Stránka 1 z 3

Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 26.02.2020 17:34
od GabrieLV
Zdravím mám dosť nervný problém na mojom Sorente XM automat.
možno mi s tým niekto bude vedieť poradiť.

pri rýchlosti 80 km/h mi začne v kabíne nízkofrekvenčne periodicky dunieť (asi sekundove intervany dunenie-ticho-dunenie-ticho) až do rýchlosti 100 km/h ,potom to prestane
nedávno som zacítil aj strašne jemne vibracie vo volante počas dunenia

známi mi povedal že to je diferákom ,tak som vymenil olej (bolo tam len 1.5 deci namiesto 6 deci )
ale dunenie neprestalo.....skor mám pocit že je horsie
ale nezameriavajte sa na diferák......
vedel by mi niekto poradit co to moze byt?
gumy?
ložiská?
prevodovka?
náprava?

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 26.02.2020 20:42
od Beda
Tezko radit, jak se rika muze to byt kupa ruznych veci, nektere vymenit stoji pakatel a jine jsou pekne drahe. Musel bys leda presneji identifikovat, odkud to jde :oops: Kolega v praci ma pres rok stare Sorento a uz ho ma potreti v servise, protoze resi vybrace do kabiny a oni uz mu povymenovali snad vse i jinou automatickou prevodovku mu dali a stejne to nenasli.

Otazka je, zda je to jen dunivy zvuk a nebo je to zvuk od vybraci? Pak z urcitou rychlosti to muzou delat prave veci spojene s pohonnym ustrojim, kdyz v urcitych otackach to vibruje a po jejich prekroceni to ustane => kola (pneu), loziska, poloosy, silenbloky na motoru ci prevodovce atd.

A nebo se muze jednat o duneni z nejakeho aerodynamickeho projevu proudeni vzduchu kolem nebo pres vozidlo :roll: Nekdo si tu kdysi stezoval an hluk od predniho okna pri urcite rychlosti a mohly za to listy podel okna.

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 29.02.2020 23:21
od Jirka N.
Mohl by to třeba dělat dvouhmotnostní setrvák, tedy pokud je v automatu zabudován.

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 01.03.2020 03:30
od Karens
1. Zotrvák sa prejavuje inak ako dunením.
2. V hydromeničovom automate žiadna dvojhmota nie je!

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 16.03.2020 07:50
od GabrieLV
minulý týždeň som vymenil čapy a tyčky riadenia na prednej náprave.....mali to už za sebou
urobil som nanovo geometriu
prestalo triast volantom nad 130

ale ono to stále duní.....a keďže tie čapy sú teraz nové ,pevné.....začalo mi pri 90 triasť aj volantom

skúsim teraz prehodiť kolesá zpredu dozadu a uvidím čo to ´´povie´´

.....pretože začínam pochybovať o servise ktorý mi prvýkrát robil geošku a vyvažoval kolesá
v prvom servise mi povedali že na zadnom pravom kolese sa nedá urobiť geometria lebo je nastavovací šroub opačne a koleso bolo mimo 1,7 stupna......druha geometria v inom servise ukázala že to koleso je v tolerancii a nič netreba nastavovať (0,6 stupna )

v prvom servise mi na to pravé zadné koleso natrieskali pol kila olova aby ho vyvážili a pritom si nevšimli že je celé koleso vyosené.....to som dal skontrolovať až zas inokedy a vtedy si to všimli.....takže začínam pochybovať že su dobre vyvažené

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 17.04.2020 22:37
od GabrieLV
tak som dal zas vyvážiť kolesá .....vraj boli zle vyvážené.....už netrasie pri 90

teraz ked pustim volant pri 100 tak ni kmitá zlava doprava , ked drzim volant nic necitim

a stále duní :D

ma už z toho auta mrdne

može to robit ulozenie tlmica?

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 18.04.2020 16:55
od Beda
A co loziska, mas na kolech vuli, kdyz s nim lomcujes? Najezd uz mas docela odpovidajici tomu, ze by klidne nejake lozisko mohlo odejit :idea:

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 11.05.2020 18:17
od GabrieLV
dnes som bol v servise na kontrole aj na jazde a povedali že ložiská sú OK, prezrel mi aj podvozok,kardán, čapy a všetko dobré , pri jazde aj servisák cítil ako sa auto trasie a počul aj ten dunivý zvuk ale netušil z čoho to može byt.....zo zadnej časti šli dosť divné zvuky tak zajtra vymením tlmiče lebo su KO

ešte povedali že to može byt chytený diferencial kedže tam bolo namiesto 6 deci oleja len 1.5 a ktovie ako dlho sa na tom tak jazdilo

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 01.09.2020 11:06
od GabrieLV
No tak v podstate som uz vymenil celu prednu napravu...naposledy loziska a dorazy na prednych tlmicoch....trasie stale...tak som siel rovno do Kie....odmontovali kardan a zázrak :D auto netrasie.....tak teraz uz len zistit kolko stoji repas kardanu....ten moj vyzeral ze uz ma najlepsie za sebou

Celkom ma v tej Kii TT prekvapili....za 2 hod prace nevypytali ani cent :huh:

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 01.09.2020 15:36
od Beda
No vid karda, o tom jsem psal v podobnem tematu a tady mne to nenapadlo ho zminit. Pokavad vim, tak vetsina nejprve menila jen stredove lozisko.

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 04.10.2020 02:34
od GabrieLV
takze kardan zrepasovaný (400€) , nahodeny....a problem sa este znásobil :no:

auto sa pri 60 km/h nenormalne roztrasie
medzi 100-110 km/h strasne dunenie v aute....toto už ani rádio neprehluší

neviem čo dalej....diferencial?

uz mam toho plne zuby

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 04.10.2020 20:27
od Beda
Otazka je zda se repas povedl a jestli to jen cele nezhorsil, jak pises :( Protoze repas ci dily z druhovyroby nemusi znamenat, ze po jejich instalaci bude problem odstranen (no stat se to muze i s odigo dily). Kolegovi menili poloosy na aute a az pomalu treti sada/znacka poloos nezpusobovala vibrace pri urcitych otackach. Ja mam nejspis tu samou zkusenost, nove poloosy z druhovyroby na manzelcine aute a pozoruji v urcitem spektru otacek vibrace, ktere tam driv nebyly :|

Jak ti ten kardan repasovali? Kdyz je kardan sundany tak to stale nedela?

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 05.10.2020 14:13
od GabrieLV
nový kríž, hardy, ložisko, vyváženie
ono aj ked som jazdil bez kardanu som pozoroval tie zvuky pri 100 ale velmi slabo....už vtedy mi došlo že kardanom to asi nebude

tento týžden sa rozobere diferencial a uvidime čo dalej.....horšie že 29.10. mam STK :huh:

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 05.10.2020 20:38
od Beda
Vibrace a hluk v kabine asi auto z STK nevyradi, to by musel byt nejaky "epert", ktery by to nechtel pustit :|

Re: Dunenie v kabíne

PříspěvekNapsal: 08.10.2020 19:03
od GabrieLV
dnes som si dal s mechanikom ešte jednu testovačku predtym než zbytocne rozoberieme diferak....on šoferoval ...ja bol v kufri :D dosli sme na to že to asi diferak nebude......skor poloosi alebo ložiská......poloosi maju dost velku volu
velmi silno dufam že to budu ložiská lebo jedna poloos stoji 1000 € :lol: