproblémově. Plynulý chod, táhne jak má, startuje na první dobrou a spotřeba v normě. Teď i emise jsou dobrý... Takže já nevím, ale katalyzátor by nikdy nepustil emise na 0,08 CO.
limbi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 20  Témata: 5
Registrován: 22.09.2015
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2015)
600 km @ 6.8 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 13.02.2024 12:21

limbi píše:
Včera jsem stihl i ofiko STK a emise byly v pohodě. Houpalo se to kolem 0,01 na volnoběhu a 0,08 CO při cca 2,6k otáček. Katalyzátor by měl být taky v pohodě, protože druhá lambda ukazovala stabilní křivku.


Na stk se testuje bez zatizeni. O testu pri zatizeni jsem opravdu od tebe necetl. Jinak bych to nezminoval.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1696  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod kia ProCeed » 20.04.2024 10:54

Zdravím,tedy u vozů s 1.6 gdi 99kw,kod motoru g4fd tankovat prémiové paliva,u mě od benziny,nebo 95oktan spolu s aditivy?Mám před technikou,v minulosti neprošli emise,vůz jezdí krásně.
Kia proceed GT-line 1,5 l T-GDi GPF 118kw (Turbocharged Gasoline Direct injection)
Uživatelský avatar
kia ProCeed Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 85  
Registrován: 02.08.2021
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd (2021)
15500 km @ 6.5 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 20.04.2024 11:21

Pokud auto neprojde emisema , tak to kratkodobe pouzivani 100okt nespravi. Je treba zjistit pricinu. Zacit u klapky, cidel tlaku a teploty v sani, svicek , lambda sond a stavu katalyzatoru. Tohle vsechno vyctes diagnostikou za 200,-.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1696  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod kia ProCeed » 24.04.2024 17:15

Děkuji za informace,a ty aditiva na tento agregát jsou nějaké specielní,nebo klasika z čerpací stanice?
Kia proceed GT-line 1,5 l T-GDi GPF 118kw (Turbocharged Gasoline Direct injection)
Uživatelský avatar
kia ProCeed Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 85  
Registrován: 02.08.2021
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Kia PRO_cee'd (2021)
15500 km @ 6.5 l/100km

Re: 1.6 GDI Problém s emisemi způsoben špatným časování vent

Příspěvekod therion » 24.04.2024 17:53

Brat tam kde je 100okt aditivovany cili , OMV , Benzina ev. Mol , ale tim poslednim si nejsem urovni aditivaced jisty , nezavisle testy zatim nikdo nedelal co vim. Nebo cerpat znackovou 95 a pridavat Vif , ale negativa biolihu zastanou. Shell jen v nejkrajnejsi nouzi.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1696  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km


Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé