
Aktuálně řeším problém, že mi občas nahodile nejde zamknout auto, jak dálkovým ovladačem, tak tlačítkem na dveřích z venku i zevnitř. Po blbnutí kolem auta a zamykání všech dveří ručně přes mechanický přepínač na dveřích jsem zjistil, že po dostatečném "týrání" zamykacího relé, které je slyšet, že cvaká, po mačkání zamykacího tlačítka se po čase povede, že to začne opět fungovat

Takže můj závěr je, že se buď relé kouše anebo má opálené kontakty, jak neustále zamyká díky automatickému zamykání po rozjezdu. Relé je bohužel napájeno na tištěném spoji, který je umístěn v pojistkové skříni u řidiče.

I. Část - zjištění typu relé a nákup nového
1. Jako první je třeba odpojit autobaterii

2. Demontáž spodního krytu pod volantem
- je zajištěn dvěma šrouby na spodní hraně směrem k řidiči a pak na dvěma šrouby za krytkou na boku palubky, dále drží na 5 zácvacích hlavně v horní části, pozor jeho levá dolní část je zasunutá pod plast, který máte u nohou, kde je páčka na otevírání kapoty
- boční kryt lze vypáčit nejlépe plastovými páčidly, drží na 4 zácvacích a pak dvou packách a hlavně ho drží u gumové těsnění kolem dveří, jsem zvědavý, až ho budu dávat zpět, jestli se s tím budu prát stejně, jak když jsem ho vyndával
- páčku na otevírání kapoty je třeba vycvaknout, aby šel odehnout spodní plast, který překrývá levou část spodního krytu, stačí kleštěmi zmáčknout k sobě ty 4 pružné zobáčky a páčit za páčku, která pak vyskočí
- pak už se musí akorát vypáčit kryt ze zámků v horní části, opět dobře poslouží plastové páčidlo
- ve spodní části je pak připojená diagnostická zásuvka, která drží na dvou bočních zácvacích, po jejím odpojení je možno dát kryt stranou
3. Demontáž pojistkové skříně
- nyní máte plně přístupnou pojistkovou skříň a je možné odpojit všechny přední konektory, pozor na zadní části jsou další tři konektory
- velké konektory se odpojují přes pákový mechanismus s pojistkou
- nyní můžete odšroubovat 2 matky a jeden šroub, který celou skříňku drží a dostanete se tak k zadním konektorům
- teď už je možno skříňku vyndat z vozu
4. Rozebrání pojistkové skříně
- tištěny spoj je ukryt uvnitř plastové krabičky, která je ze dvou částí, které drží pohromadě díky 9 zácvakům po obvodě
- doporučuji použit párátka či špejle nebo něco jiného, co můžete nacpat poblíž zácvaku, když se vám ho podaří odehnout, protože nedokážete páčit najednou na 9 místech
- po menší pranici, hlavně se zácvaky těsně u rohů se dá zadní kryt sejmout a odkryje se vám tištěný spoj
- nyní je třeba vytahat všechny pojistky z přední strany
- následně ze zadní strany odšroubovat 5 křížových šroubů
- teď je možno vyndat tištěný spoj (jsou to dva k sobě spájené tištěné spoje) z předního krytu
- naštěstí je na tištěném spoji každé relé značené nač je, takže v našem případě hledáme relé DR LOCK je hned vedle relé DR UNLOCK, obě relé jsou blízko spodního bílého konektoru
5. Typ relé + nákup nového
- typ použitých relé je Fujitsu G1CN012W1
- v CZ jsem našel dva větší prodejce, první je má za 55Kč/kus, akorát má nekřesťanské poštovné minimálně 500Kč díky posílání z ciziny přes FedEx a druhý prodejce zas nemá uvedenou cenu, je jen na poptání, takže čekám na nabídku, protože jejich poštovné je 135,-/150,- bez DPH
- vybral jsem tedy tohoto prodejce https://www.soselectronic.cz/products/f ... 2w1-181725
- poptal jsem rovnou 5kusů, když je na tišťáku 5 stejných relátek
měnit plánuji jak zamykací, tak odemykací relé, protože ty odsloužily asi nejvíce cyklů, další relé jsou na ovládání oken a jedno nevím nač je
Až budu mít relé doma, tak přijde na řadu ta "zábavnější" část. Relé má kontakty pájené mezi těmi dvěma tištěnými spoji



