Stránka 1 z 1

Chyba diferenciálu?

PříspěvekNapsal: 28.11.2013 20:53
od Pejp
Zdravím. Vlastním Kiu Sorento, r.v. 2003, 2.5 CRDi 103 kW, automat, verzia 2HI, 4HI, 4LO.
Mám taký problém - ak idem pomalšie (pravdepodobne pod 20 km/h), prípadne idem z miesta (napr. pri parkování, resp. vychádzání z parkovacieho miesta), a začátam doplna, napr. pravý uhol pri kolmom parkování, alebo odbáčanie do kolmej zákruty, prípadne točenie na parkovisku alebo na ceste, jednoduchov tedy ked mám kolesá velmi vytočené a mám zapnutý režím "4HI" (stredná poloha na otočnom voliči), tzn. automatické pripájanie prednej nápravy, tak auto strašne skáče na mieste a často sa mi stáva, že sa ani nerozhýbe. Pri pridaní plynu však začnú všetky kolesá hrabať. Pripadá mi to, ako keby sa zapínala uzávierka zadného diferenciálu svojvolne. Pri zatáčaní na bočnú cestu je zase úplne cítiť ako sa derú pneumatiky a auto strašne hopsá z boku na bok.

Pravdepodobne mám také pochybnosti, že to môže byť vada v prevodovke, ktorá riadi pomer medzi prednou a zadnou nápravou. Môžte mi niekto prosím poradiť? Ďakujem :cry:

Re: Chyba diferenciálu?

PříspěvekNapsal: 28.11.2013 21:53
od Beda
Podobny problem se resil u Santa Fe na Hyundai klubu, kdyz vytocis uplne kola a snazis se popojet, tak sepne 4kolka a cvaknev tom a auto poskoci, jak kdybys prejizdel kamen :idea:

Re: Chyba diferenciálu?

PříspěvekNapsal: 28.11.2013 22:00
od Pejp
Može to nejako byť, a aký tam bol problém? Ako to vyriešili? Myslím že u Santa Fe a Sorenta je to ten istý princíp. :?

Re: Chyba diferenciálu?

PříspěvekNapsal: 29.11.2013 09:28
od Beda
Neresilo se to, je to totiz normalni jev :huh:

Re: Chyba diferenciálu?

PříspěvekNapsal: 14.01.2014 17:08
od maattyas
Pánové, nevím jestli není problém mezi klávesnicí a židlí. Jezdit se sepnutým pohonem 4x4 na pevné vozovce a ještě přitom zatáčet nebo dokonce zkoušet parkovat mi přijde jako špatný vtip :no: . Tohle je všechno přesně co by se při sepnutém pohonu 4x4 dělat nemělo. Zaděláváte si na to, jak si zničit auto :yes: . Přečtěte si upozornění o používání pohonu 4x4 v uživatelské příručce k Sorentu nebo jakémukoliv autu s ručně přiřaditelným pohonem 4x4. Jen tak pro info, cituji:" Jízda s pohonem 4x4 na rovných nebo normálních vozovkách může vést ke značnému drhnutí a drnčení při otáčení volantem. Dlouhodobá jízda s pohonem 4x4 na rovných vozovkách může rovněž vést ke zvýšení teploty oleje diferenciálu, což by mohlo vést k poškození součástí pohonné jednotky." Konec citace.
Pokud máš spínač v poloze 4HI tak se ti nic automaticky nepřipojuje - pohon 4x4 jsi právě natvrdo připojil (50% předek a 50% zadek). A právě zde by jsi měl dodržovat určitá pravidla o jízdě. Dá se říct že při normální jízdě na normální silnici by si měl používat jen pohon 2HI. Dále Sorento, pokud vím, tak žádnou uzávěrku diferenciálu nemá a nikdy nemělo (maximálně tak samosvorný diferenciál).

Re: Chyba diferenciálu?

PříspěvekNapsal: 22.02.2014 10:52
od Maxx74
maattyas má pravdu, když máš režim 4HI, tak se nesmíš na pevným podkladu s plným rejdem zkoušet rozjet, to by jsi mohl taky ten diferák zničit :shock: