Finanční podpora Kia-Club.org CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010 SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
no dá se to očůrat jednoduchým systémem, mosel by si odpojit čidlo otáček přední nápravy a místo něj napojit signál z čidla zadní nápravy, tj..... řídící jednotka by dostávala stejný signál o otáčkách obou náprav a řídící jednotka by nespínala spojku a přední náhon. Myslím že by to tak šlo, ALE na spotřebu by to nemělo skoro žádný smysl, vzhledem k tomu že by se ti pořád unášela přední náprava,kardany a hřídele.
Navrhovane reseni bych nedelal, protoze ty cidla mohou slouzit i jako zdroj informaci pro spravnou funkcnost treba ESP
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Celý systém se dá vypnou vytažením jedné žluté pojistky 20A. Je to samostatná pojistka jen pro 4x4. Popis z hlavy nevím, ale je v první třetině zdola v levém sloupci.
Na spotřebu to ale nemá vliv, protože přední kardan a rozvodovka jsou poháněny od předních kol neustále.
Da sa to spravit, ja mam auto a low. Ked je na auto ide pohon len zadnej a pridavnym prepinacom si zapnem 4x4 na trvalo v blate snehu a lade. A ide to cez pridavne rele aj pocas jazdy a bez problemu.
Ja mám podle německého fóra zbastlený přepínač kde si v obou režimech (auto i low) můžu přepnout pohon jen na zadek nebo 4x4 natvrdo. Je to dělaný přes 2 relátka, které ovládají řídící jednotku TOD resp. cívku lamelové spojky ktera připojuje předek. Na spotřebu tohle ale moc vliv nemá protože se ti odvaluje tak jako tak cela přední poloosa i s předním kardanem. To by jsi musel mít vepředu na kolech volnoběžky aby se ti pri zapnutém zadku odvalovali jen samotná kola. Na sorento se to ale nedělá.
Kia Sorento 2.5 CRDi (2006); Black, TOD+4WDLocker, max.10l/100km