Stránka 1 z 1

Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 05.11.2021 19:22
od TROLU
Zdravím pánové,
chci měnit paliv. filtr na Sorentu II 2010. Mám obavu jestli to nezavzdušním? Když naplním nový f. naftou a namontuju, bude problém, nebo to bude OK a měl bych normal. nastartovat? Případně kde je šroub na odvzdušnění . BEDA: Ty budeš vědět určitě...... Díky .

Re: Výměna filtrů

PříspěvekNapsal: 06.11.2021 08:52
od Beda
Zkousel jsem variantu vymeny s naplnenym i prazdnym filtrem a oboji je mozne, s tim prazdnym je to pohodlnejsi, nemas vsude naftu a nesmrdis :lol: akorat pak trapis auto vic na prvnim startovani, protoze musis neustale vypinat a zapinat zapolovani a nejlip ani nestartovat, aby ti podavaci cerpadlo z nadrze naplnilo, to co chybi ve filtru, jinak bys nastartoval a zahy by to chciplo. No a protoze je tam podavaci cerpadlo, tak nic nezavzdusnis ;)

PS: koukam, ze pises do Cerata, takze to presouvam do sekce Sorenta

Re: Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 07.11.2021 18:46
od TROLU
BEDA: Díky moc za odpověď a poznatky. :drink: To jsi mě potěšil, že se to nezavzdušní! Co vyleju z filtru a bude to čistý, tak do nového asi naleju, takže aspoň částečně teda naplním... Abych cucal naftu nebo kupoval do kanystru, to se mně taky nechce. Snad to dopadne....., ty konektory rozpojit, to je někdy taky eleborát. :x

PS: Koukám na Tvoji garáž /vše prodáno/a vypadá to, že se chystáš na nové SORENTO IV :thu: , nebo už máš!? Fotky nevidím, ale matou mě ty km co uvádíš. Já zase koukal aspoň po III. řadě :roll:
Ty vlastně máš ještě to bílé.....

Re: Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 07.11.2021 20:23
od Beda
Nedoporucuji lit zpet to, co vytece z filtru, protoze ti muze vytect i bordel, ktery filtr zachytil, hlavne, kdyz ho budes vylevat z te prisroubovane strany a vlastne ani nevim zda i ze spodni vypuste to neni ta cast, ktera jeste neni prefiltrovana.

Na odpojeni tech rychlospojek jsem si vyrobil z kusu plechu takovou vetsi pinzetu, ktere jsem zahnul konce do L, aby zapadly na ty strany, ktere je nutne zamacknout pod uroven zbytku, protoze rukou nemas vetsinou dost sily, abys to promackl a rychlospojka povolila. Jeste je dobre na ni tlacit smerem k filtru, kdyz se ji snazis odpojit a promacknout ty pojistky na boku.

Sorento IV uz provozuji od kvetna toho roku, vymohl jsem si ho jako sluzebni vuz :evil: III radu jsem nejak preskocil, i kdyz co neni muze byt, kdyz bych se rozhodl skoncit v soucasne praci, tak bych si mohl poridit tak leda Sorento z III rady.

Re: Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 08.11.2021 18:45
od TROLU
No to je fakt, taky jsem si říkal, aby tam nebyl třeba bordel. Jasny, takže bacha na to.

Díval jsem se na to rozpojení konektorů u filtru, u dvou se musí odtáhnout pojistka a pak lezou, u toho zaháknutýho v držáku na boku, co vede odspodu z čidla filtru, tam nevím, je jinej /spojovací/, spíš se ten plast u něj asi zmáčkuje. Tak uvidíme... :yes:

PS: Služební sorento funglovku, to máš fajn..... :thu: Asi bez výhrad.

Re: Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 08.11.2021 23:32
od Beda
Vsechny konektory maji pojistky, takze je treba vzdy vyhnout pacicky pojistky a pak jdou vytahnout. Popisoval jsem hlavne rychlospojky na privod a odvod paliva, filtr jsem vzdy odsrouboval i s jeho drzakem, pak nemusis resit vyndavani toho spodniho senzoru v sestave, aby ti nevytekla nafta do motor. prostoru. Vysroubujes ho az z cely sestavy a taky ho pak vratis na samotny filtr pred instalaci ;)

Re: Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 08.11.2021 23:54
od Esperkac
Ked som menil palivovy filter na D4FD tak som mal rozpojenu vysokotlaku trubku z cerpadla do railu lebo som zhadzoval sacie potrubie. Filter som vratil prazdny. Velakrat otocil klucikom a spat. Potom kratky start. Nenaskocilo potom dlhy start aj 30 sekund motor naskocil bezal asi minutu no skapal. Ihned nato som nastartoval a uz nebol problem. Filter z drziaku som povoloval hasakom. Ale ja mam slabe ruky.

Re: Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 09.11.2021 21:07
od Beda
Na povolovani filtru pouzivam kleste na olejovy filtry, uz jsem tu o tom nekolikrat psal, jsou univerzalni, takze proste pasuji na vsechny filtry ;)

Re: Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 09.11.2021 22:08
od adminusplus
Esperkac píše: Filter som vratil prazdny. Velakrat otocil klucikom a spat. Potom kratky start. Nenaskocilo potom dlhy start aj 30 sekund

Dobrý návod na odrovnanie čerpadla a následne vstrekovačov. :thu:

Re: Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 11.11.2021 22:08
od Esperkac
Naradie na olejovy filter nemam ziadne. Vzdy to povolujem rukami. AJ dotahujem. NIkdy nic netieklo. AK nejde povolit pouzivam tiez hasak alebo ho prepichnem srobovakom durch a vytocim.

Adminplus a ako inak som tam mal dostat naftu? Je tam niekde balonik na napumpovania ako mavali francuzi? Podavacie cerpadlo v nadrzi natlaci naftu do filtra a vzduch vytlaci naspat. Nafta vo vysokotlakom cerpadle bola stale. Neslo nasucho a ani pod tlakom kedze v okruhu bol vzduch a ten je stlacitelny. A tlak narastal postupne. A vo vstrekovacoch taktiez bola nafta ani tie nesli nasucho. Akurat tam nebol potrebny tlak preto to nechytilo.

Filter som nezalieval nakolko som nemal naftu. Staru chrontavu co vylejem zo stareho filtra proste nemrdnem naspat. Filter ma filtracnu schopnost 2 mikrony a mam tam naliat nejaky piesok z bandasky?

AK myslis povolit vsetky trubky na raili a odvzdusnit najpr tak :no:

Re: Výměna palivového filtru

PříspěvekNapsal: 18.11.2021 22:08
od TROLU
Beda píše:Vsechny konektory maji pojistky, takze je treba vzdy vyhnout pacicky pojistky a pak jdou vytahnout. Popisoval jsem hlavne rychlospojky na privod a odvod paliva, filtr jsem vzdy odsrouboval i s jeho drzakem, pak nemusis resit vyndavani toho spodniho senzoru v sestave, aby ti nevytekla nafta do motor. prostoru. Vysroubujes ho az z cely sestavy a taky ho pak vratis na samotny filtr pred instalaci ;)


Aha, to jsem moc rychle asi četl a přehlédl, :cry: že píšeš o rychlospojkách na přívodu o odv. paliva. Připadalo mně, že to půjde rukou, zmáčknout to šlo "cvičně", ale nevím, zda tak, aby šly hadičky stáhnout? To jsem nerisknul. I tak jsem pořídil kleště zahnutý jak píšeš. Rozumím, oddělat na držáku na boku.....

Beda píše:Na povolovani filtru pouzivam kleste na olejovy filtry, uz jsem tu o tom nekolikrat psal, jsou univerzalni, takze proste pasuji na vsechny filtry ;)


Mám taky něco v tom smyslu-universal stah. pásek se šroubem a na palivovej ten 14-ti hran.

No a jak už jsi psal a jak to tu čtu dál, tak nebudu línej a naftu na nalití filtru vezmu do kanystru nerad bych to x krát startoval..... :no: Teď jen se k tomu rozhoupat.