Inspiraci muze byt i toto video, ale predem upozornuji, ze to opravdu nedate za 4 minuty

Mne osobne to trvalo cca 6 hodin, 4 hodiny leva strana a 2 hodiny prava strana. Proc tak dlouho a proc takovy casovy rozdil

1. Je treba si obstarat specialni naradi
Temi "U" kliny vlevo se da vyrazit rameno s cepem od tehlice, mate-li spoj dostatecne zarezly, je jich urcite treba. Cena cca 600,-
Sadou v modrem kufriku vylisujete puvodni a nalisujete novy cep do ramene. Cena cca 2100,-
Takze to neni zadna levna zalezitost

2. Dale je treba toto naradi a material:
- gola sada
- male kladivo
- velke treba 2kg kladivo (pouzito na zarezly sroub)
- ockoploche klice
- momentovy klic
- kleste na segrovky (ty ktere maji rozeviraci konce)
- uvolnovac zarezlych sroubu/spoju
- 2 hevery (staci i jeden, kdyz mate auto na stojancich)
- nahradni zavlacky
- sroubovaky
- kleste
- plochy sekac (je-li cep zarezly v tehlici)
- montpaku
3. Auto je treba zvednout na strane meneneho cepu, sundat kolo a podeprit bezpecne auto, protoze je dost mozne, ze budete doslova hodiny mlatit do zarezlych spoju

4. Prvni se musi vyndat zavlacka za matkou, ktera je na sroubu, ktery drzi cep v tehlici. Pak povolit matka (myslim klic c. 17) a nasledne vyklepat ven sroub, no a zde u mne nastal problem, nad kterym jsem stravil asi 1h buseni 2kg kladivem do onoho sroubu

Na sroubu vydite, ze ma jiz rozklepanou spici, puvodni sroub ma na konci spicku. Ja ho musel doslova vymlatit, pomoci prodlouzeni z gola sady, ktere jsem si o nej oprel, abych mel jak do nej klepat. To jsem jeste netusil, ze asi hure se s timto sroubem popral i servis na druhe strane auta, servis mi dokonce ten sroub rozmlatil tak, ze jim odpadl konec sroubu, kam se dava zavlacka, takze mi misto puvodni matky dal samojistici matku (tomuto reseni moc neduveruji

5. Cilem je dostat rameno s cepem z tehlice a pak nasledne povolit dalsi dva srouby, ktere rameno drzi na ramu u motoru.
K tomu poslouzi prvni zminovany specialni nastroj. Zarazi se do mezery mezi rameno a tehlici, do "U" drazky se schova drik cepu a tesneni. Pri vyrazeni je dost pravdepodobne, ze poskodite gumovou prachovku cepu


Kdyz jsem konecne uspel, prachovka cepu byla na hadry, no stejne jsem ji pak sundaval pri vylisovani cepu z ramene

6. Rameno pak drzi jeste na dvou mistech, povoluje se klicem c.19
Po povoleni obou spoju a vyrazeni sroubu, je treba rameno vypacit z uchytu.
7. Pak je treba sundat segrovku, ktera zajistuje cep z horni strany, pouzil jsem na to kleste na segrovky, sroubovakem by to slo asi take

8. Odstranil jsem zbytky gumove prachovky a zjistil jsem, ze v cepu uz nebyla skoro zadna vazelina a sam o sobe jsem s nim mohl hybat v kolmem smeru nahoru a dolu o cca 2-3mm.
9. Nyni jsem si chvili hral puzzle, nez jsem prisel na spravne poradi naskladani prirub z lisovaciho pripravku, tak abych cep nemusel mlatit ven kladivem (2kg kladivo s nim ani nehlo), ale mohl jsem ho vylisovat ven z ramene
Osvedcila se mi tato sestava, na levo je priruba s velkym otvorem, aby drik cepu s krze mohl projit a jeji spodni cast tlacila na osazeni cepu. Na druhe strane cepu je trubka, ktera je vnitrnim prumerem vetsi nez cep a na ni je vicko s malym otvorem, kde se opre sroub lisovaciho "Cecka"
Pak uz jen tocite sroubem, ono v tom zapraska, jak se utrhne ze zarezleho mista a po chvilce je cep venku

10. Nyni prichazi na radu dalsi puzzle ve skladani pripravku, aby bylo mozne zalisovat cep do ramene.
Jako funkcni sestava se mi osvedcily dva dily, vlevo je takova trubka, ktera ma plny vrsek a v ni je otvor s osazenim (na obrazku v kufriku je to ta vlevo nahore), no a smerem od sroubu jsem puzil prirubu s malym otvorem, kam zapadne sroub pripravku. Pak uz jen utahujete do doby, nez cela hrana spodniho osazeni cepu bude licovat s hranou na osazeni v rameni

11. Nasledne svedete boj s nasazovanim segrovky (zde jsou seger kleste nezbytne)

12. Montaz ramene zpet, provadite v opacnem poradi, tak jak jste ho demontovali.
Pri nasazovani cepu do otvoru v tehlici je treba cep nahnout castecne dozadu, aby jeho osa cca odpovidala ose otvoru. Pomoct si muzete druhym heverem, mate-li cep lehce naveden, tak ho heverem prizvednete i s ramenem a jeho drik zapadne plne do otvoru.
13. Poutahujete vsechny rozebrane sroubove spoje predepsanym momentem (cca 140Nm obe upinaci mista ramene k ramu, cca 100Nm sroub drzici cep), zajistite matku u cepu zavlackou.
Shrnuti tedy je, ze kvuli vymene jednoho cepu se vam toto nevyplati delat samotnemu doma, protoze investice a potrebny cas je vyssi nez vynalozene naklady v servisu
