Stránka 1 z 2

Núdzový režim - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 18:27
od Hardyno
Ahojte, dnes som zaznamenal prvý zrejme vážnejší problém s mojim Sportage-om. Už na diaľnici som spozoroval pri tempomatových 150km/h akési "zaváhanie" auta udržať danú rýchlosť. Vyzeralo to tak akoby niekto na zlomok sekundy vypol tempomat no potom ho znova zapol. Nevenoval som tomu väčšiu pozornosť až do chvíle keď som už prichádzal do BA, vtedy som tempomat vypol ja a nechal som auto samé spomaliť na cca 110km/h. Potom som chcel na chvíľu ešte zrýchliť no vôbec nič sa nedialo. Zatlačil som pedál až na podlahu no auto nepodradilo a ani neakcelerovalo len ledva udržiavalo cca tých 110km/h. Zišiel som teda z diaľnice a po pripojení sa na hlavnú som znova normálne a kľudne akceleroval a všetko vyzeralo v poriadku až kým som opäť trochu svižnejšie nechcel zrýchliť na 60siatku. Začal som akcelerovať asi zo zaradenej dvojky no auto ostalo točiť max cca 3000ot. akoby už chcelo preradiť na trojku no zase to nešlo. Ako náhle som ubral plyn a doslova som ho len hladkal tak som sa dostal na tú 60siatku aj s tým že prevodovka radila no mám pocit akoby bol problém v hydromeniči. Auto má teraz najazdených 122 000km a olej v prevodovke zatiaľ vymenený nebol. Dám to urobiť no neviem či sa týmto problém odstráni. Mal už niekto podobnú skúsenosť? A ešte otázka, v serviske sa píše že sa olej v prevodovke odporúča vymeniť každých 90 000km, v prípade že nebol ešte menený a bude s prevodovkou vážny problém tak mi platí záruka? Ďakujem za informácie, majte sa :| ;) .

Re: Problém s automatom - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 18:52
od snike
Zeptam se, vsechny predepsane garancni prohlidky byly provedeny v autorizovanem servise Kia?

Re: Problém s automatom - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 19:01
od Hardyno
Čo som pozeral v serviske tak predošlý majiteľ chodil na garančky pravidelne každých +/- 30 000km a len do autorizovaného servisu. Posledný servis bol robený v cca 93 000km čiže ďalší mi vychádza už teraz kedže mám najazdených 122 000km

Re: Problém s automatom - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 19:58
od altt
S niečím podobným som sa stretol na predošlom aute. Prestalo ťahať a koniec dokým som nevypol motor. Toto vyzerá na núdzový režim, zhodou okolnosti som mal tiež 2liter ale ja som mal koncernovu TDI :-D . Na predošlom aute sa mi nespustila žiadna kontrolka takže sa to dalo vypozorovať len chovaním auta.
Pokiaľ máš absolvovany servis v autorizaku tak by ti mala platiť záruka, tým pádom by som utekal do kie na ďalší servis a uplatnil záruku na tento problém.

Odoslané z Redmi 4 pomocou Tapatalku

Re: Problém s automatom - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 20:04
od snike
Jak pise altt ... auto mas v zaruce, tak nespekuluj co by to mohlo byt a zajed do servisu Kia :yes:

Re: Problém s automatom - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 22.09.2018 20:20
od Hardyno
No chlapi núdzový režim napadol na začiatku aj mňa lebo išiel som do hornbachu a tam som to vypol kým som nakupoval. Keď som potom znovu naštaroval auto išlo úplne normálne dokonca aj keď som skúšal rýchli odpich z miesta tak prevodovka radila normálne aj motor mal normálny záber ale ako náhle som po tom jednom rýchlom odpichu skúsil ďalší tak znovu sa prejavil tento problém avšak všetko bez nejakej kontrolky na prístrojovke. Z druhého auta (Opel Astra) som bol v tom, že pri núdzovom režime to vyhodí aj kontrolku motora na budíkoch no v Kii mi tam nič nevyhodí. Preto som sa skôr priklonil k nejakému vadnému alebo zanesenému solenoid ventilu ktoré bývajú problémové pri hydromeničových prevodovkách. Samozrejme zbehnem do servisu len som chcel vedieť či už sa niekto s niečím podobným stretol. Ďakujem za informácie a kľudne píšte ak niekoho ešte niečo napadne.. :)

Re: Problém s automatom - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 23.09.2018 07:12
od Hardyno
Tak dnes po ceste domov z nočnej ma to opäť hodilo do núdzového režimu ktorý sa už aj potvrdil svietiacou kontrolkou motora na prístrojovke. Prevodovku teda vylučujem kedže aj tak radí ticho a hladko (samozrejme v nej budem meniť olej).
Nedalo mi to a tak som si to doma hodil na diagnostiku (čínsku) a tá mi prečítala tieto chyby:

- P2563 - Turbo Boost Control Position Sensor A Circuit Range/Performance
- P0299 - Turbocharger/Supercharger A Underboost Conditions

Vidím to na nejaký problém s turbom, možno snímač tlaku turba (MAP senzor) alebo nesprávne fungujúci actuátor na turbe. Riešil som niečo podobné už raz na kamarátovej Audi A4 2.0TDI(2014). Ten istý scénar: auto hodilo počas jazdy do núdzového režimu spolu s rozsvietenou kontrolkou motora na prístrojovke. Nakoniec mu nefungoval dobre actuátor (roztrhnutá membrána) a po jeho výmene lieta dodnes bez problémov. Snáď to nebude ani u mňa nič vážnejšie, olej to nežerie a ani nedymí z výfuku. Pokiaľ sa nerozsvieti kontrolka a nehodí to núdzový režim tak to ťahá normálne. Na inom aute bol zase tento jav spôsobený zlým MAP senzorom. Na zase inom aute toto robila roztrhutá hadica čo ide od IC do turba. Poobede na to mrknem ešte... :roll:

Re: Núdzový režim - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 23.09.2018 16:58
od Hardyno
Tak moja zvedavosť mi nedovolila cez víkend nechať to tak a skúsil som sa na to pozrieť. Zistil som že Sportage má už elektronickú reguláciu turba, číslo dielu: 59001107130. Je to samostatne takmer nemožné zohnať, alebo aspoň ja som to nikde nevygooglil. Ľahšie je zohnať celé turbo ktoré podľa čísla dielu: 28231-2F300 pasuje z rôznych výkonových motorizácii týchto dvojlitrov čiže je často používané. Počasie je dnes dosť zlé tak sa mi viac nechcelo v tom hrabať. Zajtra skúsim navštíviť origo servis v Malackách a uvidíme aký bude ich prístup. Manželka je teraz tehotná a auto fakt potrebujeme :huh:

Re: Núdzový režim - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 24.09.2018 09:16
od Hardyno
Ahojte, práve som sa vrátil zo servisu kde mi to pozreli na ich diagnostike a následne vymazali chyby. Auto mám zatiaľ doma, dohodli sme sa že objednajú pravdepodobne ten elektrický regulačný ventil turba a keď príde tak mi budú volať nech dobehnem s autom. Trochu ma však zarazilo keď mi povedali že mi možno neuznajú opravu na záruku a to z toho dôvodu, že predošlý majiteľ chodil na záručné servisné prehliadky s oneskorením. Napr v 31 xxxkm, 60 5xxkm, 93 xxxkm a ďalšia teraz vychádza na mňa. Vraj treba tieto servisné prehliadky dodržať max do posledného kilometra alebo do dňa. Naozaj je prosím takéto "menšie" kilometrové omeškanie servisu platný dôvod na neuznanie záruky? Kamarát ktorí robil ešte dávnejšie v inom servise (ale tiež v Kii) povedal že je to ešte ok...jasné keby bol prešvihnutý interval o 5 000-10 000km tak to už je moc ale toto by ešte mali akceptovať. Povedali mi že sa to budú snažiť uznať na záruku ale že to nemusí prejsť...

Čo si o tom myslíte vy?

Re: Núdzový režim - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 24.09.2018 09:46
od snike
31xxx a 605xx v tom bych problem nevidel, ale 93xxx tam je to pretahle o dost. Vse bude zalezet na vyjadreni KMS ;) Vetsinou se toleruje pretahnuti do 1000 km :yes:

Re: Núdzový režim - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 24.09.2018 10:15
od Hardyno
No uvidíme teda. Ak mi povedia že to neprejde tak to s nimi ukončím a pôjdem to skúsiť vlastnou cestou. :huh:

EDIT:
Info so servisky: - prvá prehliadka - 31 767km / druhá prehliadka 60 040km / tretia prehliadka 93 867km /.

Re: Núdzový režim - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 24.09.2018 15:49
od Mildahb
...dříve KIA CZ tolerovala +1 měsíc, + 1000km, od školení, která nyní probíhají, už se netoleruje nic....tzn. nepřesahovat km ani dobu.... :(

Re: Núdzový režim - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 26.09.2018 21:40
od altt
Ako to nakoniec dopadlo so zárukou?

Odoslané z Redmi 4 pomocou Tapatalku

Re: Núdzový režim - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 26.09.2018 21:46
od Hardyno
Dnes mi mali volať a dať info ale zatiaľ nevolali tak čakám ďalej. Inak od pondelka, od kedy mi vymazali tie chyby tak jazdím bez kontrolky a auto ide normálne. Ale jazdím ako predpisový slušák, nevytáčam to ani tomu nejdem po krku... :huh:

Re: Núdzový režim - Sportage 2014, 2.0CRDi, 4x4 AT6

PříspěvekNapsal: 02.10.2018 21:16
od Hardyno
Dobrý večer priatelia. Takže som na tom zatiaľ takto. V Kii v Malackách musím vyzdvihnúť absolútne perfektný prístup a veľkú snahu v riešení môjho problému cestou záručnej opravy. Dopracovali sme sa k tomu že mi bude tá elektronická regulácia na turbe vymenená v rámci záruky avšak musí sa tam ešte raz objaviť tá chyba P2563 - poloha snímača regulácie plniaceho tlaku. Minulý týždeň keď som tam bol prvý krát nahlasovať ten môj problém tak mi cez diagnostiku vymazali pamäť chýb a čuduj sa svete ako naschvál, teraz keď tú chybu potrebujem vyvolať tak ani bohovi aby sa mi to podarilo. A to tomu nakladám ako sa dá (v rozumnej rovine) a zatiaľ žiadna chyba. Najhoršie je že manželka je tehotná a auto fakt potrebujeme denno denne a musí byť na neho 100% spoľah. Kto vie, možno to bolo len nejaké zblbnutie elektroniky, veď sa to stáva hoci kde. Nemôžem sa však zmieriť s tým, že čo keď niekam pôjdeme na nejakú dlhšiu cestu a znova ako naschvál sa to objaví a možno s horším scenárom (nutná odťahovka alebo čo)...uvidíme ako sa to vyvinie. :thu: