pohon, řazení, redukce

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

pohon, řazení, redukce

Příspěvekod Pakoc78 » 28.02.2023 19:03

Ahoj, právě jsem se stal hrdým majitelem Sorenta 2,5 crdi 103kW z roku 2003 s automatickou převodovkou. Manuál k vozu je bohužel v italštině :?
Dovolte prosím tedy pár, pro někoho možná stupidních, dotazů.
U řadící páky mám kromě standardních poloh (P,R,N a D) ještě polohu "2" a polohu "L" - viz foto
Dále mám to otočné tlačítko, který se volí 2x4 nebo 4x4 nebo snad ještě 4hl. Ještě je mezi tím nějaké "AUTO", ale to asi nemá svou polohu, to je tam asi jen "namalováno"? také foto v příloze.
Prosím, mohl by mi někdo vysvětlit, co znamenají ty polohy řadicí páky a co ty polohy "kolečka"?
Případně jak je kombinovat, protože při předváděcí jízdě jsem s tím byl seznámen jen v rychlosti a zaslechl jsem jen, že se tím kolečkem dá měnit pohon jen při zařazeném neutrálu?
Případně, jestli někdo nemá manuál v ČJ, ať si to nastujuji sám:-))

díky všem

IMG_6066.jpg

IMG_6065.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil Pakoc78 dne 28.02.2023 22:31, celkově upraveno 1
Pakoc78 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 40  Témata: 10
Registrován: 28.02.2023
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: pohon, řazení, redukce

Příspěvekod Beda » 28.02.2023 19:51

Tady mas odpoved na razeni na L a 2 => https://chcidoameriky.cz/jak-ridit-auto ... revodovkou
Manual k vozu je pouzitelny i ten z 2008 viz. viewtopic.php?f=161&t=916 od strany 123 dale pochopis funkci toho prepinace 2x4, 4x4 atd. Doporucuji tam dat 2x4 coz je hadam nad tim to AUTO a pak je to pohon dvou kol s automatickym prepinam na 4x4 dle situace (kdyz prokluzuji kola), ale mozna se pletu, uplne prvni Sorento jsem nemel.
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8285  Témata: 327
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: pohon, řazení, redukce

Příspěvekod Pakoc78 » 28.02.2023 22:41

díky, díky moc. Tu páku už jsem pochopil a v manuálu jsem se dočetl, jak se to používá :thu:
tak teď už jen, aby to nekleklo. Přeci jen, je to 20 let staré, ale do lesa snad bude ještě dlouho jezdit:-)))
Pakoc78 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 40  Témata: 10
Registrován: 28.02.2023
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)


Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé