Stránka 1 z 1

Odezva plynu-pomalý poklas otáček

PříspěvekNapsal: 20.11.2012 22:28
od Gogovich
Další věc, na kterou si pomalu zvykám, ale moc ji nechápu, proč u Kia Sportage II při řazení pomalu padají otáčky?
Prostě při rychlejším řazení při vyšlápnutí spojky otáčky vyletí nahoru....
U jiných aut (octavia, laguna, primera...) jsem to nezaznamenal, ale u SUV (Tucson, Sportage, CRV) je to pravidlem...
Víte někdo proč tomu tak je?? Nebo lze s tím něco dělat??

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

PříspěvekNapsal: 21.11.2012 08:35
od Beda
U cee'du a jinych aut se to pripisuje elektronickemu plynovemu pedalu :idea: takze jestli Sportage ma taky elektronicky (nemam si to ted kde overit), tak to muze byt tim :yes:

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

PříspěvekNapsal: 22.11.2012 23:03
od Gogovich
Hele a co vy ostatní kdo máte Sportage II v benzínu??
Dělá vám to také, nebo je to jen u mě, pak už to není vlastnost, ale asi nějaký závada...

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

PříspěvekNapsal: 24.11.2012 21:45
od Robert69
Nám to dělá taky od novoty taky mě to zarazilo tak sem se na to ptal v servisu a bylo mi řečeno že je to tak naschvál kvůli emisím.Proč to netuším.Člověk to prostě musí ignorovat závada to není.

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

PříspěvekNapsal: 25.11.2012 15:40
od Gogovich
jj snad si zvyknu...
je to ale divné, mám pocit, že spojku asi brzy odrovnám..

Re: Odezva plynu-pomalý poklas otáček

PříspěvekNapsal: 04.04.2013 02:15
od JanRypal
Otáčky skutečně padají pomalu, není to závada ale vlastnost. Podle výrobce je to kvůli složitému, velkému a těžkému vnitřnímu rozvodu CVVT - dvě vačkové hřídele, z toho jedna hnaná rozvodovým řemenem a druhá s ní spojená řetězem. Na každé hřídeli je buben s hydraulickým systémem, který pootáčí tou hřídelí a nastavuje tak proměnné časování ventilů. Prostě dohromady je to složité jak tryskáč. No a celá ta sranda je údajně kvůli rovnoměrnému rozložení výkonu a hlavně kvůli emisím.
V praxi to sice znamená nízké emise (ty jsou opravdu srovnatelné s auty po roce 2010 a podějšími), ale v tom případě je v tom motoru někde schovaný nějaký převaděč spojitosti ze star treku, protože i přes takto nízké emise to žere jako kráva. A co se týče rovnoměrného rozložení výkonu, tak to znamená, že nad 3 tis. otáček to řve jak zur a pod 1,5 tis. otáček to nemá žádnou sílu :D